Spy Hunter: Nowhere to Run Článek Spy Hunter: Nowhere to Run

Spy Hunter: Nowhere to Run

Dalibor Franta

Dalibor Franta

14. 3. 2006 23:48
Reklama

Mít na české silnici Spy Hunterův Interceptor by nebyla žádná velká výhra. Cožpak o to, dokáže se sice proměnit v cokoliv od motorového člunu, až v jednostopou tryskovou raketu, ale až doposud trpěl jednou zásadní vadou. Nebylo z něj kudy ven. Víceúčelové vozidlo, které nemá dveře je, jak jistě sami uznáte, poměrně krátkodobou kratochvílí, zvlášť v době, kdy hernímu průmyslu kraluje jednoznačný trend rozpínání se do prostoru. První zkusil otevřít dveře své káry Driver a se zlou se potázal…nyní je se svým pokusem na řadě Spy Hunter.

Známá tvář

A že to nebere jen tak na lehkou váhu, na to vám stačí jediný pohled na dobře známý ánfas Dwayna Johnsona, známeho spíše jako The Rock. Nejenom že svůj obličej propůjčil hlavní herní postavě, kterou je Alex Decker, zahraje si navíc v chystaném filmu točeném na motivy nového Spy Huntera. Ten by měl vstoupit do kin napřesrok a zajistit tak nové akvizici firmy Midway mediální podporu na všech myslitelných frontách. Ale od posouzení filmových kvalit jsou tady jiní, nás v tomto preview zajímá něco úplně jiného…co nový Spy Hunter nabídne a jak se projeví nové herní pasáže mimo vozidlo na hratelnosti doposud čistě motorizované arkády?

Na čtyřech kolech

Pěší a motorizovaná část hry se o svůj příspěvek k hratelnosti podělily rovným dílem a tak na každou minutu strávenou za volantem Interceptoru připadne minuta tvrdé manuální dřiny mimo Rockův futuristický vehikl. Automobilová část zůstane podle všeho věrná zavedeným tradicím. Interceptor bude v závislosti na terénu automaticky měnit svou podobu, dosud je známa možnost proměnit se v motorový člun a v motocykl. Zbraňové systémy budou již tradičně velmi pestré, od prostředků pro boj zblízka přes obligátní rotační kulomety až k pozemním samonaváděcím, nebo protiletadlovým raketám. Novinkou pak budou zbraně schopné zaměřit několik nepřítel najednou. Nasazení se bude lišit stroj od stroje, přičemž nejslabší formou Interceptoru bude právě zranitelná motorka, která disponuje pouze kulometem. Slabší zbraňové nasazení by v jejím případě mělo být vynahrazeno více adrenalinovými misemi (ve stylu podjeď, přeskoč, nepadej). Zbraňové systémy Dexterova vozítka jsou zároveň oblastí, kde by měl Spy Hunter výrazně přitlačit – starší díly hráče nijak nemotivovaly k používání všech dostupných vymožeností, zvláště pak zbraně pro boj zblízka byly dočista nepoužitelné a neúčinné. Midway také slibuje velké změny v grafice. Inspirovalo se hlavně u závodních špiček pro PS2, od kterých si vypůjčilo například rozmazanou kameru, nebo zpomalený „bullet time“.

Kráčející skála

Více pozornosti však na sebe strhávají nové pěší pasáže – není se ostatně čemu divit, právě na nich stojí a padá budoucnost nového Spy Huntera. Vzpomínka na zmršeného Drivera je v našich myslích ještě příliš čerstvá, než abychom k nápadu postavit Alexe Deckera mimo Interceptor přistupovali s neředěným nadšením. Dexter bude snímán z klasického pohledu třetí osoby, jeho plynulý pohyb pak budou obstarávat obě analogové páčky podle zaběhnutého modelu – levá pro pohyb, pravá pro rozhlížení. Už jen přítomnost tvrďáka Rocka dává tušit, že pěší mise nebudou pro žádné stealth hračičky – to ostatně potvrzují slova vydavatelů z Midway, kteří se rozhodli využít Rockovi zápasnické minulosti a mise mimo Interceptor koncipovat více kontaktně. V konečném důsledku by to mělo znamenat, že víc než dalekonosné zbraně využijete sílu Rockových paží a většina nepřátel si bude spíš než na průstřel lebky stěžovat na zlomený vaz, nebo natrženou slezinu. Však taky většina zdejších chvatů ponese své pravé wrestlingové názvy. To samozřejmě neznamená, že se Dexter bude muset obejít zcela beze zbraní – dočkat bychom se měli široké palety pistolí, brokovnic, samopalů a také granátů, nebo (pro milovníky těžších zbraní) raketometů. Míření bude obstarávat kamera, která se v momentě střelby přesune za Dexterovo rameno a nabídne tak pohled ne nepodobný tomu z FPS.

Z bláta do louže

Chybět by neměla ani široká interakce s prostředím. Dexter si může v boji vypomoct nábytkem, topit nepřátele v akváriu, nebo je prostě zašlapat do bláta. To vše v rámci starých známých fatalit – když zbude čas, Dexter si na povel předem určené kombinace tlačítek tak trochu povyrazí a dodělá svého protivníka více nekonvenčním způsobem. Až si člověk začne lámat hlavu, jestli vlastně hraje za Dextera, nebo za opravdového The Rocka, ničitele kostí a kloubů. Zkrátka a dobře, zatím všechno nasvědčuje tomu, že se série Spy Hunter může novým dílem Nowhere to Run posunout zcela novým směrem a pokud si zachová současné tempo, můžeme se dočkat opravdu kvalitního a zábavného titulu. Jak trefně poznamenal Darren Walker, producent odpovědný za vývoj nejnovějšího dílu série: „Spy Hunter nijak nezměnil základní principy své hratelnosti, jen je podstatně rozšířil, aby dokázal naplnit očekávání moderního hráče.“ Nu, nechme se překvapit.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama