TimeShift Článek Timeshift

Timeshift

taltos

taltos

16. 5. 2007 22:00 2
Reklama

Je jen málo her, které mají natolik strastiplnou cestu a přitom jim v úspěšném dokončení nestojí finanční problémy. Studio Saber Interactive pod hlavičkou Atari vše v klidu dodělávalo a hra byla opravdu těsně před dokončením. Atari se však na základě nepříznivé odezvy na vydané demo a jiných, veřejnosti neznámých, aspektů, rozhodlo distribuci přenechat Vivendi Universal (neboli Sierra). Ti jednali se Saber Interactive zcela na rovinu a řekli jim: „Co byste dělali, kdybyste měli na vývoj další rok?“ Do týdne jim ležel na stole pekelně dlouhý seznam změn, obsahující přímo zásadní aspekty celé hry. Tvůrci se po souhlasu pustili do práce a zároveň s tímto rozhodnutím změnili platformu z Xbox na Xbox 360 (PC samozřejmě zůstalo). Poslední část vývoje je ovšem další velkou neznámou. Hra měla vyjít začátkem roku 2007, což již autoři propásli. Důležitější fakt ale je, že na povrch vyplavaly informace už o třetím předělávání projektu, velkém zjednodušení ovládání času a kompletnímu překopání příběhu.

Michael Swift odepsán

Ještě před nedávnem se děj hry motal okolo plukovníka Michaela Swifta, který se po smrti jediné dcery zapojuje do projektu cestování časem. Po návratu z roku 1911 do současnosti však zjišťuje nemilou zprávu o kompletní změně současného světa. Jeho znalost cestování časem je nyní pro stát velmi nebezpečná, a proto se právě on stává nepřítelem číslo jedna.

Předchozí řádky však již v nynější době hrají jen malý význam. Tvůrci sice na svých oficiálních stránkách nezměnili původní verzi příběhu, ale v jednom ze zahraničních článků, na který sami odkazují, se objevují informace o kompletní změně příběhu. Michael Swift je již tedy minulostí, jeho schopnost cestování časem je nyní podmíněná oblekem nazvaným S.A.M. (Strategic System for Adaptable Metacognition), který z něj zevnějškem dělá futuristického vojáka budoucnosti. To byl pravděpodobně i celkový záměr autorů. Hra by se nyní mělo svou atmosférou a vzhledem mnohem více podobat hrám jako Gears of War nebo F.E.A.R., takže veselé barvičky jsou mimo kurz a dočkáte se depresivní atmosféry tmavých zákoutí a velkých mechů, kráčejících proti vám do boje. Tvůrci se také snažili o mnohem lepší interakci, takže by měly být přítomny časté dějové filmečky, kde vám několik spřízněných osob bude promlouvat do duše ohledně záchrany světa. Uvidíme, jestli se dočkáme slibovaného namluvení hlavní postavy hercem Dennisem Quaidem (filmy Traffic a Any Given Sunday) a jistého generála Mitchella, Nickem Chinlundem, který si zahrál například v Con Air nebo Training Day.

Zjednodušené ovládání času

V původní verzi hry jste měli jedinečnou možnost ovládat tok času třemi způsoby. Mohli jste ho libovolně zastavovat, zpomalovat nebo ho vracet o několik sekund zpět. Tyto možnosti vám měly umožnit velké taktické možnosti a originální řešení nespočet hádanek. Tři způsoby ovlivnění času zůstávají i v aktuálně vyvíjené verzi Timeshiftu, ale bohužel se hra nevyhnula jistému zjednodušení a zpřístupnění masovější hráčské veřejnosti. Váš oblek již bude situace vyhodnocovat sám a vy jen za použití jediného tlačítka spustíte jednu ze tří možností. Ale jakou? To je otázka, na kterou autoři zatím pořádně neodpověděli a jediným ospravedlněním tohoto kroku je tvrzení, že podle předběžného testování hráči stále čas zastavovali a další dva způsoby vůbec nevyužívali. Doufejme, že se nedočkáme toho, že hra bude prošpikovaná skripty a využívání vašich schopností bude omezeno jen na určité situace. Tím by bezesporu ztratila jeden z největších trumfů, protože situace popisované autory znějí vskutku převratně. Představte si, že byste měli možnost zastavit čas, vběhnout do místnosti plné nepřátel, nastražit miny a zase vyběhnout. Nebo se v téže místnosti schovat a počkat na správný okamžik k útoku. Stejně tak byste mohli jednomu z protivníků vyrazit zbraň z ruky, spustit opět čas a jen se dívat na zmatené výrazy v obličejích padajících vojáků. Zpomalení času by vám zase umožňovalo vyhýbání se letícím raketám a dokonce i kulkám, přebíhání přes houpající se traverzy a další řešení puzzlů bránících vám v postupu dál. Všechny schopnosti samozřejmě budou omezeny indikátorem této síly, který se bude automaticky dobíjet. Převíjení času zpět bude tedy možné jen o pár sekund a jeho využití si budete muset předem dobře rozmyslet.

Next-gen grafika i multiplayer

Grafika a celé prostředí doznalo od raných fází vývoje opravdu velkých změn, což můžete sami posoudit na okolních obrázcích. Prostředí je mnohem temnější, nepřátelé vypadají hrozivěji (hlavní designér prostředí pracoval taktéž na F.E.A.R., což bude pravděpodobné vysvětlení této proměny) a do vínku bylo celé hře přidáno nespočet skriptů pro protivníky. Ti by se měli inteligentně krýt za překážky a pokud jim například pomocí zastavení času vytrhnete zbraň z ruky, měli by se po spuštění rychle vzpamatovat a vzít si jinou, povalující se zbraň. Uvidíme, jestli se na scéně objeví i slibování super vojáci s podobnými schopnostmi jako hlavní hrdina. Takový souboj, kdy se dva protivníci snaží dostat tomu druhému na kobylku manipulací s časem, by mohl být opravdovou lahůdkou.

Timeshift slibuje i parádní next-gen grafiku. Rozličné díry ve stěnách od odražených kulek jsou již dnes lepším standartem, ale čelist by vám měla spadnout při detailně vykresleném dešti a především při jeho přetáčení. Chcete vidět, jak prší nahoru? Pak si na hru jistě počkejte. Postavy se také dočkaly podstatného zlepšení, konkrétně budou mít z původních 2500 polygonů pět až deset milionů detailních bodů! K dech beroucí atmosféře by měl také přispět častý boj v partě na velkých prostranstvích proti obrovským tankům a mechům. V singleplayeru budete mít také na bojišti k dispozici několik vozidel. Multiplayer by měl být takovým malým esem v rukávu, protože autoři v souvislosti s ním mluví o jakémsi druhu nejen next-gen grafiky ale právě i hry více hráčů. V čem bude tak jedinečná? Tvůrci v jednom z rozhovorů vypíchli především velké množství uživatelského nastavení. Usídlí se na vašem serveru camper? Založte si s přáteli svůj vlastní, nastavte mu mód, ve kterém vám při delším stání na místě začne ubývat život, snižte účinnost sniperky, změňte zbraň, se kterou budou hráči začínat a nebo dokonce ovlivněte gravitační zákony! Rázem dostanete prakticky zcela odlišnou hru. Další předností by mělo být využití časových granátů, které budou mít stejně schopnosti jako oblek S.A.M. v singleplayeru. Pět stop okolo výbuchu se tedy čas na chvíli buď zastaví, zpomalí nebo se o několik sekund vrátí nazpět (novinka, která ještě není zcela objasněná). Kromě jasného ofensivního využití granátů se nabízí i defenzivní taktiky, kdy pomocí granátu zpomalíte raketu, mířící přímo na vás nebo je využijete k měkkým dopadům na zem ze smrtelných výšek. Multiplayer si zahraje až 16 hráčů najednou.

Dočkáme se na konci roku?

Na závěr ještě několik faktů. Ve hře bude celkem 24 levelů, které by vám měly v singleplayeru zabrat zhruba 15 až 18 hodin čistého herního času. Ukládat se bude pomocí checkpointů a zdraví budete dobíjet v občasných přístrojích během mise. Žádný kooperativní mód není v plánu.

Poslední velkou neznámou je otázka, jestli se Timeshift podaří vydat alespoň ve stávajícím termínu, který je nyní stanoven na konec letošního roku. Aby autoři nakonec nedoplatili na nezájem ze strany hráčů, zaviněný dlouhým čekáním.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama