Zpět na článek

Diskuze: Sony odstranilo CP2077 z PS Store

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

OldSnakeBOSS
OldSnakeBOSS
Level 1 Level 1
18. 12. 2020 13:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nikdykde: JJ, to sedí. Vsadím se že spousta lidí co tu pokrytecky zuby nehty brání CP77 se do morku kosti opírala do F76. Každý si při tom mohl vyzkoušet bety na všech platformách. Tam kdy byli bugy k nevydrzeni u jiných her najednou nevadí. Normální alibismus... A navíc srovnání live service hry a singleplayeru je absurdní. CPR se spoléhal na to že je po zaklinac všichni miluji natolik že si můžou dovolit vše, po vzoru EA a Athemu. Výsledek je takový že niny jejich propad na burze činí 6,6 miliardy USD tedy 118miliard korun. Myslím si že hráči už jsou unavení že všech těch slibu a podkopavani nohou. Kolik takových průšvihů bylo za poslední 2 roky. A kde máme treba ten slibovaný Anthem 2.0? Takže to beru tak že si to prostě lidi už nenechají líbit. Společnosti moc dlouho očekávají že po nás hodí kost a vše bude ok.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
18. 12. 2020 13:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Masarkavtrenyrkach: To neni zdroj to jsem si ověřil v PS4 verzi. já za to nemůžu, že nechali zapnutou SHADER CACHE. V diskové verzi. Po pár dnech offline běží CYBERPUNK 1.00 naprosto normálně a to ničím jiným než SHADER CACHE nevysvětlíš. Digitální verzi jsem nehrál jen jsem hádal.

Mě prostě běží CYBERPUNK na PS4 skvěle. Běžel blbě, začal jsem čumět na objekty a čekal než doskočí. A najednou voilá běží skvěle. A to proč to nejde nikomu jinýmu je jasný. NACACHOVANÝ SHADERY zničí update firmware či hry, všeobecně online interakce. To že dneska nemá nikdo koule na to hrát offline a vyzkoušet to co říkám, i když to funguje, je jeho chyba.

Zkoušel jsem po městě, běhat, skákat, jezdit autem a nic nedoskakuje.

A disková verze měla po instalaci 46 GB. Hrabala, trhala se, doskakovali objekty, tak jsem chodil po městě a čekal až doskočí, reklamy, neony, popelnice. A rychle člověk zjistí, že když něco doskočí, podruhý už objekt toho samého typu (se stejnými materiály) nedoskakuje.
A instalace má najednou 77GB.

Ověření: Stačí stát na místě a počkat až objekty kolem vás v rozsahu 360° doskáčou. Uložit hru. Vypnout Cyberpunk či PS4. Znovu spustit Cyberpunk. Nahrát hru - nic nedoskakuje. Jestli tohle neni SHADER CACHE, tak nevim. V diskové verzi. Pokud měla digitální verze víc jak 46GB, neomožňuje vytvořit vlastní SHADER CACHE.

A PS4 nemá jeden typ GPU a CPU. Je X verzí s komponenty od různých výrobců i když se stejnými specifikacemi.

Zarenix
Zarenix
Level 1 Level 1
18. 12. 2020 12:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Moje pointa byla taková, že CDP slíbili něco, co nedodrželi. Lákají miliony lidí na produkt, který je nehratelný a tím pádem to vrhá i špatný stín na sony jako prodejce. Ten tygr je prostě sračka, prezentuje se to jako sračka a všichni ví, že je to sračka.

OldSnakeBOSS
OldSnakeBOSS
Level 1 Level 1
18. 12. 2020 11:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Masarkavtrenyrkach: Hezky vysvetleno:-)

OldSnakeBOSS
OldSnakeBOSS
Level 1 Level 1
18. 12. 2020 11:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Tak pokud chceš porovnávat hru pro děti za 180 korun a Cyberpunk za 1800 korun tak určitě ano... Ale ten příměr asi není úplně ok... Schvalovací proces SONY je ovlivněn příslibem vývojáře že hru do vydání doladi. Že je hra Gold neznamená že je hotová. Day 1 patch se nedělá jen tak...

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
18. 12. 2020 11:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Sony má velmi striktní schvalovací systém. Jak po stránce obsahové, tak technické. Ta obsahová bohužel přináší nechvalně proslulé důsledky v podobě cenzury nahoty apod. Technická specifikace je jasně stanovena v TCR -- Technical Certificate Requirements. Je to velmi dlouhá sada jasných pokynů, jak se má hra chovat a co má dělat v mnoha rozličných situacích. Je to seznam o stovkách položek. Ale tento seznam nespecifikuje (a ani nemůže), jak má hra vypadat a jak se má chovat po obsahové stránce. Příklad: TCR předepisuje, jak dlouho se může hra načítat aniž by to dala hráči nějak najevo (animací, textem, apod.), ale neříká jak často a dlouho se ve hře něco načítá. To že hra vypadá jak vypadá, a vnitřně(!) se chová jak se chová, platform-holder v certifikačním procesu testům nepodrobuje. Jak by taky mohl? Jak by mohl posoudit, že tohle chování je špatné nebo dobré? Certifikační proces není quality-assurance, to si musí každý vydavatel dělat sám. Zrno od plev je oddělováno už v okamžiku, kdy vydavatel žádá o vstup do partnerského programu. Což stojí patřičný (nemalý) poplatek. Za to dostane devkit, přístup k dokumentaci a možnost další technické podpory. Další poplatky stojí žádost o vydání certifikace (= odstartovaní certifikačního procesu, který obsahuje i testy vzhledem k TCR). Vydavatel si rozmyslí, jestli tohle vše podstoupí u produktu, který je špatný a nevydělal by.

Aleš Adam
Aleš Adam
Level 1 Level 1
18. 12. 2020 10:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Že jim to za to stálo. Dobrá pověst se ztrácí mnohem rychleji než získává. Oni zcela jistě věděli, že vydávají nefunkční produkt.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
18. 12. 2020 09:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ačkoliv jde hra úplně mimo mě a každému přesto přeji nejlepší zážitek za který si zaplatil tak šmejd by se prodávat rozhodně neměl. Pozor na hype a předobjednávky..

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
18. 12. 2020 08:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Malekith: Ty voe, to je náhoda, že jsem na to přišel. Leta hraní na low-spec PC udělali z SHADER CACHE mýho nejlepšího přítele. A to co předváděl CYBERPUNK mi předváděla každá PC hra za posledních deset let. Tak jsem k němu přistoupil na PS4 jako kdybych hrál na PC LOW SPEC. Odpojit internet, hrát tu samou verzi a ono to šlo :)

P.S. Pokud je shader cache zapnutá na PC bude to fungovat taky. Jenže NIKDO dnes není ochoten být offline.

Malekith
Malekith
Level 1 Level 1
18. 12. 2020 08:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr NN: Proč si prostě nepošleš CV do CDPR a neuděláš nám ten Cyberpunk, který jsme si vysnili? :D

Zarenix
Zarenix
Level 1 Level 1
18. 12. 2020 08:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Tak zrovna u toho tygra aspoň ukázali jak to vypadá a jak to běží :D A navíc bych neočekával, že to bude kupovat tak milion lidí jak CP :D Třeba takový Arkham Knight byl taky stažen z obchodů (PC verze) a to bych řekl, že to po technické stránce bylo lepší jak CP na konzolích.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
18. 12. 2020 08:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Udělali dobře. Digitální verze je rozbitá díky předkompilovaným shaderům, které byly pravděpodobně kompilovány na PS4 PRO DEVKITu. A jelikož doma nikdo PS4 PRO DEVKIT nemá, nemohlo to nikomu běhat dobře.

Navíc SHADER CACHE je nepřenosná ze systému na systém. Dá se udělat seznam SHADERŮ a ten následně po instalaci zkompilovat, ale to by se majitelé digitálních verzí museli připravit na desetihodinovou instalaci.

Druhou možností je zkompilovat shadery pro každou verzi PS4 a PS4 PRO co existuje, dle výrobců CPU a GPU. Jenže s každým updatem by to vyžadovalo, znovu instalovat zkompilované shadery takže každý update by měl kolem 40 GB.

Třetí možnost je obejít SHADER CACHE udělat masivní zásah do zdrojového kódu a hru optimalizovat na PS4 jiným způsobem, což vyžaduje aby PS4 počítala shadery REAL-TIME. GPU PS4 je silnější než CPU a dokáže počítat mraky shaderů. Asi by to šlo.

Jdětě do disku a hrajte offline. Návod na opravu PS4 diskové verze v recenzi CYBERPUNKU zde na HREJ.

Malekith
Malekith
Level 1 Level 1
18. 12. 2020 08:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak jsem toho využil, jsem zvědavej. Mám tam nahráno 20 hodin, ale pak jsem to vztal a šel to hrát na PC. :D

@Mitsurugi: Souhlasím, celý proces refundace je na PSku otřesný. Popravdě ani nevím, kde se o to žádá, ale stějně je to zbytečné, protože hru nesmíš ani stáhnout.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
18. 12. 2020 09:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smaug.: Nakonec máš pravdu, CDPR vydal tohle prohlášení: http://twitter.com/cyberpunkgame

@Radek Raudenský: To vím, proto píšu o opravě schvalovacího systému, viz můj první komentář: "Možná by měli nějdřív opravit svůj schvalovací proces..."

Radek Raudenský
Radek Raudenský
Level 1 Level 1
18. 12. 2020 08:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Každá hra vydávaná na konzole musí projít certifikací.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
18. 12. 2020 08:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hlavně, že Sony odstraní CP77, ale hovna jako tohle http://www.youtube.com/watch?v=uM523jjrvf4 vesele prodává dál :D

Možná by měli nějdřív opravit svůj schvalovací proces a ne dělat rozhodnutí na základě publicity dané hry. Cyberpunk není zdaleka první zabugovaná hra na PS Store a rozhodně není poslední.

Jsoucno
Jsoucno
Level 1 Level 1
18. 12. 2020 16:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Masarkavtrenyrkach: hele, odkud tohle vsechno vis ?

Jenom se ptam, ty jsi vyvojar, nebo jsi to nekde nasel na nejakych webech ? Mas na tohle dobry vhled.

barth731
barth731
Level 1 Level 1
18. 12. 2020 15:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Masarkavtrenyrkach: Tak to jsme ten '' velmi striktní schvalovací systém '' viděli v akci na CP77. Myslím že tady zvítězili jednoznačně peníze v podobě předobjednávek. A pokud to takhle někdo v Sony posra... tak by za to měl jednoznačně mít zotpovědnost a příště by u takového rozhodovní určitě neměl být.

Nikdykde
Nikdykde
Level 1 Level 1
18. 12. 2020 14:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OldSnakeBOSS: Anthem se mi líbil a jsem hluboce zklamanej z toho, jak se kolem něj nic neděje.

u CD projektu je chyba ve vedení a tam by se několik lidí mělo určitě s funkcní rozloučit, nicméně jejich vývojáři jsou velice dobří. Těm přeju, ať projekt nakonec dopadne dobře, respektive tak jako s F76, kterej si nakonec cestu mezi své našel a vznikla kolem něj dobrá komunita.

Jinak jo, souhlasím.

Nikdykde
Nikdykde
Level 1 Level 1
18. 12. 2020 13:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nejlepší je jakoukoliv takovouhle zprávu zakončit tím, že si kopnu do F76, kterej není ani singl hra, ..a u toho to vlastně stačí ukočit, protože nelze srovnávat jakýkoliv MMO se singlem a tvářit se, jaká to byla katastrofa (což ale tvrdí hlavně idiotští youtubeři, ve skutečnosti byla hra sice ošklivá, ale hratelná a u MMočka těhle druh se počítá s tím, že to se to bude upgradovat a dostávat rozšíření).
F76 taky nebyl falešně prezentován a neměl silně zavádějící screenshoty v obchodě.

F76 navíc měl veřejnou betu ještě před vydáním, všichni si mohli zjistit, jak to vypadá a do čeho jdou.

U singl hry, u které navíc bylo výslovně slibováno a zaručováno a pak to vypadá jinak, je to zcela jiná věc.

catmeows
catmeows
Level 1 Level 1
18. 12. 2020 11:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je drama, lepší než parlamentní rozpravy :)

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
18. 12. 2020 10:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr NN: Můžeš prosím uvést zdroj toho nesmyslu, který jsi napsal? Jestli interní engine CDPR na PS4 v runtime kompiluje shadery (a dělá shader-cache), tak je to neskutečná pitomost, protože to není zapotřebí. Ne jako na PC, kde se to děje kvůli množství rozličných existujících konfigurací. Pochybuju, že by codeři v CDPR udělali takovou botu. Nedíval jsem se do ORBIS SDK (GNM část) natolik, abych odhadl, jestli je vůbec možno zavést shadery specifické pro NEO (PS4Pro) na bázové PS4. Ale jelikož Sony jasně specifikovala dva nové typy shader-enginu pro NEO, tak si myslím, že to možné není. Zmínka o "předkompilovaných shader pro devkit" nerozumím. Do certifikačního procesu (u jakékoliv konzole!) nemůže být dáno nic, co má jakoukoli závislost na devkitu. To je snad přímo první test, který certifikační proces udělá a v případě chyby okamžité vrátí klientovi zpátky!

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
18. 12. 2020 08:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: U Sony těžko poznáš, jestli je to na žádost vydavatele nebo to udělali sami. Na PC je prodejců víc a je jim víc jedno, co prodávají. Tipuji, že k nějaké dohodě došlo, protože na vrácení peněz musí vydavatel s prodejcem spolupracovat (pokud to tedy jeden z nich nechce zatáhnout celé).

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
18. 12. 2020 08:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zarenix: Arkham Knighta ale stáhl vydavatel, ne? Ne prodejci.

Jinak s tím miliónem lidí je přesně ta pointa, mají mít schvalovací systém, který tam podobný odpad nepustí a je jedno, jestli by si ho koupil jeden člověk, nebo milion. Kdyby CP neměl takovou publicitu, tak ho Sony vesele prodává dál.

Reklama
Reklama