Vývojáři Clair Obscur: Expedition 33 zatím nechtějí růst ani zrychlovat
Navzdory obrovskému úspěchu hry Clair Obscur: Expedition 33 studio Sandfall Interactive neplánuje rozšíření týmu ani vývoj dodatečného obsahu.
- Expedition 33 prodal 3,3 milionu kopií za 33 dní a získal uznání kritiků i hráčů
- Studio Sandfall si i po úspěchu ponechává malý tým a neplánuje ani další rozšíření hry
- Díky Unreal Engine 5 věří vývojáři v budoucnost menších, ale ambiciózních AA her
Clair Obscur: Expedition 33 od studia Sandfall Interactive se zařadilo mezi největší překvapení roku 2025. Tahové RPG debutovalo v dubnu, sklidilo uznání kritiků a za 33 dní prodalo 3,3 milionu kopií. Přesto vývojáři neplánují tým rozšiřovat. V rozhovoru pro Automaton to uvedl technický ředitel Tom Guillermin: „Myslím, že je lepší zůstat zatím malý tým. Pokud bych měl znovu dělat tahové RPG za plnou cenu, současná velikost týmu je dostačující.“
Clair Obscur s novým patchem umožní opakovat souboje
Tahové RPG Clair Obscur: Expedition 33 se dočkalo patche, který umožní hráčům opakovat neúspěšně souboje. Aktualizace navíc vylepšuje i zvuk nebo přehlednost menu.
Kreativní ředitel Guillaume Broche dodal, že produkce kvalitních AA her bude čím dál běžnější kvůli rostoucím nákladům AAA vývoje. Podle něj k tomu výrazně přispívá Unreal Engine 5, který menším týmům umožňuje vytvářet ambiciózní hry s omezenými prostředky. Jako příklad uvedl i titul The Alters. I přes obrovský úspěch Expedition 33 studio Sandfall aktuálně neplánuje ani žádné DLC. Namísto toho se zaměřuje na další vylepšení hry a zřejmě připravuje nový projekt.