Command & Conquer: Tiberium Článek Tiberium

Tiberium

Dalibor Franta

Dalibor Franta

7
Reklama

Zdá se, že Electronic Arts vstoupili do nového roku se zásadním předsevzetím – jako by si John Riccitiello ulízl po půlnoci patku doprava, uvědomil si marnost počínání svých předchůdců a zasažen náhlou vlnou otcovské lásky ke svým zákazníkům, rozhodl se taky jednou své nejcennější franšízy neruinovat, ale obhospodařovat k větší slávě. Jak jinak si vysvětlit snahu EA postavit letité universum RTS legendy Command and Conquer na roveň takovým selfmademanským legendám, jako jsou Hvězdné války nebo Pán prstenů? A skutečně – právě toho by chtěla dosáhnout („první z dlouhé řady“) FPS taktická akce Command and Conquer: Tiberium.

Máme rádi tvoji tvář

FPS ze světa C&C není pro hráče znalého jistě ničím novým. Renegade svého času dosáhl jistých nezpochybnitelných, zejména multiplayerových, úspěchů a nic z toho, co hanlivého o něm v diskuzi povíte, na tom nic nezmění. Tiberium, toho času již dvě léta ve vývoji v Los Angeleských studiích EA, chce však dokráčet dál, mnohem dál. Tak daleko, že si k tvorbě uvěřitelného a přitažlivého vesmíru přizval technické kapacity, hollywoodské designéry, sudičky a báby kořenářky z celé Ameriky. Hra podle všeho nemá formou rychlokvašené nádhery pustit žilou fandům série, jako spíš přilákat hráče nového, který ač fascinován propracovaným sci-fi světem C&C, nikdy k němu skrze odpor k RTS nenašel cestu. Že by snad konečně?

Máme rádi tvoji chůzi

Tiberium nás přenese do doby 11 let po událostech z C&C3. Mimozemská rasa Scrinů je dávno vypuzena, na Zemi však stále zůstávají památky na její překvapivou návštěvu – tajemné věže, které mnozí považují za jakési memento krutých bojů, nečinný relikt, který bude navěky připomínat krutou válku o Tiberium (mocný to krystal, jistě všichni známe). Když se však z rutinní průzkumné mise v okolí Středomořské věže nevrátí jednotka vojáků GDI, začíná velení čichat nepravost. Z vojenského odpočinku je povolán důstojník Ricardo Vega (mimochodem jeden z hlavních hrdinů výtečné novely Tiberium Wars od Keitha deCandida, jinak nadšeného a aktivního fanouška Star Treku), aby v čele jednotky rychlého nasazení RAID prověřil podezřelé okolnosti jejich zmizení. Zjišťuje, že Scrinské věže jsou ve skutečnosti spící buňky ohromných invazních plavidel. Bitva začíná a Vega (kdo ví, proč ve mně to jméno evokuje Standu Hložka) a jeho tým stojí v samém jejím epicentru.

Za svou si tě vyvolí

Spíše než akčnímu Halo, chtělo by se Tiberium podobat spíše kombinaci Rainbow Six a GRAW (včetně klasického Battle Control Uplinku pro zadávání rozkazů z pohledu taktické mapy), pouze ve větším měřítku a s nesrovnatelně větším množstvím taktických možností. Jednou to má být odnož RTS, tak by se jí měla taky trochu podobat. Funkci pomyslné pupeční šňůry tak bude v Tiberiu suplovat obsazování nalezišť vzácných krystalů a směňování takto získaných bojových slotů za nové jednotky. Hráč tak bude moci za pochodu měnit složení svých jednotek a přizpůsobovat jej měnící se situaci na bojišti - na druhou stranu však musí čekat zvýšený zájem Scrinů o tato strategické místa a vyčlenit na jejich obranu bojeschopné hlídky. V okamžiku kdy o naleziště přijde, slot ztrácí a s ním i možnost obměnit nebo doplnit jednotky v bojové skupině. Boje o Tiberium se tak stanou klíčovým faktorem nutným pro dosažení zadaného konvenčního úkolu (obsazení letiště nebo továrny na zpracování Tiberia, atd.). Že by snad po době více než dlouhé konečně něco, co si svůj next-gen přívlastek skutečně zaslouží? O možnostech takového principu pro multiplayer, který samozřejmě v Tiberiu chybět nebude, mohli bychom s leskem v očích debatovat dlouhé hodiny…

Všichni kluci v okolí

Složení jednotek se bude do velké míry podobat klasickému C&C. Setkáme se s několika druhy pěchoty, bojovými mechy, stíhačkami pro pozemní podporu stejně jako s těžkotonážní podpůrnou palbou z orbity. K dispozici by měla být také celá řada vozidel, budou-li ovládána umělou inteligencí nebo přímo hráčem, však zatím nevíme. Vega a jeho tým bude vybaven multifunkční zbraní GD-10 se čtyřmi módy palby (granátomet, raketomet, sniper puška a samopal), osobním štítem a jetpackem. Také Scrinové však rozšíří své řady o nové bojové prostředky. Setkat bychom se měli jak s minirobůtky, tak s těžkou pěchotou nesoucí označení Archon. Jak vidno ze screenshotů, na jejich designu se EA a její hollywoodská výpomoc skutečně vyřádila.

I já

Zbytek informací, které jsou stále pěkně čerstvé a křupavé, přímo z vyhřáté informační trouby Game Informeru už se zaměřuje směrem typickým – technologie, převratná inovace, design budoucnosti. Neslyšet to každý den místo večerníčku, snad bychom tomu i uvěřili. Každopádně Tiberium je zatím projekt nadmíru slibný, proto i od klasických frází jako je v tomto případě precizně modelovaný kouř, který po výbuchu či kolapsu budovy zůstává na místě, dokud se po delším čase nerozptýlí, případně adaptabilní zvukový doprovod v podání Erika Krabera (známé to ucho série Medal of Honor) si slibujeme víc, než je to u nás protřelých a životem zklamaných pesimistů obvyklé.

Očekává se, že Command and Conquer: Tiberium vyjde koncem letošního roku a to jak pro PC, tak pro konzole PS3 a Xbox 360.

P. S.: Zájemci o podrobnější informace o Tiberiu nemohou udělat lépe, než nalistovat šestistránkové preview Jana Horčíka v Levelu 161. Honza vyzpovídal vývojáře hry a vytáhl z nich celou řadu konkrétních informací o jejím obsahu.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama