Empire Earth III Článek Empire Earth III

Empire Earth III

Jaromír Möwald

Jaromír Möwald

14. 3. 2007 23:54
Reklama

Virtuálním generálům musí frčky nadskakovat radostí při pohledu na stálou úrodu nových a nových kousků, kterými mohou potrápit své zelené mozky. Ať už se jedná o lokální konflikty, vedené několika málo po zuby vyzbrojeným jednotkami, středověké bitvy tisícihlavých armád na evropských kolbištích, anebo rovnou intergalaktické potyčky, spojené s ostřelováním povrchu planet orbitálními děly. Jak však už název napovídá, tak se ve třetím díle série Empire Earth zaměříme na naši planetu a budeme si moci opět vyzkoušet jaké to je, když se z malého národa stane největší světová velmoc. To vše samozřejmě v průběhu několika tisíciletí - od dávného starověku, přes krásu středověké architektury až po supermoderní a také superdestruktivní bojové stroje.

Trocha toho zeměpisu...

I když práce na samotném projektu započaly již v době, kdy se druhý díl teprve vybaloval z krabic na pulty obchodů, dostalo se nám oficiálního oznámení prostřednictvím tiskové zprávy poměrně nedávno. Důvod byl dle samotných vývojářů jednoduchý. Místo jednoduché ždímačky peněz, těžící z úspěchu poměrně zavedené značky, si vytyčili za cíl vytvořit hru s naprosto odlišným konceptem. Staré heslo „více je více“, které bylo jedním z pilířů a zároveň největším nedostatkem předchozích dvou dílů, bylo tudíž upozaděno. Nyní už bychom se tedy neměli dostávat do situací, kdy se na obrazovce odehrával těžko organizovatelný chaos vizuálně podobných tanků a vojáků.

Právě jedinečnosti a rozdílnosti jednotek chtějí autoři docílit zcela jednoduchým způsobem – rozdělením světa do tří „sektorů“, které budou zároveň domovem jakýchsi tří ras. První - západní sektor - se bude vyznačovat hlavně drahými, ale o to účinnějšími jednotkami. Region dálného východu naopak kontruje masami levných jednotek, jejichž výkonnost je přímo úměrná jejich počtu. Výhodou třetího sektoru bude naopak mobilita, a to jak u jednotek, tak i u budov. Čím déle budete hrát a tím pádem vynalézat nové a nové technologie, které budou seřazeny v jednoduchém stromu, tím se samozřejmě budou rozdíly na bojišti prohlubovat.

Ovšem nebojte se, že budete mít na výběr pouze ze tří možných stran. Můžete si samozřejmě vybrat jakýkoliv z nabízených národů, ovšem každý bude spadat do jedné z výše popsaných kategorií v závislosti na geografické poloze. Výběr je důležitý hlavně pro pozdější stádia hry, kdy budete mít přístup k hi-tech jednotkám, které již nebudou vycházet z jednoho modelu. Z dostupných informací víme, že například západní svět se bude orientovat na mechům podobné jednotky, kdežto hráč ovládající jednotky z dálného východu si do sytosti užije biotechnologie a geneticky upravených monster. Mimochodem, nepřipomíná vám to trochu Starcraft?

Mix úspěšných ingrediencí

Když už byla řeč o geografii, tak je třeba říci, že se celá hra se bude odehrávat ve dvou rovinách. V taktické části, která nebude vybočovat z vysokého standardu nasazeného sérií Total War, budete posouvat svoje armády po velice líbivě zpracovaném povrchu Země, na kterou budete nahlížet stejně, jako třeba v posledním přírůstku do série UFO. Krom určování příštích oběti vašich hladových kanónů/luků/laserů (podle toho, v které historické epoše se zrovna budete nacházet) můžete samozřejmě uzavírat spojenectví, či vyhlašovat války v přehledném diplomatickém rozhraní. Komu by nevyhovovalo ani to, může se pokusit vyvolat revoluci za pomoci sítě špionů. Vaším cílem bude samozřejmě ovládnutí celého světa.

Silně předskriptované mise z minulého dílu, které jistě měly své nezpochybnitelné kouzlo, se však EEIII neobjeví. Dneska frčí mega kampaně a autoři z Mad Doc Software si toho jsou dobře vědomi. Navíc se dočkáme i takových vychytávek, jako je přenášení veteránských jednotek mezi bitvami, či naprosto přesné zachování bitevní plochy v době opuštění bojiště. Když se na toto území později vrátíte (třeba kvůli obraně v případě napadení), tak všechny budovy, které jste minule postavili, budou na tom samém místě, kde jste je zanechali. Navíc se dočkáme i speciálních úkolů pro tu kterou misi, které se budou objevovat zcela náhodně, v závislosti na řadě faktorů – počtu jednotek, technické vyspělosti, či zvoleném národu a tak dále.

Bitevní část dozná, alespoň podle slov autorů, velikých změn. Bohužel toho z naaranžovaných obrázků moc rozpoznat nelze. Snad jen to, že jednotky jsou o poznání větší, než v minulém díle, což rozhodně usnadňuje jejich identifikaci. Vizuální zpracování bude podle všeho mnohem živější. Pohled na armádu připravenou vyrazit vypadá opravdu impozantně. Fyzikální engine bude také v plné pohotovosti, což by mohlo předznamenávat i destrukci prostředí. Empire Earth III zkrátka slibuje kvalitní herní zážitek. Na finální verdikt si však budeme muset počkat až na konec letošního roku. No a do té doby se ještě tvůrci z posvěcení vydavatele určitě o hře rozpovídají trošku více, takže se pro dnešek rozloučíme s tím, že se těšíme naviděnou u dalšího preview.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama