Tomb Raider: Legend Článek Tomb Raider: Legend

Tomb Raider: Legend

lukbas

lukbas

2. 2. 2006 23:57 1
Reklama
Reklama

Tomb Raider: Legend (dále TRL) by se měl vrátit ke všemu, co zapříčinilo tak obrovský úspěch a prodej na 30 miliónů placek s proklatě dobře vybavenou kráskou. To má hlavně zaručit přechod k jinému tvůrčímu týmu. Core Design dostal vale a štěstí nyní pokouší Crystal Dynamics. Nejzajímavější je, že v tomto studiu pracuje Toby Gard, člověk, který měl první Lařino dobrodružství na svědomí. Škoda jen, že do týmu nezlanařili také někoho od Nude Raidera…
Lara Croft zrovna pátrá v Jižní Americe po nějakém vzácném artefaktu – žádné překvapení. To však musí záhy přerušit, protože se objeví postava z její dávné minulosti. Sledem událostí se tak bude muset naše archeoložka pustit do pátrání po jedné z nejznámějších relikvií. Spolu s tím se často skloňuje slovo anglická, budeme snad hledat Svatý grál? A bude tou starou známou Jacqueline Natla, záporačka z prvního Tomb Raidera? To už se ale pokoušíme o trojný axel v kombinaci s dvojným toe-loopem na rybníce za barákem. Co víme jistě je, že se bude nejnovější dobrodružství držet již zažitého tombraiderského scénáře – mix jemně logických hádanek drobné akce v několika lokalitách rozesetých všude možně po světě s dopomocí pestré výbavičky. Jak to tedy vypadá pod naším redakčním drobnohledem? Stačí jen otřít zadýchané sklíčko.

Návrat ke kořenům.


Jak už to tak chodí, jsme stejně jako u jiných pokračování vystavěni hroznému hypu, co všechno se od předchozích dílů změní a jak moc. Nyní díky dostupným materiálům máme již trochu jasněji, co autoři mysleli výroky jako „návrat ke kořenům“ nebo „více dobrodružství, méně akce“. Hlavně se zapracovalo na pohybech a vůbec celé koncepci. TRLko bude doopravdy spíše o skákání, šplhání, lezení, řešení decentních puzzlíků a až po tom všem dojde na nějaké přestřelky. Lara by měla mít nyní mnohem pestřejší pohybový arzenál, který budete muset ke zdárnému pokoření hry využít. Zajímavou novinkou bude interaktivní prostředí – samozřejmě jen na vymezených místech. Jak jsme mohli vidět, bude možné zavalit nepřátele kameny, nebo naopak nechat spadnout na kempující vojáky nějakou tu archeologickou památku. Například v podobě starodávného sloupu. O každé podobné featurce budete dobře informováni vyskočivší ikonkou. Podle slov tvůrců, by měly být podobné fígle mnohem častější a rozmanitější. Nemělo by být vždy nutné v akrobatické kreaci naskákat do kulometného hnízda a všechno pokosit, ale prozkoumat okolí a využít prostředí ve svůj prospěch. Podobné vychytávky dají najevo, jak pracuje nově implementovaný fyzikální engine. Díky němu mají údajně lokace vypadat mnohem uvěřitelněji a živěji ať již půjde o skalisté exteriéry nebo zatopené katakomby. Ruku v ruce s pohyby a dováděním hlavní aktérky se také nese ovládání. Autoři slibovali, že bude velice intuitivní a jednoduché. Jak se zdá, dle prvních ohlasů, svému slibu dostáli.

Lařino nádobíčko.

V inventáři nemůže chybět dvojice pistolí, které budete moci vyměnit za zbraně z padlých nepřátel. Případně je doplňovat z kontaktem ručním/nožním. Mluví se také o jakémsi bullet-timu, kdy vyskočíte do vzduchu a ve slow-motion budete moci přesně rozdávat jednotlivé dárečky. Bohužel úderu copem, případně zardousení bujnými vnady, se opět nedočkáme. Dále přijde vhod magnetický hák, který dle fyzikálních zákonů přilne na cokoliv kovového – překvapivě. Jistě si dokážete představit spousty věcí, co s ním může Lara dělat. My rozhodně ano a několik dní už z toho nespíme. Na seznamu je také dalekohled se speciálním identifikačním systémem RAD. Ten vám zvýrazní a naznačí možnost použití některých důležitých předmětů. Posledním zveřejněným zlepšovákem je PDA – druhý nejlepší přítel moderní ženy. V něm budou schovány všechny důležité údaje o probíhající misi atd. A také je vodotěsné, takže si ho nebudete muset před smočením ve vodě zamotávat do pytlíku.

Bude dost sexy?

Jak můžete sami vidět, i Lara Croftovic prošla několika zkrášlujícími zákroky. Ačkoliv vypadá více lidsky díky přirozenému zaoblení na správných místech, někteří z nás se nemohou stále zbavit pocitu „komiksového“ looku. Jestli je to špatně nebo dobře nemíníme soudit, alespoň zatím. Stejně tak bychom mohli rozvést vášnivé debaty o jejím pozadí a velikosti lýtek, ale i to raději necháme do komentářů. Každopádně její trénované tělo by mělo být také mnohem lépe rozpohybováno. Přesně tak, aby mezi jednotlivými akcemi nedocházelo k nějakým zaškobrtnutím a vše bylo pěkně plynulé. Aby celá hra měla pořádný spád, dočkáme se spousty animovaných sekvencí, které nás budou provázet. Schválně jak si s nimi autoři pohrají, protože hned úvod do první mise připomíná scénu z druhé Mission Impossible. Tady ale místo zmateného scientologa skáče ze skály na skálu upravená bruneta. Musíme přiznat, že jí to tam sluší o poznání více. O hudebním doprovodu taktéž není mnoho známo, nicméně jeho ukázky můžete okusit na oficiálních stránkách. Rozhodně zatím nijak neurazí, ba naopak. Podle všeho by mělo jít o kombinaci vážné hudby a elektriky například ve stylu Harry Gregson-Williamse. Šlehačkou na Lařiných … ehm je, že na soundtracku ke hře by se měli objevit i The Prodigy. Datum vydání Tomb Raider: Legend je stanoveno na 7.dubna 2006. Vyčkejte tedy již jen několik málo měsíců na naší recenzi. Zatím držte spolu s námi Laře a chlapcům z Crystal Dynamics palce. Je to přeci jenom v zájmu všech hráčů, kteří mají problém nabrknout si ženskou.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme

Váš tým Hrej.cz