Saints Row Článek Saint's Row - první dojmy

Saint's Row - první dojmy

michal.jonas

michal.jonas

7. 8. 2006 22:54 31
Reklama

Preview již před několika týdny sepsal Honza Horčík, ovšem po zahrání hratelné ukázky Saint’s Row (SR) jeho prvotní a podle prvních informací oprávněné nadšení bohužel nemůžu sdílet. Na papíře se sice tvůrci z Volition chvástali a my jim to žrali, ovšem s uvolněným demem padla kosa (rozuměj SR) na kámen takovým způsobem, že bych se divil, kdyby jí ještě někdo dal alespoň trošku dohromady.

Vlastní gangster, základ úspěchu

Jelikož z preview je patrné vše podstatné mimo vlastní hratelnost, nebudu se tedy již zabývat jednou vyřčenými informacemi a přejdu rovnou k věci. Na začátku kampaně si tedy musíte vytvořit vlastní postavu v přehledném editoru, velmi podobném tomu oblivionskému. Nastavovat je možné opravdu vše, od barvy očí, vlasů, kůže, přes tvarování ksichtu gangstera, až po míru jeho tuků a svalů v těle. Netrpělivým jistě postačí několik předvolených týpků (běloch, černoch, číňan, atd.). Později je ve hře dovoleno nakupování rozličných druhů šactva, takže od bot až po klobouky se dá dobře oháknout v mnoha obchodech po celém městě. Podobně se můžete vyšňořit nějakou tou „kérkou“ nebo ohromným řetězem kolem krku. Tvorba postavy je přehledná a přitom slušně rozsáhlá, ovšem je škoda, že SR nepodporuje připravovanou kamerku, vyfocení sebe sama a nakopírování svého alter ega do hry by vydalo za celý editor. Přitom tuto technologii má ve srovnání s Xboxem 360 „obyčejná“ PS2 dávno licencovanou.

Po prvních krůčcích ve městě Stilwater inspirovaném Chicagem a Detroitem je jasné, že rozlohou nepokoří kromě třetího dílu žádné další GTA. Jedná se pouze o jedno město, rozdělené na čtvero oblastí, které obývá stejný počet rozjitřených gangů, mezi nimi samozřejmě i ten „náš“ Svatá trojice z ulice. Samozřejmě, že jej charakterizují účelové čtvrti, od vilových zátiší, přes luxusní mrakodrapy, až po industriální zóny. Ovšem rozlohou ani provedením nepřináší od dřívějška nic nového. Solidní je ovšem čilý pouliční ruch, který jasně poukazuje na fakt, že metropole je namočená do nelegálních praktik snad úplně celá. Prostituky, pasáci, zkorumpovaná policie, gangy na každém rohu a nadávání kolemjdoucích je zde na denním pořádku. AI nepřátel ovšem není nijak oslnivá, při přestřelce se před kulkami nepřítele v pohodě schováte ze hodně tenkou lampu zakrývající odhadem asi 20% postavy, která působí jako magnet (pamatujete ještě na Pravdivé lži?). Typologie obyvatel se opakuje více, než by bylo záhodno a obtloustlou šlapalínu s parádními obřími vysačkami potkáte na jedné ulici rovnou v několika barevných variantách.

Bez tuningu ani ránu

Tělesné otvory sice zakrývá masa sádla a Ramy, ovšem bohatě postačí, když ji sem tam proplesknete po hlavě, jako to dělá v pravidelných dávkách její pasáček. To se kolegovi Nehybovi bude jistě hodně líbit! Nechme ho pleskavě vzrušovat převnadné dívčiny a nasedněmež do auta. I když to není ještě na beton, zřejmě se kromě několika modelů vozidel nedočkáme žádných dalších, tudíž budou chybět kola, motocykly, čluny, vrtulníky i letadla, aneb vše na co jsme si stačili zvyknout. Tuto bolístku by měl zacelit rozsáhlý důraz na tuning vlastněných vozidel, které bude možné ukládat pro pozdější použití. Model zjevně kopíruje vylepšování aut z průměrné závodičky L.A. Rush. Výbornou funkcí ovšem je naprostá svoboda v postupu hrou, protože úkolů hlavních i vedlejších pro zvýšení reputace, respektu, peněz, nebo prostě jen tak k pobavení na účet nebohých lidí bude v každou chvíli k dispozici pěkná řádka. Některé hlavní mise se pak zpřístupní pouze po absolvování vybraných vedlejších. Těchto misí, zde tzv. aktivit je 13 druhů (např. nelegální závody, eskorty, vandalismus, graffiti, únosy, atd.) a po dokončení prvotního tutoriálu jsou ihned všechny přístupné. Později váš hrdina bude schopný naverbovat další členy gangu, takže mise nebude plnit výhradně osamocen.

O náplni úkolů nemá cenu ani psát, protože je podobná jako u všech minulých her stejného žánru. Zmínil bych jen závoz sadomasochistických děvek k zákazníkům (vedlejší aktivita v demu). O jejich zapojení do hry v podobě lékárniček (viz. GTA) ovšem není nic známo. SR využívá upravený Havok engine, což se projevilo ve výborně provedených explozích, kdy se např. auto rozletí na mnoho kousků po celé ulici a ty zasahují nebohé kolemjdoucí. Ti blížší rovnou začnou hořet, stejně jako posádka vozu, tedy když to přežije. Obyvatel není žádná škoda, protože se všude pletou, hlavně před kapotu rychle jedoucího auta a po nabrání nárazníkem ještě žehrají na piráty silnic.

Grafické zklamání

Potenciálně největší přednost SR, a tím myslím grafiku, se paradoxně stala dalším nanicovatým prvkem hry, neboť není nového Xboxu vůbec hodna. Předpokládám, že by takový obrázek byl schopen vykreslovat i vypnutý. Vozidla jsou samozřejmě smyšlená, to by ani tak nevadilo, ovšem jejich míra detailu odpovídá laciným čínským kovovým modelům průhledně se vydávajících za sběratelské. V SR ovšem nejdou ani natahovat. Město je na tom již trochu lépe, alespoň příjemná barevnost se povedla, jenže stejně jako u aut je prostředí stále docela hrubé a nepřirozené. Ještě ke všemu má SR i při pitomé chůzi velké problémy s konstantním frameratem, který kolísá jak Tomáš Savka v žebříčku celebrit, ovšem to se může do plné verze ještě vyladit. Naproti tomu jsou interiéry (každá důležitá lokace je obsahuje) pěkně bohaté. Když už nic, tak se všechny oblasti streamují do paměti na pozadí, takže během celé kampaně ani jednou neuvidíte nápis „loading“. Podobně výhled je opravdu daleký a prakticky vždy je dohlednost jako v reálu.

Nechybí ani multiplayer až pro tucet hráčů na jedné mapě, kde bojují všichni proti všem, nebo jako týmy v kooperaci. Při řízení se nabízí dvě desítky rádií, celkem uslyšíte 130 skladeb, kteréžto si poslechnete i samostatně v hudebním přehrávači. Prim hraje hip-hop, ovšem zastoupeny jsou i další žánry včetně suchých hlášek ála GTA. Nechci tedy vyloženě házet hrách na zeď po celých plechovkách Bonduelle, ovšem SR rozhodně nepůsobí nijak příjemným dojmem a už vůbec ne jako plnohodnotná next-gen hra, mající za cíl posunout laťku měststkých akcí o něco výše. Demo sice neukazuje potenciál plné hry a plno nedodělků může být ještě napraveno, ovšem jestli SR bude vypadat stejně mdle jako v demu, díru do světa rozhodně neudělá.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama