Sleeping Dogs Článek Sleeping Dogs

Sleeping Dogs

Erik Omar

Erik Omar

14. 3. 2012 23:00
Reklama

Když se vývojáři ze studia United Front Games od Activisionu dozvěděli, že už nejsou oni ani jejich rozběhnutý projekt True Crime: Hong Kong potřební, neprožívali zrovna šťastné období. Proč by také měli? Na hře pracovali několik dlouhých měsíců a vkládali do ní velké naděje, aby byla nakonec zrušena jen kvůli názoru nějakého producenta (jak káže archetyp značně tlustého a her neznalého), že v dnešní době velkých titulů z otevřeného světa nemá čínsky laděné pokračování nepříliš hodnotné značky True Crime smysl. Nehezké jednání od společnosti, která stojí za Call of Duty, jednou z nejprodávanějších značek na světě.

Vývojáři tak byli sprostě hozeni přes palubu i s celým svým projektem. No a jak si tak plavali v tom nekonečném moři beznaděje, objevila se loď samaritánů známá jako Square Enix. Japonská společnost vývojářům hodila záchranný kruh, odkoupila od Activisionu hru (pouze hru, ne značku) a kromě peněz investovala do již nově pojmenovaného titulu Sleeping Dogs i toliko potřebnou důvěru. Nakonec to tak pro samotné vývojáře, kteří jsou na několik následujících měsíců „v suchu“, dopadlo dobře. Vrátí se však japonskému vydavateli investováná důvěra v podobě slušných prodejů? Toť otázka, na kterou neznáme odpověď. Známe však fakta o hře, jež by mohly v mnohém napovědět.

Silná stylizace

Titul Sleeping Dogs bude akční hra v otevřeném světě. Konkrétně světě neonového města Hong Kongu, v němž se hráč v kůži policisty Weie Shena infiltruje mezi nebezpečné triády. Čeká nás tak klasický příběh poldy v utajení, který se snaží mafiánské hegemony rozvrátit zevnitř.

Otevřený městský svět hry pak bude chtít lákat svou částečnou originalitou (a samozřejmě asijským feelingem). Ano, dočkáme se všech „gétéáčkových“ stavebních kamenů - vedlejších misí, možnosti upravovat hlavního hrdinu, rádia v autě a početného vozového parku - ale vedle toho nás čekají také prvky ne tak úplně typické pro žánr městských GTA akcí.

V prvé řade by to měl být dynamický soubojový systém, v němž hráč plynule přechází mezi komby, přičemž mu je vše prezentováno ve stylových animacích častokrát okořeněných typickou ingrediencí série True Crime a sice slow-motionem (bullettimeme, chcete-li). Pro úplnou představu, jak bude soubojový systém vypadat, si stačí připomenout sérii Assassin’s Creed nebo ještě lépe poslední dva Batmany. Boj by měl být navíc řádně fyzický. Vývojáři si kladou za cíl, aby hráč každou rozdanou ránu cítil, ať už ji uštědří pěstí nebo víkem od popelnice. Při soubojových sekvencích totiž bude možné (podobně jako v Uncharted 3) používat okolní prostředí. Hlavní hrdina tak např. vtáhne protivníka do telefonní budky a omlátí mu sluchátko o hlavu. Doufejme jen, že to vývojáři s podobnými scripty nepřeženou nebo ještě lépe, že jich připraví více než dost. Sami dobře víte, jak umí být “finishing moves” repetitivní (např. z nedávno vyšlého The Darkness 2).

Druhým a pro mnohé rozhodujícím tahákem bude silná filmová stylizace. Sleeping Dogs dal už svým oznamovacím trailerem jasně najevo, že chce kráčet ve šlépějích toho nejlepšího z Hong Kongské filmové školy. Ani sami vývojáři se pak netají tím, že hrou skládají velikánům čínského filmu poctu. Hommage by však neměla být Tarantinovsky vlezlá a absurdní, což u titulu, který se chce brát vážně, oceňujeme.

Prozatímní spokojenost

První gameplay záběry předvedené na novinářské prezentaci jsme kvitovali s nadšením. Hra totiž opravdu připomíná akčňáky s Chow Yun-Fatem a když ne přímo je, tak alespoň několik let starou a na atmosféru čínské cinema bohatou akci Stranglehold se stejným hercem jakožto detektivem Tequilou v hlavní roli.

Práce kamery, neustálá a proměnlivá akce, lokace střídající zatuchlé temné uličky ozářené světlem vlezlých neonů a supermoderní části města, řízné dialogy; to vše dává tušit, že se máme na co těšit. Stejného názoru jsou navíc i kolegové, jež se prezentace hry osobně zúčastnili. Jediné na co si stěžovali, byl častý pokles frameratu a nemožnost jen tak se poflakovat po okolí. Oba dva neduhy však zatím mohou být přisouzeny nápisu “Alpha” ve spodním růžku obrazovky.

Ze Sleeping Dogs se samozřejmě může vyklubat naprosto průměrná šeď, ale už jen s přihlédnutím k trnitému vývoji a nadšeným hlasům vývojářů v každém rozhovoru doufáme v pravý opak. Když totiž všechno vyjde, dočkáme se 3. srpna parádní městské akce, v níž si to na ostří nože a nabité kvéry rozdají drsní čínští chlapíci se slunečními brýlemi. A to my můžeme!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama