StarCraft 2 Článek StarCraft 2: Heart of the Swarm

StarCraft 2: Heart of the Swarm

Maggot

Maggot

31. 5. 2011 22:47 3
Reklama

Sarah Kerrigan – jméno, které by měl znát každý fanda StarCraftu, momentálně proniká na povrch spolu s krunýřem druhé epizody strategie StarCraft 2, jež ponese název Heart of the Swarm. Po akcí prosáklé kampani Terranů, Wings of Liberty, se nyní podíváme do hierarchie rasy zvané Zerg, známé svou dravostí a předurčením k ovládnutí všeho živého i neživého. To jsou opravdu velké cíle na jednoho člověka. Sarah ovšem hraje v příběhové části Zergů naprosto klíčovou roli, přičemž její schopnosti a cíle částečně mění koncepci kampaně a plnění jednotlivých misí. Hlavní kampaň Heart of the Swarm je ukázkou minimalistické individuálnosti, obalené v nevázaném a svižném pojetí.

A není náhoda, že pojem "singleplayer" skloňujeme v případě Heart of Swarm častěji, než obvykle. Blizzard se totiž podělil o několik zajímavých novinek, ovšem pouze v souvislosti s hrou pro jednoho hráče. Pro jednou vynechme oblíbené klišé „Bylo nebylo…“ a napijme se morku kostí. Sarah byla vždy speciální. Krom toho, že se jedná o vcelku pohlednou dámu, vždy oplývala i výrazně silnější psychikou, než její vrstevnice. Řešení pomerančové kůže a hledání bohatých manželů tak šlo stranou a Sarah se posléze našla jako nadměrně užitečná vojevůdkyně. Její příběh opět ožívá, když je zajata vetřeleckou rasou Zerg, která ji infikuje a prohlašuje za královnu hnízda, kde je taktéž známá jako "Královna čepelí“. Jejím cílem je samozřejmě sjednocení celé rasy a upevnění její pozice v rámci galaxií a vesmíru jako takového, což zahrnuje občasnou anihilaci celých národů, zotročování, zabírání a v neposlední řadě infikování ostatních živých organismů.

Na pracovní cestě

Ze Sarah se tedy stává klíčové médium, sloužící k šíření netradičního proroctví. Z toho důvodů nebude plnit roli přihlížejícího NPC, nýbrž kompletně ovladatelné hrdinské postavy s vlastním stromem schopností, inteligencí a schopností ovládat všechny jednotky patřící k Zergům. Je zkrátka naprostou esencí celého hnízda, které je zpočátku slabé, ovšem jak ovládáte jednotlivé planety, vaše pole působnosti roste, a s ním roste i vaše armáda, čítající několik druhů rozdílných jednotek. Prostředí se tak bude měnit častěji než vaše ponožky, přičemž vývojáři slibují mnohem rozmanitější okolí a obecně témata, za která jsou jednotlivé návštěvy zastřeny. Zmiňme například zamrzlou planetu Kaldir, jež je v pravidelných intervalech zužována drsnými sněhovými bouřemi, na něž nejsou vaše jednotky zvyklé.

Jakmile tedy přijdou do kontaktu se sněhem, zamrzají na místě a nějaký čas s nimi není možné manipulovat. Plnění sekundárních úkolů je nejen příjemným rozšířením primárních cílů, ale v případě této mise také vcelku nutným faktem. Při průzkumu narazíte na místní tvory, které připomínají yettiho a řadového Kanaďana, jejichž nakažením získáte nové DNA, která vás ochrání před bouří. Nevýhoda se náhle mění v perfektní pomůcku, jelikož se na planetě nachází i jednotky Protossu, které jsou zdejším hlavním nepřítelem, jež je obeznámen o vaší přítomnosti. Vzhledem k tomu, že nemají možnosti jako vy – tedy zabíjet a zneužívat cizí těla – i oni jsou fatálně zranitelní vůči náporům sněhu. Proto je dobré se Sarah vyčkávat na jednotlivé vlny a posléze drtivě zasahovat! Průzkum jednotlivých map je tak nedílnou součástí každé kampaně, jelikož si objevováním občas přisvojíte i novou jednotku, nebo taktickou výhodu.

V druhé představené misi pobíháte po kamenné planetě Char, kde hráč musí posbírat určitý počet vajec. Kdyby v tom nebyl háček, nebyl by to Blizzard! Vaším soupeřem je totiž rebelující rasa Zergů, která si říká Zagara, která sem přiletěla se stejným cílem. V jeden moment se tak pohybujete po bojišti a bojujete s konkurencí, snažíc se ukořistit alespoň jednotlivá vejce, zatímco na vaší základnu neustále doráží další jednotky. Pokud nepřítele porazíte, dostanete několik minut času, než se znovuzrodí a půjde vám po krku znovu. Jedná se o obdobu čištění Stratholmeu ve třetím Warcraftu. A pamatujte, když studio přebírá své vlastní nápady, není to vykrádání! Pokud se vám zalíbila komunikativní intermezza z Wings of Liberty, zdá se, že v případě HotS budou úplně vyloučena. Sarah totiž cestuje v Leviathanu, obřím zergském organismu, který má do pravého plavidla opravdu daleko. Sami byste určitě nevlezli do ničeho, co tráví instantně a to rovnou 24/7.

Sundej mi z nohy tu věc?!

Sarah je sama o sobě vcelku slabě vyzbrojená, slouží ovšem jako postava s mnohem hlubšími možnostmi. Nejenže ji průběžně zlepšujete, čímž roste její počet životů a různé podružné statistiky jako maximální způsobené poškození, zároveň ji ale rozvíjíte formou talentového stromu. Klasické zabíjení by byla nuda. My chceme decimovat stylově! Tím pádem lze vybírat mezi 4 speciálními dovednostmi, přičemž je nutné konkrétní položku definovat před výběrem samotné mise. Třída Spec Ops například umožňuje sesílání omamných polí na nepřátele, nebo rozdělení své osobnosti na další, ještě zlejší já. Klasa Corruption definuje hrátky s přírodou, tudíž není problém nepřátelské jednotky nakazit, případně instantně skolit. Další dvě kolonky stále čekají na své odhalení, nicméně už teď je jasně viditelné, že se osobní styl hraní bude z větší části odvíjet od vybrané třídy. RPG prvky zkrátka motivují hráče, ať už jsou zasazeny do jakéhokoliv žánru hry. Jo, tohle na pozemšťany funguje!

Nejzajímavějším zpestřením jsou ovšem nové jednotky a zejména manipulace s nimi. Základem jsou velcí zmutovaní švábi, primární, leč slabá útočná jednotka, určená pro rychlé obléhání. Vzhledem k tomu, že má každý objekt vašeho vojska několik typů vylepšení, není problém švába (v originále jako Roach) osadit silnějším brněním, případně zvětšit jeho sílu přímým zásahem do organismu. Jakmile si s ním dostatečně vyhrajete, hra vám nabídne příznačně zvanou položku "Mutate", díky níž kohokoliv ze svého stáda zmutujete do ještě silnějšího tvora, což přináší spoustu benefitů. Prvním z nich je i kompletní změna vzhledu – garantujeme vám, že takhle prďáckého švába byste koštětem nevyhnali. A v případě druhém je to i rozšíření jeho schopností. Pokud náš příklad znovu aplikujeme na švába, ten má posléze možnost se rychleji léčit když je zahrabaný v zemi, případně se takto rovnou pohybovat, což opět rozšiřuje vaše manévrovací možnosti. Dále zmiňme kráčející bomby Baneling, explodující při kontaktu s živou hmotou, nebo dravé, ryboještěry připomínající, Raptory. Každá jednotka má své unikátní vylepšení a každou lze dále rozvíjet objevování dalších DNA roztroušených po úrovních.

Žádné info o multiplayeru bohužel nepadlo a je jasné, že právě složka více hráčů sehraje v prodejích StarCraft 2: Heart of the Swarm svou roli. Spousta prvků ovšem stále čeká na odhalení, přičemž ty nejdůležitější si tak jako tak budeme muset odhalit sami při hraní plné verze. Nejedná se samozřejmě o revoluční změny (proč také), ale lze z nich cítit dávku svěžesti, která je v případě prodávání takto epizodických, leč velkých rozšíření vskutku důležitá. Datum vydání je sice ve hvězdách, ale stále se otevřeně mluví o roku 2012. Souhlasíme, je to dlouhá doba. Zatím se ovšem zdá, že se máme na co těšit. Inu, nepředbíhejme…

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama