SiN Episode 1: Emergence Článek SiN Episodes

SiN Episodes

lukvod@seznam.cz

lukvod@seznam.cz

15. 1. 2006 23:53 5
Reklama
Reklama

První díl FPS SiN se dočkal poměrně rozporuplných přijetí. Mnozí hráči i kritici byli nadšeni, jiní však zůstali k SiNu chladní jak správně studená vodka. Pro informaci, průměrné hodnocení bylo celosvětově zhruba 72%, což není zlé na tak zabugovanou hru. Nyní společnost Ritual Entertainment pilně pracuje na druhém dílu, respektive dokončení pilotní epizody s názvem Emergence. Pokračování vyvolává velká očekávání, ale i obavy, které se nesou s každou novou zprávou a videem. Mnozí jej nazývají prachprostou kopií Half-Life 2, je to ale pravda? S pomocí našeho preview si budete moci udělat vlastní obrázek.

Pozor na chemiky!

Namísto klasického pokračování, které by ihned navázalo na předchozí díl zvolili tvůrci jiný styl. Dějové linie mezi sebou udržují určitou spojitost, avšak jen pomocí známých charakterů. První díl končil tak, že krásná, leč nemilosrdná chemička Elexis Sinclair unikla plukovníkovi elitních sil HardCorps, Johnu R. Bladovi. Ten se nikdy nepřenesl přes svůj neúspěch, stále jej sužují deprese a jeho jediným cílem je dostat Elexis před soud. Během dlouhých let, které mezi prvním a druhým dílem uběhly, se Blade společně s organizací HardCorps snažil dostat na kolena SinTEK Industries, zatímco Elexis spřádala nové plány. V pomoci dosáhnout spravedlnosti vám podá pomocnou ruku starý známý JC a sličná Jessica Cannon. Tu nelze přehlédnout na zveřejněných obrázcích, je to ta slečna oblečená ve slušivém koženém úboru.

Opět zavítáme do města Freeport City, které ovšem prodělalo několik změn. Autoři sami přiznávají, že velkou inspiraci hledali ve světových megalopolích, Freeport bude tedy taková směsice New Yorku, San Franciska a Tokya.

Malý výběr zbraní? A co na to nepřátelé?

V první epizodě se dostane Johnovi do rukou okolo pěti až šesti zbraní, mezi nimiž nebude chybět kultovní pistole Magnum, vylepšený Scattergun (brokovnice), oblíbená Assault rifle a také granáty. S dalšími epizodami by se se měl počet zvětšovat. Každá zbraň by měla být perfektně vybalancovaná, tudíž se počítá s častým měněním zbraní dle dané situace. Přeci jen je daleko efektivnější použít útočnou pušku a střelit jeden pěkný headshot, než minutu běhat a skákat jako na spartakiádě s brokovnicí v ruce. Většina zbraní má mít také alternativní mód střelby.

Během hraní se setkáte s rozličnými nepřáteli, mezi které patří obyčejní vojáci, mutanti a mechanické stroje. Všichni mají disponovat dynamicky se měnící AI, které podle situace určí, jak se bude dále chovat. Vojáci budou základním typem nepřátel, který vás nepřestane otravovat od začátku až do konce. Mutanti budou mít také několik variant zjevu a nátury. Od malých, kterých se snadno zbavíte, až po ty větší, se kterými zažijete i trochu drsnější dávku adrenalinu. Pracovníci SinTEK Industries budou stejně jako hlavní hrdina používat i jetpack, takže se dočkáme netradičních vzdušných soubojů. Těšit se můžete na kvantum rozličných vozidel, například půjde sednout za volant Johnova obrněného auta, ale jsou zde i civilní vozy nebo moderní létající prostředky.

Distribuce, grafika aneb následujeme kroky Valve!

Jak již bylo řečeno, hra se bude prodávat přes Steam – distribuční systém vyrobený Valve Software, autory Half-Life. Tvůrci se takto rozhodli, protože SiN Episodes bude unikátní herní seriál o několika dílech, přičemž jeden zabere zhruba 3 až 6 hodin intenzivní akce a zábavy. Díly budou vycházet po půl roce a nutno dodat, že Ritual Entertainment jich plánuje vydat rovných devět. To je dost práce na více jak 4 roky, což upřímně řečeno zní trochu šíleně, minimálně z důvodu zastarávající grafiky. Tvůrci říkají, že díky tomuto seriálovému rozvržení mohou rychleji reagovat na patřičné negativní ohlasy a lépe vyladit příští díl. Cena jedné epizody je stanovena na 20 $, tedy zhruba 500 Kč. Racionálně myslící člověk si ihned uvědomí, že je pořádná pálka za tak krátkou hrací dobu, jenže kapsy vývojářů jsou zřejmě bezedné a pokud se vám SiN Episodes zalíbí, nasypete do nich chtě nechtě pořádný obnos.

Hru pohání Source engine, který jistě důvěrně znáte z Half-Life 2, případně Vampire: The Masquerade - Bloodlines. Už podle prvních obrázků a videí si můžeme s klidem říci, že grafika vypadá opravdu skvostně. Chybět nebude propracovaná mimika postav, zejména Jessica je provedena perfektně (že by druhá Alyx?). O rozlehlá herní prostředí se tedy bát nemusíme, už z HL2 víme, že je engine bezchybně zvládá. Podstatný vliv bude mít na vlastní hraní i zakomponovaná fyzika, která požitek ještě zlepší. Zní to sice velice pěkně, ale dle 11 minut dlouhého videa pořízeného na veletrhu CES jsme trochu na rozpacích. Vše totiž vypadá nachlup stejně jako Half-Life 2, jen Gordon Freeman chybí. Ani vychvalovaná umělá inteligence nevypadá stoprocentně a realistická fyzika možná až tak realistická nebude. O tom pojednává nás bezprostřední dojem z jedné přestřelky: „Po vystřelení smrtelné rány a zásahu do hrudníku nepřítele se nyní již bezvládné tělo vznáší vzduchem a padá k zemi. Na tom by nebylo nic špatného, kdyby tělo neodletělo úplně jiným směrem, než kterým by správně mělo. Navíc ráže zbraně je dost přehnaná.“ Bohužel, prezentované video nezapůsobilo asi tak, jak si tvůrci přáli. Přitom by stačilo vyladit pár věci, přidat vlastní nápady a ne jen kopírovat již existující principy a situace.

Multiplayer a budoucnost projektu

Tvůrci se dušují, že se na multiplayeru efektně pracuje, o čemž může utvrdit i průzkum na oficiálních stránkách hry. Na nich se objevil dotazník, který vyzývá hráče aby jej vyplnili. Díky tomu tak budou moci dle zjištěných názorů vytvořit multiplayer, který by byl zábavný a oblíbený. Na druhou stranu se jej bohužel nedočkáte dříve, než v druhé epizodě, Emergence multiplayer obsahovat nebude. Budoucnost SiN je podle tvůrců růžová, aby také ne, když má série přežít až do roku 2009! Uvidíme, jak se bude ve finále SiN Episodes hrát. Vše zatím vypadá velice rozporuplně, ale nechejme se překvapit. Třeba mají vývojáři schované eso v rukávě, které nám ještě vytře zrak.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz