Todd Howard hájí nízký framerate Starfieldu, slibuje plynulý a příjemný herní zážitek
Zatímco v některých lidech Starfield vzbuzuje nadšení a pozitivní emoce, jiní už nyní vědí, že toulky po procedurálně generovaných planetách vynechají. Kritika se týká například frameratu, který bude na konzolích uzamčen na 30 FPS. Todd Howard nyní vysvětluje, proč hra nenabídne režim výkonu.
- Todd Howard promluvil o frameratu Starfieldu
- I přes 30 FPS podle něj nabízí plynulý zážitek a dokáže vzbuzovat skvělý pocit z hraní
- O kompromisech kvůli režimu výkonu neuvažovali
Ředitel vývoje se zapojil do obsáhlé diskuze s redaktory magazínu Kinda Funny Games. Dotkli se hned několika témat, řeč přišla i na kontroverzní rozhodnutí ohledně frameratu konzolové verze. Howard zdůraznil, že v tomto ohledu nechtěl dělat kompromisy, nechtěl navyšovat počet snímků za vteřinu za cenu omezené nabídky herních prvků. “Nikdy jsme nezvažovali odebrání některých prvků, soustředili jsme se na to, abychom doručili úplně všechno.”
Starfield poběží na Xboxu jen ve 30 fps, potvrdil Todd Howard. Cílem je konzistentní framerate
Během včerejšího večera bylo možné vidět vůbec největší ukázku ze Starfieldu, která ukázala jednotlivé herní mechanismy: Viděli jsme tak světy, létání i boje. Nad rámec toho ovšem jedna otázka nebyla zodpovězena: Poběží hra na Xbox Series opravdu jen ve 30 snímcích, jak se zřejmě větší část hráčské obce domnívala po situaci Redfallu, nebo si hra sáhne na 60? Inu, nyní už máme odpověď. Nejnovější otázku zodpověděl po skončení Starfield Direct totiž sám Todd Howard, který pro IGN potvrdil, že Starfield bude na Xbox Series X i S při vydání uzamčen na 30 FPS.
Během povídání zdůraznil, že hra běží výborně, s týmem se údajně snažili zajistit, aby hráči o plynulosti celého zážitku ani nemuseli přemýšlet. “Samozřejmě jsme viděli jiné hry, které mají režim výkonu, celkově se ale přikláníme ke konzistenci. Bavíme se s našimi fanoušky a od všech to slyšíme, takže z toho máme opravdu skvělý pocit.”
Závěrem podotknul, že nejde pouze o framerate, na příjemném pocitu z hraní se podílí i další záležitosti, konkrétně zmínil motion blur a rychlost odezvy v případě gamepadu. Starfield se podle něj podařilo skvěle vyladit, takže nyní působí opravdu skvělým dojmem.