The Lord of the Rings: Conquest Článek The Lord of the Rings: Conquest

The Lord of the Rings: Conquest

Jan Horčík

Jan Horčík

8. 1. 2009 23:27 16
Reklama
Reklama

Ta pravá mánie kolem Pána Prstenů už sice dávno opadla, ale připravovaný Hobit a entuziasmus některých hráčů utvrzují v Electronic Arts dojem, že jakákoliv hra z tohoto světa je prodejná prakticky kdykoliv. Přizvali si proto na pomoc své oddané Pandemic Studios, tvůrce například Starwars: Battlefront, kteří pro ně v titulu The Lord of the Rings: Conquest vytvořili převážně multiplayerově zaměřenou akci, kterou jsme nedávno dostali možnost otestovat ve verzi pro Xbox 360, kromě toho se chystá ještě na PS3, PC i Nintendo DS.

Ač se jedná o převážně multiplayerovou rubačku, obsahuje jednak trénink, pak také singleplayerovou kampaň a mód instant action. Svým pojetím Conquest ze všeho nejvíc připomíná japonské zběsilosti jako je nekonečná série Dynasty Warriors, jen namísto feudálního Japonska tu máme Středozemi. Na začátku si vyberete jednu třídu postav, v preview verzi byly čtyři možnosti - mág, válečník, lučištník a zvěd. Každá z postaviček vládne různými speciálními schopnostmi a pohyby, které můžete frenetickým mačkáním tlačítek jednoduše propojovat ve velmi účinná komba. Poměrně dobře rozpohybované postavy se pak na obrazovce roztančí smrtonosným tancem.

Princip hry spočívá v tom, že se na vás neustále ze všech stran valí hordy orků, které musíte rubat, rubat a rubat. Nic víc a nic míň. Jakkoliv to může vypadat jednoduše a nezáživně, stejně jako dokážou pohltit Dynasty Warriors, umí to i tenhle nový Pán Prstenů - a možná dokonce ještě o kousek lépe. V singleplayerové kampani se totiž můžete vydat na známá místa z filmu, navíc jsou vám jako brífink pouštěny právě ukázky z filmů, které mají hráče patřičně vtáhnout a vytvořit velmi hustou atmosféru. Což se jim daří. Jednotlivé mise jsou zasazeny do lokací jako jsou Pellenorská pole nebo Minas Tirith. Každá tahle lokace je rozdělena na několik menších sekcí, skrze které postupujete a máte různé úkoly. Například zničit dobývací věže orků. To lze provést několika způsoby, pokaždé trochu jinak za každou třídu postav. Vždycky je ale třeba je zapálit, takže za nějak přehnaně velký výběr možností nečekejte.

V průběhu bojů je možné si na speciálních místech měnit postavy, například pokud se neosvědčí bojovník, vezmete si raději mága. Jakkoliv to celé zní velmi suše a jednoduše, hra dokáže dokonce i v singleplayeru zaujmout a pohltit. Přeci jenom, stát uprostřed bitvy ve které se na vás sypou ze všech stran orkové, to je  sen každého fanouška i pouhého diváka zmíněných filmů. Natož když kolem vás pobíhá parta spolubojovníků, všude se ozývá bitevní ryk, skrze brány se dobývají obrovští trollové a vůbec celé to dává docela dobrý smysl. A docela pěkně se na to i kouká. Bohaté bojové možnosti jednotlivých typů postav zajišťují, že vás rubání nepřestane bavit po pěti minutách. Svůj styl můžete pravidelně obměňovat, například s lučištníkem používat jedovaté nebo zápalné šípy, s mágem lze zase předvádět různá bojová umění s holí. Často je třeba jednat i takticky, protože záplavy protivníků jsou doslova a do písmene nekonečné, někteří z nich jsou velmi silní a neuvážený krok může znamenat okamžitou smrt.

Úplně bezduchá rubanice se tedy nekoná, vždy je třeba vážit další postup. Ačkoliv se to nedoporučuje, dostanete-li se jakožto bojovník-pidižvík blízko k nějaké velké potvoře jako je třeba oliphant, můžete na ně vyšplhat. Hra se v takových okamžicích asi nejvíce podobá God of War, kdy prostě mačkáte sekvence těch správných tlačítek. Ovládání je velice plynulé a rychle se do něj dostanete, což, jak už bylo řečeno, otevírá cestu k okulahodícím kombinacím pohybů. Kromě zmíněných čtyř tříd postav se čas od času objeví také možnost ovládat speciálního hrdinu, v preview verzi to byl Isildur bojující proti samotnému temnému mordorskému pánovi Sauronovi.

Bohužel jsme neměli možnost vyzkoušet také multiplayerovou část, takže na její hodnocení, stejně jako na celkové hodnocení hry, si budete muset ještě pár týdnů počkat. Už teď ale můžeme prozradit, že bitvy ve stylu v úvodu zmiňovaných Starwars: Battlefront pojmout až šestnáct hráčů. Jedním z dostupných módů bude také Conquest, který hráči Battlefrontu jistě dobře znají. Týmy hráčů zde budou bojovat o jednotlivé kontrolní body - ty jsou k vidění už v singleplayeru jakožto místa, kde lze i v průběhu bitev měnit vlastní postavu za jinou třídu. Kromě Conquestu budou ještě na výběr mód Ringbearer, ve kterém budete hrát jako Frodo, a Stronghold, více strategická záležitost. Celkové dojmy z Conquestu jsou zatím, přiznám se, že proti původnímu očekávání, velice dobré! Hra dýchá vynikající válečnou atmosférou, ovládání je dobře zpracované a dává pocítit téměř filmových zážitků.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz