Uncharted 4: A Thief's End Článek Uncharted 4: A Thief's End

Uncharted 4: A Thief's End

David Sillmen

David Sillmen

12. 1. 2015 13:49 7
Reklama
Reklama

Přestože studio Naughty Dog dospělým a oceňovaným titulem The Last of Us celému světu ukázalo, že není tvůrcem pouze jediné série, zůstává Uncharted jeho rodinným stříbrem, které v žádném případě nehodlá uložit k ledu. Poté, co ve třetím díle do mrtě vymačkali technické možnosti PlayStation 3, před ně nový hardware staví lákavou výzvu - ukázat dobrodružství Nathana Drakea v ještě větší parádě. Je to vůbec možné?

BRATŘI V DOBRODRUŽSTVÍ

Třetí díl Uncharted naplno ukázal, že ačkoliv se Nathan Drake zdá být na první pohled typickým hrdinou, za jeho fasádou se toho skrývá mnohem víc. Třeba to, že se ve skutečnosti ani nejmenuje Drake. Uncharted 4: A Thief's End se do jeho osobního života zakousne o to více, jenže poté, co se Nathan konečně usadil se svou milou Elenou a usilovně se snaží žít životem normálního chlapa, zkříží jeho cestu bratr Sam. A s ním, bohužel, přicházejí problémy. Vzhledem k tomu, že zachování Samova života závisí na artefaktu, který vlastnil jeden z nejúspěšnějších pirátských kapitánů – Henry Avery – chce Nathan svému bratrovi pomoci, zdá se však, že do akce ho ještě víc žene prostá touha po dobrodružství. Vášeň hlavního hrdiny pro nebezpečný lov tak bude jedním z ústředních témat hry, tím dalším se stane právě Sam. Jeho prostřednictvím se dozvíme spoustu z toho, co vlastně Nathana pudí k touze po adrenalinu, a byť se o Samovi v předchozích dílech vůbec nemluví, byl tím, kdo velkým dílem přispěl k formování Nathanovy osobnosti.

Vývojáři si zakládají na tom, že když už do série přivedou nové postavy, propůjčí jim silný charakter, motivaci a dostatečně propracovanou historii.

Nic však není tak růžové, jak se může na první pohled zdát a právě vstup Sama na scénu způsobí rozvrat v Nathanově uvažování. Na jedné straně totiž stojí život, který si vybudoval po boku Elen a Sullyho, na straně druhé je pak nezlomný fakt, že v nesnázích je člen rodiny. Připravte se proto na emocionální a rozervané momenty, které by měly prohloubit už jinak výbornou atmosféru hru. O náboj se nakonec postarají i ti, kdo si úspěch bratrského dua nepřejí a věřte, že získat pirátský artefakt rozhodně nebude nic jednoduchého. Zmocnit se ho totiž chtějí také lovci odměn – Rafe a Nadine – kteří udělají vše, aby Nathana se Samem zastavili. A vzhledem k tomu, že Rafe je bezcharakterní dobrodruh a Nadine vlastní malou soukromou armádu v Jižní Africe, musíte brát jejich výhružky vážně. Vývojáři si navíc zakládají na tom, že když už do série přivedou nové postavy, propůjčí jim silný charakter, motivaci a dostatečně propracovanou historii, což dává příslib, že nepůjde jen o černobílé padouchy. Naopak, i jejich prostřednictvím se o Nathanovi leccos dozvíme – přestože mají jiné cíle, v jádru jsou si všichni tak trochu podobní.

S LANEM DO DÁLKY

NAPOSLEDY?!

Uncharted 4: A Thief's End


Ačkoliv to zatím nikdo neřekl naplno, autoři naznačují, že dobrodružství Nathana Drakea se blíží do finále. „Pokud už se charakter nemá kam vyvíjet, je na čase ho nechat zemřít nebo odejít,“ zní jejich slova. V Uncharted 4 by přitom většina Nathanových tajemství měla být odhalena. Neznamená to ale nutně, že musí skončit značka Uncharted jako taková, jen možná bude mít jiného hrdinu... Anebo snad hrdinku?

Herní styl Uncharted 4 bude pokračovat v kolejích projetých jeho předchůdci. Hlavním cílem tvůrců je do jednoho plynulého celku poskládat adrenalinovou akci s arkádovými prvky ve smyslu zdolávání nejrůznějších překážek, a to vše nejlépe ve vzájemné kombinaci. Na obrazovce se tedy neustále něco děje a hlavní hrdina se nepřestává pohybovat. Úrovně by tentokrát měly být o něco otevřenější a tím pádem nabídnou celou řadu odboček, byť nelze očekávat nic, co by hru nějak významněji zbrzdilo – půjdete stále rovnou za nosem, ať už tou či onou cestou, které se za nějakou dobu opět spojí. Mezi tím ale můžete a nemusíte narazit na zajímavé vedlejší úkoly, takže nikdy nemůžete dopředu určit tu jedinou správnou cestu vpřed. Rozlehlejší lokace mohly vzniknout i díky tomu, že má Nathan nově k dispozici lano, kterým lze (mimo jiné) přemostit dva vzdálenější body. Lano má ale řadu dalších využití, například k efektivnější likvidaci nepřátel. Kromě toho budete mít k ruce také skobu, umožňující se pohybovat i po strmých vertikálních stěnách, které byste jinak nezlezli. To opět vede k tomu, že Nathan obsáhne větší prostor, ať horizontálně nebo vertikálně.

Nikoliv zásadní, ale osvěžující složku hratelnosti Uncharted představují také prostorové hádanky. Autoři jsou hrdí na ty ze třetího dílu a v jejich konceptu chtějí pokračovat. Tentokrát by ale puzzly rádi ještě více zakomponovali do příběhu – uvědomují si totiž, že pokud ve hře dorazíte na místo, kde po vás chce někdo něco vyřešit, zákonitě se sami sebe zeptáte, jaký to má vlastně účel a vliv na děj. Ve většině her bohužel dojdete k tomu, že jde o do značné míry z kontextu vytrženou věc, což by se v Uncharted 4 stávat nemělo a hádanky by měly mít příběhové opodstatnění.

TECHNOLOGICKÝ KLENOT

Výpočetní možnosti PlayStation 4 však neumožnily autorům udělat hru pouze bohatší ve smyslu hratelnosti, ale také zároveň graficky vyspělejší. Kvality jste mohli posuzovat z první hratelné ukázky na PlayStation Experience, vývojáři však jdou ještě dál. Slibují, že veškeré příběhové animace budou počítány v reálném čase, což naznačuje obrovskou míru detailů už v základu a řeči o více než 800 animacích tváře tak zřejmě nebudou jen reklamním tahákem. A určitě nepřijdou vniveč – vzájemné pošťuchování obou bratrů by mělo patřit ke koření celého zážitku. Jak už bylo uvedeno výše, shledání nebude zprvu příliš radostné, Sam navíc závidí svému mladšímu, nicméně úspěšnějšímu bratrovi jeho úspěchy, takže si užijeme všechno to mračení, úkosné pohledy a zkřivené úsměvy.

Uncharted 4: A Thief's End

Podstatnou část technologického zázemí pak tvoří umělá inteligence nepřátel, kteří už se nenechají tak snadno přechytračit. Pokud vás uvidí, dokážou se i na větší vzdálenost navzájem upozornit. Pokud jde o skupinu nepřátel, potom se šikovně rozdělí a získají tak takticky výhodnější pozice. Souboj s nimi bude probíhat podobně, jako souboj s nepřáteli v Uncharted 3, vývojáři ale do něj zakomponují již zmiňované lano a nové pohyby. Třeba jako strhávání osamocených jednotek na kraji útesu za nohu do propasti... Propracovanou umělou inteligenci nakonec bude mít také Sam a měla by se stát nejvyspělejší ze všech. Vezmeme-li v úvahu, že jsou oba bráchové dospělí a oba náležitě schopní, otevírá to dle tvůrců hry netušené možnosti. Konkrétní však v tomto bodě nebyli, proto se musíme spokojit s tím, že si budou moci pomoct v boji i prozkoumávání a dojde na chvíle, kdy jeden nebo druhý doslova vloží svůj život do rukou svého bratra.

PIRÁTSKÁ KOLONIE

Základem poutavého dobrodružství jsou jednoznačně atraktivní lokace. Cesta za artefaktem proto zavede Nathana a Sama na mytickou kolonii na Madagaskaru jménem Libertalia, kterou kdysi založili piráti. Vedle Indického oceánu se ale hráči podívají také do městského prostředí a do zasněžených míst, aby byl zachován koncept z předchozích her. Myšlenka podívat se do nejrůznějších koutů světa bude naplněna, ale nic konkrétního se pravděpodobně nedozvíme až do chvíle, kdy si budeme moci zahrát plnou verzi. Spoustu překvapení jednoduše zůstává utajeno, vzhledem ke kvalitám předchozích titulů se ale skutečně není čeho obávat.

Uncharted 4: A Thief's End je už teď takřka jistým hitem, kterému se majitelům PlayStation 4 bude jen obtížně odolávat. Osvědčené herní mechanismy dostanou nový a zdá se, že parádní grafický kabátek, hráči budou moci působit na větší ploše a nepřátelé jim nedají nic zadarmo. K tomu si připočtěme napínavý příběh s osobní rovinou a dojdeme k receptu, který prostě nemůže dopadnout špatně!

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz