StarCraft: Ghost Článek Starcraft Ghost

Starcraft Ghost

lukbas

lukbas

12. 1. 2006 23:44
Reklama

Možná si pamatujete na sérii strategií Command & Conquer. Z tohoto světa pak také vzešla 3d akce Renegade, díky které jsme si všechny budovy a jednotky, známé pouze ze vzdáleného izometrického nadhledu, mohli pěkně trojrozměrně osahat/rozstřílet. Stejnou cestou jde i Ghost, jenž rozvine svět oblíbené strategie StarCraft. Tenhle herní skvost se ještě dnes, téměř po osmi letech, těší veliké popularitě - po celém světě má prodáno přes 9 miliónů kopií. Opět tedy zavítáme do konfliktu ve vzdálené budoucnosti, kdy se o místo na vrcholu potravinového řetězce perou tři strany – odporní vetřelčí Zergové, tajemní a velice vyspělí Protossové.a mezi nimi zdánlivě slabí Terrani.

Dělám pohyby, rukama nohama...

Chopíte se role mladé, 20 speciálně cvičené a šlechtěné vojandy jménem Nova. Dlouhý a pečlivý trénink však nevypiloval k dokonalosti jenom její postavu (takže by bez problémů mohla odzbrojovat nepřátele z titulní stránky Maximu), ale i psionické schopnosti plus jiné zvláštní dovednosti. Díky tomu se SC:Ghost podobá hrám Splinter Cell nebo Metal Gear Solid ve zobrazení budoucnosti a kulisách tolik oblíbeného světa. Vy se na rozdíl od borců s evidentním úletem na upnutá latexová kombiné budete vyskytovat ve válečné zoně. Všude kolem vás budou probíhat tuhé boje a můžete tak narazit a sledovat konání vašich spolubojovníků, či se případně do bojů sami zapojit. Připlížíte se kaňonem k ostřelované bázi Zergů. Sledujete konání dvou tanků a můžete jim klidně určit cíle, na které se mají zaměřit, aby vám pomohli v dalším postupu. Mimoto bude Nova schopna vidět skrze stěny a materiály nepřátele, zneviditelnit se a proplížit se kolem hlídek, používat různá vozídla a letouny známé z původní hry. Také bude moci díky intenzivnímu výcviku několika akrobatických parádiček. Kromě skákání, šplhání, sjíždění po žebříku nebo drátech budete provádět tiché a velice efektní zabijačky nepřátel. V prezentacích na nás také zapůsobilo mnoho drobností, které člověk nejdříve nepochytí, ale poté ho to o to více potěší. Například: normálně Nova otevírá dveře rukou, ale když je v zaměřovacím módu, ladně stiskne tlačitko nohou. Přízvisko taktická akce, zde má tedy svoje opodstatnění a tak si každou přepadovku budete muset nejdříve dobře rozmyslet. I přes pestrý výběr zbraní, různá brnění a možnost zavolat si letecký útok, nevydrží naše trénovaná holčina v palbě moc dlouho (holt, pořád je to jenom ženská).

Grafika a zvuky jsou půl zdraví

Z toho, co jsme mohli vidět, vypadá Ghost a hlavně Nova náramně. Aby také ne, když jsou ve vývoji téměř pět let. Hra bude umožňovat přepínání mezi first a third-person pohledem, podle toho jestli budete zrovna ostřelovat nepřátele, nebo provádět akrobatické kejkle z cirkusu Humberto. Případně budete moci střílet tzv. “přes rameno” jako v posledním Resident Evil. Z pohledu třetí osoby také jistě oceníte hodiny modelářské práce věnované pozadí hlavní hrdinky. Teď vážně. Autoři docílili toho, aby engine zvládal jak poměrně rozlehlé exteriéry, tak i velké pohybující se objekty a to vše obalil spoustou krásných efektů. Zneviditelnění Novy podobné tomu, co měl predátor, případně odlesky na kovových či mokrých površích. Všechno zatím vypadá fantasticky a podílí se na budování hutné válečné atmosféry. Budete tak moci nabít pocitu, že opravdu jste na cizí planetě ve válečné zóně. Jsme velice zvědaví, jak se nakonec bude Nova hýbat, až jí zasuneme do našich černých skříněk. Hudební fajnšmekry jistě potěší, že na soundtracku se podílí Inon Zur (Prince of Persia: Warriors Within, oba díly Champions, Gauntlet: Seven Sorrows) a Kevin Manthei (Resident Evil, Ultimate Spider-Man). Samotná zvuková stopa by se měla nést stejně vysoko. Všudypřítomné dunění výbuchů a střel, případně hromobití bouřky, všechno si začíná hrát s vašimi pocity a samotná Nova nejde daleko pro suchou, tvrdou hlášku.

Multiplayer

Velmi zajímavě vypadá i načrtnutý multiplayer. Blizzard chce u StarCraft: Ghost vytvořit stejně silnou hru více hráčů, jako se mu to povedlo u původní strategie. Hra přinese několik “nových” módů, jenž ostříleným hráčům připomenou například Unreal Tournament nebo Battlefield. Jedním z nich je Invasion, kde proti sobě stojí Terrani a Zergové. Jak již název napovídá, lidé budou mít co dělat, aby si udrželi oslizlé držky vetřelců v bezpečné vzdálenosti od svých skafandrů. Počítat můžeme také s různými druhy povolání a bodovým systémem, díky kterému bychom se měli postupně zlepšovat. Každá ze stran pak bude vyžadovat odlišný přístup hraní, na což jsme obzvláště zvědaví. Bohužel si však multiplayerová klání až 16 hráčů u nás mnoho lidí neužije. Největší neznámou nakonec je, kdy vůbec StarCraft: Ghost vyjde. Po několika odloženích kvůli přepracování enginu a dalších věcí, je poslední datum vydání stanoveno na druhý kvartál roku 2006. Ovšem samotní Blizzardi se nebojí prohlásit, že hra vyjde až bude hotová. My doufáme, že to bude co nejdříve, přeci jenom už se na tuhle věcičku těšíme až moc dlouho. Jediné, co nás tak uklidňuje, je vysoká kvalita každého titulu, který dveře tohoto studia opustí.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama