The Godfather: The Don's Edition Článek The Godfather

The Godfather

Dalibor Franta

Dalibor Franta

11. 2. 2007 23:26 4
Reklama
Reklama

Za měsíc to bude přesně rok, co Electronic Arts vrhla na pulty prodejen svou představu řízné městské akce. The Godfather nesl všechny charakteristické znaky her made by EA – slavná licence, velká očekávání a mírně rozpačitý výsledek. Prohlásit jen tak spatra, že se hra nepovedla, by jistě nebylo přesné a vzhledem k docela rozsáhlé fanouškovské komunitě, která kolem tohoto titulu svižně vyrostla, by to nebylo ani dvakrát rozumné (s mafiány nejsou žerty, ani s těmi virtuálními). Spokojme se tedy s konstatováním, že videoherní zpracování slavného Kmotra zůstalo pár (set) metrů pod vrcholem Olympu a s trochou času, snahy a úprav mělo všechny předpoklady, že se až na samotnou špičkou jednoho krásného dne přece jen vydrápe. I ponořili se pánové z EA Redwood Shore do práce a celý dlouhý rok neopustili své temné vývojářské brlohy, aby se pokusili o pomyslný reparát.

Jedna hra, dva názvy

A že pracovali skutečně usilovně, přinesou nám v březnu tituly hned dva – The Godfather: The Don’s Edition pro PS3 a The Godfather: Blackhand Edition pro Wii. Hned z kraje se však sluší připomenout, že se nejedná o pokračování, ba dokonce ani o plnohodnotné datadisky. V obou případech půjde „pouze“ o liftink původní verze Godfathera podobný tomu, který EA vydala například pro Xbox360. Majitelé PS3 a Wii se tak dočkají původní hry, ovšem s rozsáhlou sadou vylepšení, novinek a úprav, které mohou ve výsledku hratelnost klasického Kmotra drasticky změnit. A aby v tom náhodou nebyl malý zmatek, verze pro PS3 a Wii, ač se každá honosí jiným mafiánským přídomkem, budou v tomto směru zcela totožné – jediný rozdíl bude patrný v ovládacích prvcích. Než se však pustíme do podrobnějšího popisu ovládání obou verzí, podívejme se blíže na ona slibovaná vylepšení, které si EA pro své Godfatherovské znovuzrození připravilo.

Co je nového?

Určitě nejvýznamnější novinkou, jež může s hratelností Godfathera zamíchat zdaleka nejvíce, bude přepracovaný systém získávání skillů. Dříve hráč s rostoucí zkušeností zlepšoval pouze základní statistiky jako sílu, rychlost, nebo přesnost střelby. Ve výsledku však nikdy nedosáhl ničeho speciálního, protože ho hra nenutila si vlastnosti vybírat a svou postavu specializovat. To chtějí v EA změnit přidáním několika specifických skillovacích cest (způsob, který se nejvíce podobá RPG systému „povolání“). Bude-li hráč své postavě soustavně zvyšovat pouze akční parametry, vydá se po stopách tzv. enforcera (tedy klasického mafiánského čističe). Zlepší se mu střelba, schopnost vytloukat z konkurentů důležité informace… prostě všechno, co takový normální hitman z podsvětí potřebuje k výkonu svého povolání. Citlivější duše mohou naopak zvolit cestu tzv. operátora, chladnokrevného politika, který řeší spory spíše diplomatickou cestou a nechá ostatní, aby si ruce špinili místo něj. Operátor může vést jednání s konkurenčními rodinami, podplácet policisty a vůbec hrabat na svůj píseček hned na několika frontách najednou. Každé povolání navíc jednou za čas získává drahocenné bonusy – enforcer získá přístup k neomezeným zásobám munice, operátor si zajistí výpomoc úderných skupin, kdykoliv ho jenom napadne.

Ostatně i využití úderných týmů prošlo příjemnou změnou. Možnost přizvat si pro danou misi několik parťáků samozřejmě zůstává, vylepšený Godfather však hráčům na PS3 a Wii umožní přivolávat posily i na dálku během akce. Čtyřčlenný tým Corleonoho zabijáků vyčistí okolí, ujistí se, že je vše v pořádku, a po italsku zmizí nacpat se špagetama. Co víc, podobného úderné jednotky bude možné poskládat také z důkladně podplacených policistů – není radno podceňovat sílu tvrdé měny. Třešinkou na pomyslném dortu pak bude pětice nových misí, dvě nová vozidla, mafiánská famílie, možnost zajistit si pravidelný přísun výpalného z přístavu, nebo z vlakového nádraží, více chodců, hustší provoz, přístupnější střechy a zápalné bomby.

Nunchak vs. Sixaxis

Ovládání Backhand Edition pro Wii je kapitola sama pro sebe a pokud si ho člověk jednou osvojí, v cestě do služeb organizovaného zločinu už mu stojí prakticky pouze morální zábrany. Nunchak a wiimote si poradí s čímkoliv – naučíte se boxovat, rozbíjet lebky basebalovými pálkami, osvojíte si drsnější praktiky mafiánského výslechu a mnoho dalších nepříliš záslužných činností (drcení lebky holýma rukama snad ani nebudeme zmiňovat, slabší povahy by mohly začít namítat něco o násilí ve videohrách). Trochu náročnější se zatím zdá snad jen střílení za jízdy. Zatímco pohyb automobilu probíhá za pomoci nunchaku, k zaměřování je potřeba synchronizovat jeho pohyb s wiimote, což může občas dělat problémy. Pro tyto situace by však neměl chybět mód pomocného zaměřování, který bude automaticky cílit na choulostivá místa konkurenčních mafiánů. Ovšem ani PS3 se co do aktivity v průběhu hraní nedá zahanbit. Pomáhat jí bude na pohyb citlivý ovladač Sixaxis, díky kterému budou obzvláště autentické zejména scény s vyslýcháním zajatců (potřásáním s ovladačem z nebožáka doslova vytřesete duši). Všechny ostatní činnosti vyžadující větší preciznost si však své původní ovládání z PS2 zachovají.

Datum vydání obou verzí bylo stanoveno na 20. března 2007. Jak je patrné, vedle zcela kosmetických úprav se dočkáme i opravdu znatelných zásahů do původního pojetí hratelnosti. Bude proto obzvlášť zajímavé sledovat, jak si upravený Godfather povede. Kdo ví, třeba se EA zaslíbeného Olympu městských akcí přeci jenom dočká…

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz