Square Enix končí se zaměřením na Japonsko, chce expandovat na globální trh
Herní průmysl se rok od roku zvětšuje, což ukazují všemožné proměnné – ať jsou to příjmy, počty hráčů nebo budgety her. Právě zvětšující se nároky hráčů a tím spojené rozpočty na hry nutí vývojáře ke globalizaci, k čemuž dojde i u japonského vydavatele Square Enix.
- Square Enix v tiskové zprávě oznamuje, že se již nebude soustředit čistě na japonský trh
- Chce expandovat na globální úroveň, upraví tak interní procesy i vývoj her
Zatímco Microsoft se naopak snaží v rámci japonského trhu prorazit, Sega a nově i Square Enix se chtějí více soustředit i na západní trh. V nové finanční zprávě vedení tvrdí, že japonský trh již není dostatečný pro plánovaný růst společnosti.
„Dosáhnout velkého růstu v rámci herního průmyslu je pro společnosti, které se soustředí primárně na japonský trh, velice obtížné, vzhledem ke stárnutí obyvatelstva. Vzhledem k tomu je kritické, abychom tvořili oblíbené tituly, jenž zasáhnout globální trh. Tern nabízí mnohem více jak zákazníků, tak potencionálních prodejů. Zároveň se herní vývoj stává větším a sofistikovanějším, zejména díky technologickému vývoji zařízení, pro které jsou hry stavěné. Investice do tvorby her jsou tak mnohem větší, než tomu bylo v minulosti,“ píše se v tiskové zprávě.
„Jinak řečeno, japonský trh již není dostatečný pro dosažení příjmů, která nám dovolí získat zpět náklady na vývoj a generovat zisk, tudíž musíme k vývoji her přistoupit tak, abychom uspěli na globálním trhu." Square Enix tak bude upravovat své interní procesy a vývoj her tak, aby vytvořili kvalitní hry, které si sice žádají větší investice, ale mají šanci zasáhnout větší obecenstvo.