Turok Článek Turok next-gen

Turok next-gen

Julius Rácz

Julius Rácz

30. 8. 2006 22:57 4
Reklama

Podle slov viceprezidenta a generálního ředitele Propaganda Games Joshe Holmese by rozhodně nemělo jít v případě novodobého Turoka o žádnou nastavovanou kaši. Inovativní přístup k tradičním základům by měl vrátit čest a slávu sérii, která od úspěchů pilotního projektu pro Nintendo 64 s názvem Turok: Dinosaur Hunter (Acclaim, 1997) zažívá postupný pokles popularity. Takovým posledním hřebíčkem do rakve se stal v roce 2003 Turok: Evolution. Holt, některé evoluce prostě nedopadnou tak zcela podle Darwinových představ.

Trocha propagandy na začátek

Co se týče vývoje hry, dostali jej na starost vývojáři studia Propaganda Games, sídlící ve Vancouveru. Tým jako takový existuje od ledna 2005 a je tvořen zkušenými tvůrci her, původem z renomovaných společností jako jsou Electronic Arts či Ubisoft. Že nejde o žádné nováčky v oboru dokládají úspěchy titulů, na kterých se podíleli, jmenovitě Def Jam Vendetta, Need for Speed: Underground, Quake IV a další. Zdá se tedy, že nová dobrodružství krotitele přerostlých ještěrek jsou v dobrých rukou.

Jurský park trochu jinak

Originální příběh hry je zasazen do daleké budoucnosti lidstva a hlavní role v něm se ujme Joseph Turok, člen elitního komanda Black Ops, vyslaného proti bývalému Josephovu příteli, nyní válečnému zločinci Kaneovi. Po ztroskotání na geneticky zmutované, džunglí pokryté planetě, se původně jednoznačný úkol polapit Kanea změní v těžký boj o přežití. K tomuto zásadnímu zvratu dojde ve chvíli, kdy Joseph a jeho lidé zjistí, že kromě nich a Kaneovy bandy se po okolí prochází početná řádka prehistorických tvorů. Z pohledu hráče očekávaná ryzí akce dostává vpádem dinosaurů příchuť nejistoty, podobnou té, kterou zažívali hrdinové Jurského parku. Znáte to - myslíte, že jste vyklouzli a zničehonic se z křoví vynoří další bestie...

V souvislosti s nastíněnou dějovou zápletkou je zřejmé, že akce bude nosným pilířem herní atmosféry. Jak se vyjádřili tvůrci hry, mělo by jít o plnohodnotnou FPS kombinovanou s 3rd person elementy, které by však měly mít charakter spíše kosmetických úprav. Hra by rozhodně neměla být krátkou procházkou. Dynamická akce bude probíhat v rozsáhlém virtuálním světě, jehož jednotlivé herní oblasti budou propojeny hladkými přechody. To zcela logicky vylučuje přítomnost mission-based systému, který – ruku na srdce – sluší spíše žánrové konkurenci, např. RTS. Obvyklá linearita, jíž jsou střílečky proslulé, by měla být oživena alternativními trasami mezi cílovými body. Zda budou součástí těchto volitelných transferů také vedlejší questy není známo, každopádně by to nebylo od věci a dalo by to hře větší potenciál pro případnou opakovačku.

Přerostlé ještěrky

Ano, řeč je o dinosaurech. Jako neutrální strana stojí mimo hlavní konflikt dvou lidských skupin a dá se tvrdit, že působí vyloženě jako paniku vyvolávající element. Každé z těchto monster bude údajně disponovat vlastním instinktivním chováním, které bude mít vliv na interakci s lidskými jedinci. Někteří dinosaurové (mluvíme samozřejmě o těch masožravých) si lidí v rámci lovu nevšimnou nebo je budou ignorovat a svůj hlad budou tišit kořistí z vlastních řad. Jiní se zase budou specializovat výhradně na lov člověka, který se pro ně stane žádanou lahůdkou v běžném denním menu.

Popsané nepředvídatelné, impulsivní jednání dinosaurů je takovým žolíkem v rukávu. V závislosti na AI, které jim má být ve finále vloženo do vínku, bude možné využít jejich útočnou sílu ve svůj prospěch a například je vlákat do tábora nepřítele. Představte si modelovou situaci, kdy sledujete silný útvar protivníka. Otevřená ofenzíva je hazardem nejvyššího kalibru a zdá se, že za stávajících okolností zbývá jen pronést „babo raď!“ Nedaleko se ale objeví obří Tyranosaurus Rex a situace hned začne růžovět. Vhodně vypálená světlice pozývá hladového T-Rexe k prostřenému stolu. Dorazit posléze útokem dravce zdecimovaný zbytek nepřátelského oddílu už není žádný problém. Jestliže jsme se v souvislosti s dinosaury zmínili o Jurském parku, nelze se alespoň stručně nezmínit o jednom obzvláště zajímavém a strach nahánějícím druhu. Raptor, přesněji Velociraptor. Znáte je. Jsou chytří, rychlí a samozřejmě, jsou to dravci ve vší podstatě. Jejich smečce se dá jen stěží uniknout a jediným obranným prostředkem v případě konfliktu s nimi je vysocekadenční kulomet nebo plazmová puška. Pokud něco podobného nenosíte „vo vrecku“, jste v háji.

S nožem v kapse budem honit brabce

Zda-li bude v Josephově inventáři figurovat zmíněná plazmovka či kulomet, to není známo. Údaje o výzbroji zatím uveřejněny nebyly a ví se jen, že ve výbavě bychom měli nalézt řadu soudobých i futuristických zbraní. Z těch dnešních se ví o plamenometu, granátometu a také o noži. Pravda, jít s nožem na dinosaura je čirý nesmysl, takže jej očividně uplatníte jen zřídka, kupříkladu když budete pronásledovat prchajícího nepřítele. Jelikož se v případě Turoka nejedná o stealth akci, oponent Vás neuslyší, takže jej lehce můžete zezadu přiškrtit anebo podříznout. Brrr! Každopádně si přitom hlídejte záda, protože váš cíl jistě neutíkal z důvodu udržování fyzické kondice.

Kromě otevřených scenérií se můžeme těšit i na geologicky odlišné oblasti, například stísněné prostory podzemních jeskyní. Interaktivita lokací je dnes již nepostradatelným faktorem akčních her, takže není divu, že i zde se bude hráč moci nabažit likvidace různých součástí scény. Jak velké procento konkrétní oblasti bude zničitelné, je věcí budoucnosti, ale s ohledem na soudobý trend lze očekávat, že zničitelných objektů bude dostatek. Kromě demolicí přijde na řadu i využití prostředí k likvidaci oponentů, a to například v podzemí, kde lze ve vzduchu rozptýlený methan odpálit granátem a následným výbuchem zlikvidovat jinak odolné monstrum.

Závěrem

V mnohém upravený Unreal 3 engine by měl bezpečně zajistit kvalitu ztvárnění herních oblastí i s akcí spojených světelných efektů se smyslem pro detail a realističnost. Mimo to poskytuje dostatečný základ i pro plánovaný masivní multiplayer. I když ale bylo řečeno, že s implementací multiplayeru do hry se počítá, případných specifikací herních módů, stejně jako uvedení možného počtu hráčů, jsme se prozatím nedočkali. Můžeme tedy jen doufat, že nám tyto informace sdělí vývojáři ještě před E3 2007, na níž by měla být prezentována předfinálová verze hry, a věřit, že v případě next-gen Turoka půjde skutečně o návrat legendy a ne o další fiasko.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama