Vyjádření id Software k Mickovi Gordonovi
I když se nový Doom Eternal co se hratelnosti týče povedl a sklízí pozitivní hodnocení napříč celým herním průmyslem, studio id Software bojuje s jedním problémem – a tím je hudba. Už při lákání pomocí trailerů si hráči stěžovali na jednu z více rapových písniček, před pár týdny vyšlo díky uživateli thatACDCguy najevo, že některé OST písničky jsou silně zkompresované. Na to následně reagoval Mick Gordon, který tvrdil, že s tím nemá nic společného, a následně dokonce řekl, že možná s id Software již spolupracovat nebude. Po několika týdnech přichází vyjádření i samotného studia.
V dlouhém „dopisu“ komunitě od vedoucího produkce Martyho Strattona se dozvídáme, jak vypadá příběh podle něj. Hned zpočátku chválí Gordona za jeho unikátní styl a hudbu, která se stala synonymem pro jejich poslední projekty. Také si prý zaslouží každou cenu, kterou kdy vyhrál, jedním dechem ale dodává, že studio s ním mělo složitý vztah. „Měli jsme problém dohodnout se na některých z více produkčních záležitostech v rámci vývoje, a komunikace okolo těchto problémů narušila důvěru. Pro id toto vytvořilo neudržitelnou nejistotu a rizika pro projekt.“
Gordon prý měl za úkol vytvořit Doom Eternal OST v lednu, a dodat jej na začátku března. Na konci února ale prý Gordon napsal id Software, že deadline nestíhá. Požádal tak o posunutí deadlinu do poloviny dubna, což mělo také dovolit mu prodloužit OST o 2 hodiny. To mu bylo povoleno, a společně s tím id Software odložil i deadline pro „bonus za včasné dodání“. „Byli jsme zklamáni nejen tím, že jsme nemohli dodat OST společně s vydáním Collector’s Edition. Také jsme museli myslet na to, že v některých zemích si mohli hráči zažádat o vrácení peněz pokud jim nebyl produkt dodán jako celek.“
Tím, jak se blížil duben, se prý studio začalo obávat včasného dodání, a tak začal vedoucí audio designu Chad Mossholder na popud Strattona tvořit vlastní mix, a to z již dodaných kousků od Gordona, které ale byly určené přímo do hry, a tudíž byly zkompresované. Jak Stratton zmiňuje, studio většinou nemá přístup k originálním nahrávkám. Gordon následně dodal pouze 9 nahrávek ze slibovaných 12, a dle Strattona nebyly takové, jaké by všichni očekávali. „Byla zde jen jedna nahrávka s heavy-combat muzikou, kterou by lidé očekávali, zbytek byly ambientní zvuky.“ Na doporučení Gordona se pak do kolekce dostali jak jeho, tak Mossholderovi nahrávky.
Po té, co se kolekce vydala, se Gordon veřejně vyjádřil ke zkompresovanému mixu, o kterém jsme psali na začátku. Studio se ale prý snažilo oddělit Gordonovi a ostatní písničky, a to titulkem „jediný skladatel“ u jeho nahrávek a „jediný umělec“ u nahrávek, které mixovalo id. U nich byl navíc Mossholder napsán jako „pomocný umělec“. Gordon si ale prý na kvalitu stěžoval, dokonce mělo dojít na „přímé a osobní útoky“ na Mossholdera.
Následně Stratton zmiňuje, že Gordonovo vyjádření o nejistotě spolupráce se studiem bylo pro něj překvapivé, protože se tak předtím nikdy nestalo, a dodává, že to charakterizuje jejich komplikovaný vztah. Dále pak tvrdí, že Bethesda je připravena na to "jít dál". To tedy znamená, že studio nebude s Gordonem spolupracovat na DLC, na kterém v tuto chvíli pracují. Místo toho budou sledovat další talentované umělce. „Náš tým si užil tuto kreativní spolupráci, a víme, že Mick bude nadále potěšovat své fanoušky po mnoho let.“