Zpět na článek

Diskuze: W. Spector se navezl do výpravných her

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Tataboj
Tataboj
Level 1 Level 1
6. 11. 2015 08:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@celoush: Přesně, a gamebook odvádí nedostatečnou práci ve vztahu kniha - čtenář.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
5. 11. 2015 13:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@celoush: Jak napsal Wizard, tady si zkrátka někdo připravuje živnou půdu. Zase k čemu hru, kde půjde dělat úplně všechno - můžete vyrazit za skvělým dobrodružstvím, ale až potom co odmakáte týden v práci ! To by byla skvělá hra. Uncharted: Weekend Fortune.

Uzavřel bych to: Pane Warren Spector, lidé jsou různí a i když vy si můžete myslet, že se hry nevyvíjejí směrem který jste si přál (já si to myslím taky) svět na to bohužel prdí. Tak kujva vydejte nějakou zatraceně dobrou gamesu a neobjevujte se v médiích jednou za čas, když chystáte Kickstarter.

blackwod
blackwod
Level 1 Level 1
4. 11. 2015 19:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Měl radši zamést před vlastním prahem...

Strejda Phil
Strejda Phil
Level 1 Level 1
4. 11. 2015 18:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Gabča IV. Láskyplná: Žádné rozhodnutí?To jsou akorát zakázky.Vedlejší úkoly mají vždy nějaké to rozhodnutí nebo zvrat.Pořáď lepší než vedlejšáky v Dragon Age Inquisition.Jo,Skyrim je co se týče hratelnosti lepší,to jo.Skripty jsou v každé hře,to by pak nic nefungovalo a objekty a postavy by se nepřesunovaly a neobjevovaly.V tomhle je Metal Gear nejlepší a proto ho považuju za jednu nej her roku,uvidíme,co Fallout 4 nabídne.Ale Fallout 4 je s questy a skripty to samé co Zaklínač 3.A.I. nepřátel ve Skyrimu taky nebyla nic moc,ale vesměs máš pravdu.Ale některé zakázky v Zaklínači 3 jdou taky řešit jinak,třeba Pohřešovaný horníci,Nejhledanější na Skellige a nebo ten Quest se Zaklínačem ze školy kočky. ;)

Kardal Spindal
Kardal Spindal
Level 1 Level 1
4. 11. 2015 18:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Gabča IV. Láskyplná: Random encounters ve skyrimu jako vrchol herní svobody? Jak to hráče obohatí, když tomtéž místě napoprvé narazí na banditu, napodruhé na vlka, napotřetí na čarodejnice bojující se spriggany... ? Ve výsledku lze vyřešit drtivou většinu kvestů pouze jedním způsobem, pár vybraných dvěma, přičemž to díky bethežďácké neschopnosti stran dialogů a vypravěčství beztak vyjde nastejno.
Oproti tomu Zaklínač nabízí pro většinu úkolů alespoň 3 různá řešení se značným emocionálním dopadem.

Tataboj
Tataboj
Level 1 Level 1
4. 11. 2015 18:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zaprvé: Není dobré porovnávat TLOU a Uncharted s Heavy Rain a Walking Dead. Akční adventury jsou postavené hlavně na hratelnosti a tam jsou ty cutscény na škodu, pokud je jich moc. A vzhledem k tomu, že hratelnost je to hlavní, tak je příběh vždy za ní na druhé koleji. Takže se teď budu bavit o opravdu příběhových hrách
Zadruhé: Pan Spector nepochopil, že videohra jako médium má ve vyprávění příběhu oproti filmu několik výhod, které velmi vylepšují zážitek. Tak například - obyčejně může mít film maximálně něco přes dvě hodiny, zatímco čím je hra delší, tím lépe. Nemusí se proto dělat žádné hloupé střihy nejlepších scén kvůli stopáži. Dále, ty volby ve filmových adventurách tam nejsou jen tak. I ty obyčejné dialogové volby nám pomáhají se ztotožnit se s postavou (pokud je hra dobře napsaná). To, co vybereme, nám v našich očích trochu mění tu naši postavu, je to NAŠE Max, ale zároveň to není v rozplizlém, třeba i jen textovém podání (a hlavně v RPGčkách hraje příběh druhé, spíš třetí housle). "Představte si film, jehož děj můžete měnit vašim chováním." No nezní to úžasně?
Life is Strange dokázalo úžasnou věc, a to, že má takové tempo, jaké chcete vy - je tam ta možnost sednout si na židli a přemýšlet o tom, co se stalo.
Na těch volbách nám opravdu záleží, a když selže hlavní postava, tak jsme selhali my, což prohlubuje zážitek.
Zkrátka tenhle typ her má strašně velký potenciál zaujmout mnohem větší počet lidí než jiné hry. Hry totiž nemusí být jen o výzvě, odpočinku nebo nenáročné zábavě.

Wizard
Wizard
Level 1 Level 1
4. 11. 2015 18:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

On to v podstatě myslí dobře... taky bych byl nerad, kdyby začal trend her, které se vlastně hrají sami a začal vytlačovat běžnou herní tvorbu. Svoje místo pod sluncem určitě mají a mít budou, ale pokud se nějaké studio rozhoduje mezi hrou a interaktivním filmem, pořád ještě by měli volit ten formát, který je výzvou pro samotného hráče...

interaktivní filmy jsou skoro takové game booky (kdo se s tím už někdy setkal ví, jinak to jsou takové ty interaktivní knížky, kde se na konci můžete rozhodnout, co postava dál udělá a listujete podle toho na určitou stránku).

Pokud má vývojář jasnou vizi na interaktivní film: směle do toho, ale rozhodně bych byl nerad, kdyby najednou začaly klasické série pokračovat v provedení:

**Call of Duty 8: the interactive movie shooter, where you can decide, which weapon the main guy use through whole game, and that's about interactivity, rest of it play itself **

HumanDeath
HumanDeath
Level 1 Level 1
4. 11. 2015 16:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Třeba TWD od Telltale bych z toho vynechal, jelikož jde spíše o interaktivní film a vyslyšenou prosbu fanoušků. Jak už bylo zmíněno, ať si každý hraje co uzná za vhodné, trh je velký a určitě jsme všichni schopní si vybrat tu pravou. Každopádně s tvrzením pana Spectora nesouhlasím (ne že by neměl pravdu o linearitě a daném scénáři) od toho je tu těch různě zpracovaných titulů více a já tedy nebudu hledat volnost tam kde nebyla zamýšlena. I když mám opravdu rád propracované hry ve všech směrech, kde nejsem vozen za ručičku, tak mám i velice rád ty lineární, kde si zase více odpočinu a hltám kvalitní příběh a audiovizuální zpracování.
Ať pan W. Spector nekritizuje a raději se dál věnuje tomu co mu jde a baví ho to :-) Kritika formou slov je v tomto případě ztráta času a mnohem lepší způsob je udělat další kvalitní záležitost, podle svého gusta. :-)

Pericul
Pericul
Level 1 Level 1
5. 11. 2015 15:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Tituly jako Uncharted, The Last of Us nebo The Walking Dead od Telltale odsoudil ..."

Zrovna tyhle tři tituly patří mezi mé nejoblíbeňější hry.
Radši si zahraju dobrou "kolejnici" než bezesmyslu běhat v open-world světě. kde mi příběh ředí desítky hodin odpadu (přines tohle, zajdi támhle atd..)

Tataboj
Tataboj
Level 1 Level 1
5. 11. 2015 09:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: Tak vždy, když je hlavní prvek hry něco jiného, tak se okolo toho musí příběh obtáčet, jak říkáš, v akčních hrách téměř vždy stojí za nic (taky tam o něj nejde), zatímco u filmových adventur se nemusí na nic ohlížet. A já radši ve hře zažiju dobrý příběh než skill.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
5. 11. 2015 07:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Souhlasím s ním, ale je každýho věc, co svou peněženkou podpoří. Pokud chce někdo zmáčknout jedno tlačítko za hodinu hraje Walking Dead a podobný stupidity (který bych rozhodně neřadil mezi hry, interaktivní film je lepší výraz), no a pokud chce někdo mačkat tlačítka desetkrát za vteřinu hraje Street Fighter, nebo hry od Platinum Games. Éééé co udělal Waren Spector někdy v poslední době za ubercool superhráčrozhoduje hru ?
+ Dnešek je spíše o online hraní, Mobách a podobnejch číčovinách a to on neřeší vůbec.

Naprostej souhlas s Mitsurugim ohledně Dark Souls. Dark Souls je quintessence RPG, a takhle mělo vypadat každé RPG od počátku věků.

Drotman
Drotman
Level 8 Level 8
4. 11. 2015 21:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wizard: Skôr zaspal dobu a keď sa dnes zobudil zistil, že spôsoby ako rozprávať príbeh sa zmenili a on sa nechytá, tak si chce aspoň zanadávať.:D

Wizard
Wizard
Level 1 Level 1
4. 11. 2015 19:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tataboj: Myslíš, že měl na mysli právě hry jako Life is Strange?

Telltalovku jsem teda nikdy žádnou nehrál, ale pokud vím, tak tam je to jen o tom doslova vybrat další stránku. Pokud se pletu, odvolávám co jsem odvolal, slibuji co jsem slíbil. :D

Beerminator
Beerminator
Level 1 Level 1
4. 11. 2015 16:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tieto vývojárske legendy by namiesto kecov mali všetkým vytrieť zrak nejakou novou hrou a ukázať ako sa to robí - alebo majú možno strach niečo urobiť, aby neutreli hubu a uchýlia sa k prednášaniu :)

rappix
rappix
Level 1 Level 1
4. 11. 2015 16:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co to zase vypustil za blábol. Každá hra je přeci předepsaná vývojáři. Jak jsem ho vždycky jako tvůrce uznával, tak mi teď přijde že se vyloženě zcvoknul. Nabádat tvůrce kteří vidí ve hrách potenciál k vyprávění příběhů aby přešli k filmu? Ale no tak. Každý přeci ať si hraje co ho baví. Nabídka různorodosti her nebyla nikdy tak rozmanitá.

Flois
Flois
Level 1 Level 1
4. 11. 2015 15:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zřejmě je o takovýhle nehry dnes zájem.
naštěstí je dnes takový výběr že je lze v klidu ignorovat :)
souhlasím s panem Spectorem :) asi sme oba už moc staří :)

Aros
Aros
Level 1 Level 1
6. 11. 2015 18:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pericul: Přesně.

celoush
celoush
Level 9 Level 9
Hlavní platforma: PC
5. 11. 2015 14:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: Amen

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
5. 11. 2015 08:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tataboj: A když adventura tak Timbleweed park. Na to se opravdu těším. Na starýho, dobrýho Rona Gilberta a jeho ulítlej humor.

Tataboj
Tataboj
Level 1 Level 1
5. 11. 2015 08:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: Do interaktivního filmu to má dost daleko, říkal bych tomu filmové adventury. A vím, že to byla nadsázka, ale ve Walking Dead a hrách jí podobným děláš mnohem víc než mačkání jednoho tlačítka za hodinu - vybíráš dialogy, volíš, jak se zachovat, a jsou tam i opravdu herní pasáže, kde chodíš a něco děláš (někde víc, někde míň). A zkrátka podle mě žádný jiný herní žánr nedokáže líp vyprávět příběh.

celoush
celoush
Level 9 Level 9
Hlavní platforma: PC
5. 11. 2015 11:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Parafrázuji: je gamebook kniha nebo hra? Proč tedy raději nepíšou rovnou knihu?
Hry obecně takto na hraně mám celkem rád a fandím jim, což ale automaticky neznamená, že bych nějak opovrhoval dobře provedenými klasickými hrami, i když tam se často dostavuje zákon klesajícího mezního užitku.
Každý kdo se snaží dotýkat se pomyslných okrajů či je překračovat si takovou čočku nezaslouží, spíše naopak.

Tataboj
Tataboj
Level 1 Level 1
5. 11. 2015 10:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Gabča IV. Láskyplná: A to si zase nemyslím, že jsou ty příběhy to samé pořád dokola. Kdo hledá, najde. :)

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
5. 11. 2015 09:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tataboj: A to je OK. Aspoň se každá firma uživí :D

Dominik Nečesánek
Dominik Nečesánek
Level 1 Level 1
5. 11. 2015 09:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak to tady tak čtu, tak bych si mohl konečně zahrát Life Is Strange :D

Wizard
Wizard
Level 1 Level 1
4. 11. 2015 20:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tataboj: no, uvidíme co z toho bude... každopádně je fakt, že kdyby byl co k čemu, tak blbě neplká a předvede jak se to má dělat. Na tom se asi shodneme všichni. Takže buďto má velkou hubu, a nebo už si připravuje živnou půdu pro něco...

Reklama
Reklama