Za odkladem Horizon Forbidden West stojí snaha vyhnout se zdlouhavým přesčasům
Aloy minulý týden vyrazila na západ, aby srovnala tamní kmeny a pokusila se najít odpověď na podivnou nákazu, která pomalu sžírá vše živé. Výprava měla dle původních plánů začít už koncem minulého roku, studio Guerrilla Games se však po dohodě se Sony rozhodlo pro odklad. Nyní vysvětluje, proč se tak stalo.
- Ředitel vývoje Horizon Forbidden West vysvětlil, proč došlo k posunutí termínu vydání
- Díky odkladu se vývojáři vyhnuli přesčasům a mohli si užít dovolenou
Důvody nabídl ředitel vývoje Mathijs de Jong v rozhovoru pro holandský magazín NU. Studio se totiž chtělo vyhnout vyčerpávajícím přesčasům, které by jinak výrazně narušily vánoční svátky. “Plně si uvědomujeme nevýhody spojené s crunchem, při plánování to tedy bereme v potaz. Jeden příklad za všechny - během Vánoc jsme oznámili, že se nebude pracovat, každý si mohl vzít dvoutýdenní dovolenou,” řekl s tím, že byly kanceláře přes svátky jednoduše zavřené.
Zároveň dodal, že někteří zaměstnanci dovolenou takového rozsahu nevyžadují, což vedení samozřejmě akceptuje. Mathijs de Jong ale zdůrazňuje, že ze strany Guerrilla Games šlo o jasný signál, který dokládá, jak se společnost staví k neúměrnému přetěžování zaměstnanců, což je v herní branži poměrně běžná věc.
“Forbidden West mohl vyjít na konci minulého roku, ale pak bychom museli pracovat přesčas. Lidé také potřebují relaxovat, vzít si dovolenou a být třeba se svou rodinou a přáteli. To také přispělo k rozhodnutí vydat hru až nyní.”
Bez vyčerpávajících přesčasů se neobešla celá řada velkých projektů, mimo jiné šlo o Red Dead Redemption 2 nebo Anthem. Podobné zprávy se však týkaly i týmů pod hlavičkou Sony, své o tom vědí vývojáři ze studia Naughty Dog, kteří se podíleli na The Last of Us Part II.