Steep Článek Steep - dojmy z hraní

Steep - dojmy z hraní

Vojta Dřevíkovský

Vojta Dřevíkovský

2. 9. 2016 09:15 4
Reklama

Poslední odhalená hra na E3 konferencích Ubisoftu tradičně představuje velké překvapení, třešničku na konec a pohled na příští velký titul, o kterém se po následující rok budeme dozvídat více a více novinek. Letos tomu však bylo jinak. Představená zimní sportovní hra Steep hráče sice překvapila, ale rozhodně nenadchla. Obavy nastolené trailerem se potvrdily a Steep je, navzdory adrenalinovému zasazení, při samotném hraní mdlý, pomalý a ne moc zábavný.

AŽ NA VRCHOLKY HOR

Steep svým konceptem připomíná jinou hru od Ubisoftu, nebo spíše rovnou několik her - podobně jako The Crew, The Division nebo chystaný Ghost Recon: Wildlands nabídne Steep otevřený svět, možnost volného pohybu, rozmístěné události a propojení vaší hry s ostatními hráči z celého světa. Ve hře se budeme moci prohánět po svazích několika hor v alpském hřebeni, ale v ukázce pro nás byly zimní radovánky vyhraněné pouze na menším reprezentativním území s několika vrcholky, údolími, lesy, vesnicemi a dlouhým svahem vedoucím k zamrzlému jezeru. Na výběr bylo mnoho různých eventů, které byly rozseté po celé mapě. Jelikož je celý svět otevřený, dalo se ke každému eventu dostat po svých, ale rychlejší bylo se na místo startu přemístit z jakéhokoliv místa pomocí mapy. Rychlý přesun proběhl v podstatě okamžitě, žádné velké čekání, což byla při tak širokém výběru aktivit rozhodně dobrá zpráva. Pokud vás zrovna něco nebaví nebo nejde, můžete si snadno zvolit jiný závod, téměř ihned do něj přeskočit a pokračovat bez velkého zdržování.

Jízda jako taková však postrádala dynamiku a intenzitu rychlého sešupu, kterou bychom od hry očekávali. 

Hlavní problémy hry jsem ale začal vnímat už při prvním seznámení. Jednalo se o standardní rychlostní závod z kopce, skrz les a sněhové hrboly. Při spuštění se na startu kolem mě prohnali další AI závodníci představující časy na bronzovou, stříbrnou a zlatou medaili a moje postava se k nim okamžitě přidala. Závody trvaly pod zhruba tři minuty, takže odsýpaly velice rychle. Jízda na prkně jako taková však postrádala dynamiku a intenzitu rychlého sešupu, kterou bychom od hry očekávali. Pocit rychlosti se nedostával a ovládání na DualShocku 4 bylo nemotorné a nezvyklé.

NUDA NA SVAHU

To se ještě více prokázalo při další disciplíně - soutěži v tricích. Zapomeňte na dělání fantastických parádiček pomocí čtyř a více tlačítek na ovladači. Řešení triků ve Steep sice na papíře vypadá snazší, ale při hraní mu chybí komplexita a je ve výsledku naprosto nešťastné. Vývojáři po hráčích chtějí, aby skákali a chytali se prkna přes pravý trigger a volbu triku prováděli pravým analogem. Multifunkční tlačítko vysává z dělání triků zábavu a místo provádění nadlidských výkonů tak vlastně jen mačkáte čudlík, kvedláte analogem a doufáte, že po zcela fádním triku ještě stihnete dopadnout prknem správně na zem. Případný pád a rytí bradou ve sněhu není jen časová a bodová penalizace, ale protože v této hře, která by měla být o rychlosti a dynamice, strašně dlouho trvá, než se váš avatar zase vyhrabe na nohy a postaví, těch pár vteřin zmaru vás dokáže brzy dovádět k šílenství.

Vlastně ani nezáleží, jestli zrovna jedete na snowboardu, lyžích, letíte ve wingsuitu nebo s padákem. Steep nedokázal prodat rychlost pohybu a svým zaměřením na realistické podání adrenalinových sportů se připravuje o možnost nabídnout “wow momenty” hráčům, které zimní sporty možná zas tolik nezajímají. Extrémní jízda po ledovci, slalom mezi chatkami nebo let skrze sloupy s dráty vysokého napětí byly kvůli nezáživnému prostředí trochu nuda a opakovaně podtrhávaly, jak moc Steepu chybí něco zajímavého. Hra postrádá jakousi osobnost či spíše výraznější styl. Alpy podle Ubisoftu jsou pravděpodobně realistické, ale ve hře by si zasloužily trochu vyšperkovat, nabídnout trochu jiné prostředí a odvázanější kulisy, které by ze zasněžených svahů vykouzlily pamětihodná místa. Stačí se podívat na SSX nebo starší Tony Hawky. Steep bohužel v tomto připomíná The Division, který také dokázal postavit sice realistické, ale stále stejné a nepříliš zajímavé čtvrti.

STEEP, ANEB TAKOVÁ HRA OD UBISOFTU

S The Division sdílí Steep ještě jednu věc, ze které mám obavu. Z ukázky jsem dostal dojem, že Steep bude jen další masivní multiplayerová online hra od Ubisoftu, která především nabídne mnoho obsahu bez odpovídající variability. Ačkoliv to nevypadá, že bychom měli ve Steep lézt na věže, rozsáhlá mapa posetá bezpočtem stále stejných aktivit je snad už poznávací znamení každé velké hry od francouzského vydavatele a tady to nebude jinak. 

Po technické stránce to adrenalinové novince hezky šlape, jen je škoda, že se jí hratelnost nedokáže měřit.

Co hře nelze upřít, je nádherná grafika a dobré funkční nápady. O okamžitém přemísťování po mapě jsem již psal, ale stejně dobře zní možnost vytvořit trať z jakékoliv vaší jízdy a vyzvat své přátele, aby váš čas či skóre na ní pokořili. Velký herní svět nabízí bezpočet možných cest a svádí tak k průzkumu a vysokému počtu easter eggů. Své fanoušky si najde i replay funkce, se kterou se můžete zpětně vracet do své jízdy, pořizovat z ní screenshoty či sdílet videa rovnou na sociální sítě nebo začít hrát z jakéhokoliv bodu už projeté cesty. Po technické stránce to adrenalinové novince hezky šlape, jen je škoda, že se jí hratelnost nedokáže měřit. Fanoušci a pamětníci série SSX, kteří už roky vyhlížejí další podobnou hru, tak nejspíše budou čekat dále.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama