W. Spector se navezl do výpravných her
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka W. Spector se navezl do výpravných her

W. Spector se navezl do výpravných her

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

34
Reklama

Uznávaný herní designér Warren Spector, vývojář Wing Commandera, Ultimy Underworld nebo Deus Ex, nešetřil kritikou nasměrovanou k výpravným příběhovým hrám. Tituly jako Uncharted, The Last of Us nebo The Walking Dead od Telltale odsoudil za nedostatečnou práci ve vztahu hra-hráč a naznačil, že takové tituly by tu jednoduše být neměly.

Svoji řeč na PAX Australia obtočil zejména kolem toho, že podobné hry nedávají hráči volnost a v podstatě mu říkají, co má dělat: „Pokud chcete ukazovat, jak jste [vůči hráči] chytří, pak z tohohle odvětví vypadněte,“ řekl Spector. Dodal pak, že by bylo lepší, kdyby šli takto smýšlející vývojáři raději k filmu.

Posléze se pustil do hodnocení jednotlivých her a i když svá slova mírnil, vždy poměrně trefně poukázal na to, co mu přesně vadí. V případě Heavy Rain poukázal na to, že hra vypráví skvělý příběh, pravděpodobně mnohem lepší, než který by byl schopný do své hry dát on sám, hned v zápětí však dodal: „Jenže ve skutečnosti je to jako pět scénářů namačkaných vedle sebe a vy jen vybíráte, ze kterého z nich bude hra v dané chvíli příběh vyprávět.“

Podobně kriticky přistupoval i k The Walking Dead, kde mu vadil prostý, leč z jeho pohledu nepřekonatelný problém – hru neovládá hráč, ale je už předem předepsaná vývojáři. I proto se nakonec nebál označit dnešní hry za vykolejené, alespoň co se týče vyprávění příběhu. Souhlasíte s ním, anebo považujete přítomnost příběhově orientovaných titulů vedle těch volnějších za vyváženou?


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama