Zpět na článek

Diskuze: Zlomí cenovka Oculus Rift zařízení vaz?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

David Plecháček
David Plecháček
Level 1 Level 1
9. 1. 2016 22:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KamiLZ: Přesně!

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
8. 1. 2016 21:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KamiLZ: Jak tu otázku myslíš? Proč by obecně měla být kvalitá jiná? Pochopitelně hra může udělat cokoliv, klidně do VR posílat obraz černobílý, i když na monitoru je barevný. Tak nějak v globálu tu otázku nechápu :)

Freeze-@seznam.cz
Freeze-@seznam.cz
Level 1 Level 1
8. 1. 2016 17:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

U PSVR mám největší obavu aby to zase sony nezazdila mizivou podporou jako řadu předchozích periferii. Vydají 1-2 AAA hry, pár jednodušších hříček a konec. A third party studiim se asi taky nebude chtít optimalizovat každou hru 2x na PS s krabičkou a na PS bez krabičky, leda když by jim sony zaplatila.

Lemrus
Lemrus
Level 1 Level 1
8. 1. 2016 16:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mohou to být bludy, ale už na několika místech jsem čelt, že by mohl být Vive ještě dražší než Oculus. Samozřejmě bych byl radši, pokud by tomu tak nebylo. Teď by se nějaká levnější alternativa k Oculusu hodila....

leco77
leco77
Level 1 Level 1
8. 1. 2016 14:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

podle mě jen Oculus bude ten, co nakonec uspěje... podle mě je ze všech nejdál a bude mít asi největší podporu... i kdyby HTC byl o 100$ levnější, kdo by do toho šel?

PS VR bych zase k tomu moc nesrovnával. Jasně, Oculus má nároky vysoké, ale ty nároky jsou spojené s náročnými hrami, co na tom pojedou... co asi tak pojede na PS VR, kde konzole není moc výkoná a nějaká externí věc toho asi nezmůže moc, pokud má být cena nižší, než jen brýle oculus... A celkově z těch her, co na PS VR oznámili, to zatím vypadá na jeden větší brak ,než druhý s osekanou grafikou a na prezentaci Sony nebyla schopná ani předvést tak stupidní věc, kterou se nažili ukázat.

za sebe mě VR moc nezajímá, ale kdybych osobně nad tím uvažoval, beru možnost, u které má člověk jistotu a to je podle mě teď Oculus.

dostalkrystof@post.cz
dostalkrystof@post.cz
Level 1 Level 1
8. 1. 2016 14:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A teď si vge co jsme viděli na PSX. Ty hry vypadali hnusně. Snad jen ACE COMBAT bylo koukatelný

JMBounce
JMBounce
Level 1 Level 1
8. 1. 2016 13:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KamiLZ: Tak jestli Oculus stojí 19k tak ti za stejnou cenu nedají Oculus a k tomu ještě něco zdarma pro výpočet výkonu :-)

pikben@seznam.cz
pikben@seznam.cz
Level 1 Level 1
13. 1. 2016 16:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ach.. Nechápu proč do toho taháte "VR" pro mobily a tvrdíte,že je o několik řádu levnější.. K tomuhle musíte mít výkoný a i celkem drahý telefon +srovnávat "VR" pro telefony a "VR" pro pc je kravina.. Na tom pro mobil si možná tak zahrajete nějakou blbou skákačku,pustíte film a to je tak všechno.
Sony to už je něco jiného.. Ano,bude to stát asi o 4.tisíce méně ale nemají takový výkon+aby to konzole vůbec utáhla,je zde potřeba další externí zařízení.Stavět Sony jako konkurence Oculus a HTC prakticky ani nejde! Je totiž určena na jinou sortu lidí a na uplně jiné zařízení než pc,kde žádnou konkurenci ani nemá!

oktopus
oktopus
Level 1 Level 1
9. 1. 2016 12:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jenom jedna věc - kdo je David Plecháček?

h4nsasjks
h4nsasjks
Level 1 Level 1
9. 1. 2016 12:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud nějaká VR uspěje, pak to bude OR... PS nemá výkon na VR, tudíž na to nikdy nemůže vyjít dobrá hra (A nějaká externí výp. jednotka to nezachrání)... Z mého pohledu je Zdeněk hodně mimo... Současná doporučená sestava pro OR není drahá... Do dvou let bude srovnatelné PC stát 20tis...

Je jen otázka zda samotné VR mezi hráči uspěje nebo ne... Bojím se, že ne... Protože člověka až příliš omezuje => Může se věnovat jen hraní, nevidí a neslyší nic jiného...

sindydog
sindydog
Level 1 Level 1
9. 1. 2016 08:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za mne jsou 3D hry na 3D TV pecka, ktera nema obdoby. Nekoukate na placku (pseudo3d), ale na skoroskutecny svet! Treba plosinovka Trine, Wipeout 3D atp., jsou hry, ktere konecne vtahnou do "reality". Jsem rad, ze konecne je tu dalsi vlna, kdy se to treba nekam posune a hrace nebude rusit okolni svet. Pokud preci chci, zaparim si s kamarady party hru (napr. Worms) a az budu sam, nasadim helmu a zaparim Alieny....jen ta cena. Snad to casem bude levnejsi.

JMBounce
JMBounce
Level 1 Level 1
8. 1. 2016 18:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Firestar: Hej a viděl jsi někdy 3D televizi nebo jenom o tom blbě kecáš?

leco77
leco77
Level 1 Level 1
8. 1. 2016 15:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KamiLZ: s XO je sice podpora Oculu plánována ,ale pořád to má být tuším k PC zapojeno a ten výkon na oculus bude brát z PC. Stejně to má jen simulovat místnost, kde na plátně bude hra z XO. Tohle bych moc ani na podporu Oculusu s XO neoznačoval :D

Ps4 bude mít tohle lépe vyřešeno, budou na to vycházet přímo hry pro VR a bude to napojené na konzoli, nebo na to externí zařízení.

Firestar@email.cz
Firestar@email.cz
Level 1 Level 1
8. 1. 2016 14:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hlavní problém je v tom, že to bude stejná sračka jako 3D televize. Propagační videa na tom budou vypadat dobře,ale až si na tom zapnete nějakou hru, tak se z toho poblijete a pojedete to okamžitě vrátit.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
11. 1. 2016 13:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Skvělej článek, konečně jsem ho přelouskal a nelze než souhlasit se Zdeňkem a jeho odhadem, že Sony ví co dělá. Dodal bych jen, že dle mého odhadu bude PC VR (Oculus) ze začátku sloužit spíše pro výcvik chirurgů, armády atak. Zkrátka přesnej opak toho co Palmer Luckey původně chtěl.

chrisjurco@gmail.com
chrisjurco@gmail.com
Level 0 Level 0
8. 1. 2016 14:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Keď k tomu pridáme aj zvesti o tom, že najmenej pohodlné zariadenie pre užívanie z trojice SonyVR, HTC a Oculus je práve posledný zmienený, tak má Oculus pred sebou veľmi strnitú cestu.

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
8. 1. 2016 12:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Už jsem to psal u předchozího článku - tato cena pořád je naprosto úžasně nízká v porovnání s tím, co bylo k dispozici v "éře před Oculem". Jenže není pořád dostatečně nízká na to, aby se z VR stala záležitost "do každé domácnosti", bude to jen pro nadšence.
Jak píše Zdeněk - sice by si to mohlo dovolit koupit hodně lidí (i když 19 tisíc většina nevydělá ani za měsíc), za tuhle cenu ale budou více uvažovat nad skutečnými přínosy a já osobně myslím, že spíše si řeknou NE. VR je v důsledku spíše otravné než přínosné a lidem bude asi stačit si to někde vyzkoušet a zažít ten wow efekt. Nebudou mít potřebu zažívat ho opakovaně.
(Vše je jen můj názor!)

tondavon@seznam.cz
tondavon@seznam.cz
Level 1 Level 1
8. 1. 2016 11:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano. Zlomi.

Jarcze
Jarcze
Level 1 Level 1
9. 1. 2016 13:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Přesně. Zdeněk trochu přestřelil.Na konzole se musí snižovat nároky aby to vůbec rozjelo hry a rozjede to VR. Možná tak stěží hodně osekanej OR a tomu pak bude odpovídat i ta cena. Něco za něco ale dá se na to pak dívat z několika cm?

h4nsasjks
h4nsasjks
Level 1 Level 1
9. 1. 2016 12:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leco77: KZ3 byla s Move fakt pecka... V mých očích to strčilo všechny střílečky do kapsy...

leco77
leco77
Level 1 Level 1
9. 1. 2016 10:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MyBullet: no to co popisuješ je i na Kinectu a hlavně to co popisuješ bylo aktuální před několika lety... :D jestli hraješ teď na Move,tak by mě teda zajímalo co, protože na to vyšlo pár her kdysi, stejně jak na kinect, akorát kinect byl úspěšnější.

Teď na Kinect taky občas něco vyjde, ale nic moc... v podstatě jen taneční hry jako Dance Central a poslední Kinect Sport Rivals se moc nepovedl. Na move nevychází vůbec nic, takže jestli hrajete těch pár X let starých her, tak ok :D

MyBullet
MyBullet
Level 1 Level 1
9. 1. 2016 01:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak často? Mám kamaráda, co má PSmove se čtyřmi ovladači. A používá se to častěji, nežli klasický gamepad. Ne každý den si totiž chcete zahrát americký fotbal, že. A jiné hry na normální gamepad mne moc nechytaly už dle jména, z toho co měl.
Takže jo, někde se dá použít PS move i jednou týdně. A ten stojánek na ně taky nevypadá zle. A ve skupině lidí je to teprve něco aspoň na chvíli. Souboje v sjezdu na lyžích, kdy vám to nezatáčí jak jste už mimo zorné pole, či třeba i obyčejná čtyřhra tenisu. Ne každý to má jako uživatele xboxu kinect na Skype hovory.

Wizard
Wizard
Level 1 Level 1
8. 1. 2016 17:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TomKQT: Nerozumíme si: současná první vlna VR je zamýšlena pro provozování software, který dobře poběží jen na současném herním high-endu...

Teprve v momentě, až kdy hardware s obdobným výkonem, který zvládne současný VR software bez problémů rozjet, bude v mainstreamu (tzn.: 980ky apod. za cenu kolem 5-6 tis.) tak teprve bude mít cenu prodávat nějakou verzi oculus lite pro masy...

Pokud by ses na to moje tvrzení díval obecně, tak by si bral v potaz, že na klasických obrazovkách se zůstane navždy u 720p/1080p ... ale to už taky není pravda: vždyť i monitory a obrazovky se pořád vyvíjí... 4k je na postupu, 144hz obrazovky se už začínají pozvolna objevovat...PPI se bude pořád zjemňovat, frekvence navyšovat: to je součásný trend...(jen konzoláři nechtějí, aby se o tom zatím moc šířilo :) )...

Z hlediska VR se teď jen musí naskočit do toho prvotního vleku první generace VR... a v mainstreamu to bude chvíli trvat. (Rozdíly mezi techem budou samozřejmě pořád, inovace budou, proč by taky ne že?) Hlavně se dívej na to, jaký software se na tom dá spustit a jaký software na tom vlastně spouštět chceš... V současné době bude první krok naskočit na první generaci VR her... a ty určitě budou nějaký čas vznikat. (První generace VR: takové hry, které zaručeně poběží na mašinách, které prošli tím VR-ready testem)... )

Představuj si to skoro spíš tak, jako by celé VR byl extension nějakého enginu, který má nějaké minimální požadavky. na source enginu sis bez určitého železa taky nezahrál, ale v momentě, kdy si ho pustil, tak se ti otevřel zase nový svět zábavy... i dnes pořád vznikají hry na sourcu (i když už to je indie jak poleno :D )...doufám, že teď už se chápeme, co jsem myslel.

bottom line:
...jinak časem se samozřejmě bude hodně optimalizovat a přijdou speciální řady karet pro VR-optimalised. Již teď se dá použít amd fury x2, kde každé jedno GPU počítá právě jeden display,... v tomhle případě dvoujádro / dvoučip bude mít v podstatě 100% škálovatelnost... takže se hodně půjde tímto směrem. Ne že by jednočipům/jednojádrům odzvonilo, ale přeci jen paralerizace v případě 3D pomůže hodně. a popřípadě kdo bude chtít jen upgardovat, tak může jít cestou crossfire/sli a jen pořídit druhou identickou kartu... navýšení výkonu pro VR bude skoro 100%

Jinak já osobně teď čekám na nějaký solidní 4k panel a grafiku(to hlavně!), která ho utáhne bez problému na současné/příští hry při vysokých fps. Moc dobře vím, že na takovou záležitost si ještě notnou chvilku počkám(zvěrstva jako 4x gf crossfire a sestavy přes 100k skutečně realizovat nechci). Do té doby se zatím mám s čím zabývat a mám na čem hrát (změna Form-Factoru* pro mě tedy zatím prostě zajímavá není). S VR to je podobný případ,... budoucnost určitě předvede, že už je čas na změnu, ale zítra to ještě určitě nebude. (Nejsem VR-Freak), (Btw:proč se tolikrát opakuji napříč textem nevím, ale přepisovat už to nebudu, však oni si to přeberou :D )

*-nemyslím form factor jako form factor, ale jako faktor formy :) )

JMBounce
JMBounce
Level 1 Level 1
8. 1. 2016 13:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KamiLZ: 12k Playstation VR + 11k PS4 vs 19k Oculus + 40k PC. To ti nepřijde jako rozdíl? Každopádně XBOX nepojede jen s Oculus, taky bude muset mít dodatečný výkon v podobě nějaké krabičky stejně jako PS4.

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
8. 1. 2016 13:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wizard: citace: "v mainstreamu prostě nezbývá než čekat, než se dostatečný výkon dostane i tam"
Jenže tento stav (tak jak ho asi myslíš) nenastane nikdy. Dostatečný výkon tam je už dneska, Oculus by fungoval na mainstreamové sestavě, akorát ta hra bude škaredá (předpokládejme tedy, že daná hra umožňuje hodně snížit detaily, protože s rozlišením moc hýbat nejde). Nebo to bude stará hra (HL2 Oculus podporoval jako jeden z prvních a to snad rozchodí každý kancelářský stroj).
Jenže hry se vždycky vytváří podle výkonnějších sestav na trhu, aby prostě vypadaly pěkně. VR bude vždycky mít oproti hraní na monitoru ještě více zvýšené nároky, takže bude vyžadovat nadstandardní sestavu, aby hra vypadala stejně jako na monitoru (myšleno detaily). Za pár let sice bude tato sestava už mainstreamová, jenže ta hra už bude těch pár let stará a nové hry už zase na tomto teď mainstreamovém PC nepojedou.
Prostě tam bude IMHO vždycky skluz a nedá se říct, že by se to někdy dohonilo.

Reklama
Reklama