Frontlines: Fuel Of War Článek Frontlines: Fuel of War

Frontlines: Fuel of War

Jan Horčík

Jan Horčík

11. 7. 2006 22:59
Reklama

Cesty osudu bývají nevyzpytatelné. Jen málokterý amatérský tým vyvíjející herní modifikace s přerodí v plně profesionální vývojářské studio. Trauma Studios, partička zodpovědná za skvělý Desert Combat pro Battlefield 1942, je jedním z takových případů. Hoši pochopili principy Battlefieldu natolik dobře a přinesli taková vylepšení, že se severští Digital Illusions CE rozhodli je v září 2004 koupit. Jenže když byl o něco později DICE pohlcen všežravými Electronic Arts, Trauma Studios se rozpadli. Naštěstí, ne na dlouho - o rok a půl později oznamuje THQ vznik nového interního studia Kaos Studios, které se skládá právě z bývalých Trauma Studios. V New Yorku sídlící vývojáři toho ale za sebou mají víc než jen Desert Combat a hutnou výpomoc při vývoji Battlefieldu 2, někteří z nich se podíleli na takových peckách jako F.E.A.R., Medal of Honor nebo DOOM 3. Celá tahle parta teď připravuje především multiplayerově zaměřenou FPS Frontlines: Fuel of War pro PC, PS3 a Xbox 360.

Budoucnost není růžová

Nepříliš vzdálená budoucnost nevypadá podle Kaosu právě líbezně. Ropa dochází, a tak Západní koalice sdružující USA a Evropu bojuje s Aliancí rudé hvězdy, kde se překvapivě sešly Rusko a Čína. Co si budeme povídat, není to tak docela nepravděpodobný scénář. Válka budoucnosti s sebou nutně přináší i nové typy výzbroje. V Kaos Studios si tak trochu zahráli na magickou křišťálovou kouli a pokusili se odhadnout jak by asi mohly vypadat konvenční zbraně za nějakých dvacet let. Vycházeli samozřejmě ze současných typů výzbroje, ale i známých prototypů. Díky tomu bude ve hře k dispozici na šest desítek zbraní a zbraňových systémů, včetně tanků, helikoptér, dálkově ovládaných průzkumných zařízení, autíček na dálkové ovládání s bombami na korbě, pušek, které díky kameře dokážou střílet za roh a všemožných dalších hračiček. Některá vozidla může obsadit i více hráčů (např. řízení a střílnu).

Battlefield maličko jinak

Kaos svou hru prezentují především v týmovém světle. Spolupráce s týmem nabývá ve Frontlines maximálního významu. Jakožto frontový voják musíte neustále postupovat vpřed, identifikovat cíle a případně je likvidovat, nebo vydávat rozkazy k jejich likvidaci. Vždycky je dobré mít kvalitně sehraný tým, protože jak už to tak bývá, lidé se rádi hádají o to čí cíl je vlastně důležitější. Naštěstí se svým týmem můžete kdykoliv hlasově komunikovat a obvykle i vidíte jeho příslušníky kolem sebe, kterak se snaží o to samé co vy - likvidaci protivníka. Frontlines má přinést jeden významný prvek, který tuhle hru odliší od těch ostatních. Jemné RPG prvky budou údajně zapracovány hluboko do herního systému. V každé misi si můžete vybrat za který typ postavy hrát, zda za řadového pěšáka, průzkumníka, medika, demoliční četu nebo jiné typy.

O konkrétních třídách zatím nebylo rozhodnuto, nicméně už dnes víme, že v singleplayeru, který bude také součástí Frontlines, si každý hráč bude moct zvolit jakým způsobem jednotlivé úkoly v misích splní. Buď může zvolit Rambo-styl a prostřílet se všemi protivníky, anebo naopak použít skrývání a tichého postupu. Samotná struktura misí k tomu vybízí, protože budou nelineární a série úkolů vždy přístupná vašemu vlastnímu plánu.

V multiplayeru se může najednou (např. skrze Xbox Live!) střetnout až 32 hráčů. Po technické stránce vypadá titul nadmíru dobře a jistě nebude dělat svým tvůrcům ostudu. Pro next-gen konzole ostatně nelze dělat kompromisy. Už jen příslib toho, že většina předmětů a budov na mapách půjde zničit zní ně dobře. Snadno si tak budete moct krátit cestu například odpálením překážející zdi.

Všem bez rozdílu

Vývoj Frontlines: Fuel of War je v plném proudu a vydání bychom se měli dočkat během příštího podzimu. Do té doby mají ještě Kaos Studios spoustu času na velké i malé změny a výsledná podoba hry je proto stále velkým překvapením. Uvidíme, co přinesou následující měsíce. Prozatím můžeme doufat, že se podaří alespoň úspěšně dotáhnout vývoj pro všechny tři ohlášené platformy, a že multiplayer bude na všech kompatibilní. Už to samo o sobě by mohlo znamenat významné plus.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama