Sony: Vyvíjet hry na PS3 bylo moc těžké
Šúhei Jošida, který je v Sony nejvýše postaveným představitelem značky PlayStation, v rozhovoru pro německý magazín Gameswelt připustil to, o čem autoři her mluvili celé roky. Konzole PS3 sice byla zatraceně výkonná, ale pro vývojáře také poměrně nepřístupná.
Jošida s odstupem času pochválil architekturu PlayStationu 3 za výkon hardwaru, kterým převyšovala soudobou konkurenci, nicméně přiznal, že vyvíjet hry pro tento systém bylo opravdu obtížné. Sony se ale očividně poučila, protože na adresu PS4 pějí v tomto ohledu studia pravidelně ódy.
I když na PlayStation 3 vzniklo několik graficky skutečně působivých titulů, zpravidla šlo o exkluzivní hry, jejichž autoři měli s tímto hardwarem nejvíc zkušeností a nemuseli se ohlížet na konkurenční zařízení. V případě multiplatformních titulů naopak nebylo výjimkou, že navzdory výkonnějšímu hardwaru vypadaly hry především zpočátku životního cyklu na PS3 hůře než na Xboxu 360. Programátoři zápasili na začátku i s implementací klíčových third party technologií, jakou byl Unreal Engine, který podával na PS3 v prvních letech znatelně horší výkon než na Xboxu.
Jošida se vyjádřil i na adresu často spekulovaného konce tradičních konzolí s tím, že je velmi ošidné snažit se takto předvídat budoucnost. Připomněl, že různí analytici předpovídali úpadek konzolí už před vydáním PS4 a Xboxu One, ale ve skutečnosti se tato zařízení těší obrovské oblibě a k žádnému propadu popularity nedošlo. Dodal, že by proto raději nic podobného nechtěl předvídat, protože herní byznys se neustále žene rychle kupředu a i v tom spočívá jisté jeho kouzlo - v jeho nepředvídatelnosti.