Zelda: Tears of the Kingdom byla zřejmě hotová už loni v březnu. Poslední rok se jen ladilo a ladilo
Více než 10 milionů hráčů se už vydalo do světa Hyrule v akční adventuře The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom a titul stále obklopuje aura jasného adepta na hru roku. Přispívá k tomu i solidní odladění herních mechanismů. Producent Ejdži Aonuma pro magazín Washington Post prozradil, že za vysokými kvalitami hry stojí i velmi pečlivý přístup k vývoji. Autoři měli totiž téměř rok na doladění každého aspektu.
- Nová Zelda byla hotová už před rokem
- Studio si ale vyhradilo obrovské množství času na ladění a vylepšování
Aonuma magazínu sdělil, že měla původně hra vyjít loni. V březnu ale došlo k odkladu na letošní květen, a to i přes to, že byla hra v zásadě hotová. Studio se ale rozhodlo nechat více než rok na ladění, opravování a vylepšování, aby dosáhlo maximální úrovně kvality. Na mysli mělo především velmi komplexní fyzikální systémy pohánějící hratelnost.
Ve světě, kde hry často vycházejí na poslední chvíli ve značně nedotaženém stavu a postupně dochází k opravám jde o zajímavou výjimku. Samozřejmě ji ale umožňuje i postavení vývojářů a status značky Zelda, kteří si mohou dělat v zásadě co chtějí. Výsledkem jsou pak rekordní prodeje a okamžité renomé jedné z nejlepších her historie.
Aonuma také připomněl moment, kdy byl zveřejněn druhý trailer (letos v květnu, viz výše). Autoři tehdy shledali, že reakce hráčů není dostatečně nadšená, protože zřejmě úplně nechápou, v čem se skrývá síla a genialita nových herních mechanismů. Producent tak dostal za úkol vytvořit třináctiminutové video, ve kterém je podrobněji představí a hráče nadchne. Což se zřejmě povedlo.
"Byl bych opravdu rád, kdyby naše hra probudila v lidech kreativní myšlení, které by mohli přenést do svého skutečného života," dodává.