rychle-dojmy-z-e3-2008-2
Lips Článek Rychlé dojmy z E3 2008 #2

Rychlé dojmy z E3 2008 #2

sleepless.

sleepless.

15. 7. 2008 22:22 10
Reklama

LIPS (Xbox 360)

Kdo označoval LIPS za kopii Singstaru, která se liší jen svítícími mikrofony, je vedle. Vývojáři z iNiS prokazují své inovátorské choutky. Hru vybavili řadou zajímavých prvků, které z ní dělají mnohem víc než jenom karaoke. Kromě široké nabídky skladeb od hip-hopu až po rock (všechno jsou to master tracky, žádné covery) vám umožní připojit ke konzoli MP3 přehrávač (jakýkoli, který Xbox rozpozná, nejenom iPod a Zune, jak se objevilo ve zprávách) a váš playlist bude rázem omezen jen velikostí MP3 sbírky. Jakým způsobem bude hra skenovat skladby a jejich texty, je zatím drženo v utajení, ale musí to být nějaká magie. Každopádně si konečně zazpíváte to, co budete chtít vy, a nebude vás omezovat ani vkus vývojářů ani jejich (ne)schopnost sehnat licence od interpretů. K dalším novinkám patří natáčení a jiné čachrování s mikrofonem podle vzoru na obrazovce, abyste spustili bonusové počítání (připomíná to star power v Guitar Hero hrách) a pak možnost podat během hry druhý mikrofon kamarádovi, čímž se automaticky stane ze sólo zpěvu duet. A když budou jeden až čtyři hráči zpívat na mikrofony, mohou se ti ostatní chopit tradičních X360 ovladačů a vytvářet na pozadí doprovodné zvuky – tleskání, pískání a tak dále. Celkově se tak zpěvu jedné skladby zúčastní až osm hráčů (4 s mikrofonem a 4 s ovladačem), což je pro večírky a párty jako stvořené, klidně i ty virtuální onlinové. Tak co, ještě si pořád myslíte, že to je obyčejná kopie Singstaru? Podrobnější informace a hlavně rozhovor s šéfem iNiSu Keiichi Yanoem vám přineseme hned, jak na to budou síly a čas.

--- karta hry na Hrej

Rychlé dojmy z E3 2008 #2
i Zdroj: Hrej.cz
Rychlé dojmy z E3 2008 #2
i Zdroj: Hrej.cz
Rychlé dojmy z E3 2008 #2
i Zdroj: Hrej.cz

Lost Planet (film)

Opravdu jsem nečekal, že bude Capcom věnovat celou svojí tiskovou konferenci oficiálnímu představení filmové adaptace lehce nadprůměrné střílečky Lost Planet: Extreme Condition. A stalo se. Za připravené stolečky nastoupila po promítačce traileru ze zmíněné hry suita asi sedmi mužů od her i od filmu a jejich dlouhatánské proslovy naznačovaly, že Lost Planet opravdu není brána jako nízkorozpočtová adaptace nějaké japonské hry, ale jako velký film. Potvrzuje to ostatně fakt, že film zaplatí Warner Bros. A produkovat jej bude Avi Arad, bývalý šéf Marvelu a producent řady komiksových filmů včetně všech Spider-Manů a X-Menů, Punishera, Ghost Ridera, Fantastických Čtyřek a řady dalších. Ostatně na IMDB si snad jeho profil můžete najít sami. Aradova řeč byla také ze všech nejdelší a nejzajímavější, snažil se vysvětlit proč je Lost Planet tak dobrý námět pro film. Občas sice ujížděl do basketbalu, ale kupříkladu jeho teorie o tom, že už samotný název Lost Planet vyjadřuje v podtextu cosi velkého, tajemného, dříve známého a nyní znovu objeveného, dávala docela smysl. Navíc je Avi Arad nesmírně šarmantní muž a jeho vtípky potvrzující připravované herní pokračování Lost Planet rozesmály celý sál. Pak si slovo postupně brali zbylí přísedící, zejména David Hayter, známý to hlas Solid Snaeka a scénárista dvou prvních X-Men filmů, který už s Aradem v minulosti spolupracoval a Keiji Inafune, v současnosti šéf vývojové sekce Capcomu a zároveň hlavní designér a producent Lost Planet. Jeho slova obdivu vůči Aradovi a Hayterovi smrděla typicky přehnanou japonskou slušností. Spíš byl asi sám překvapený a vyjukaný z toho, že se z filmové adaptace Lost Planet vyklubala taková velká akce. Slovíčkem přispělo do diskuse ještě pár kravaťáků, ale většinou nezajímavě. Capcom už má se zfilmováním svých her pár zkušeností, hovořím o Resident Evil filmech a prvním Street Fighterovi. Lost Planet je však první hra, která bude zfilmována s velikánským rozpočtem, proto takový humbuk, proto velká tiskovka a s tím spojená velká očekávání. Já osobně se bojím toho, že právě tato očekávání nakonec celému projektu zlomí vaz a výsledkem bude přinejlepším průměrný snímek. Přece jen zastávám názor, že herní náměty nejsou nijak zvlášť vhodné pro zfilmování, ať už jsou sebevíce upravené a zkrouhnuté. Nic na tom nezměnila ani Aradova zajímavá hlubokomyslná analýza. Ale uvidíme za dva a půl roku, tak dlouho se bude film připravovat.

Massive Action Game (PS3)

Čekal jsem a Godot nepřišel. Přesto nepůsobila tiskovka Sony ve výsledku jako absurdní drama, i když nedošlo k žádnému skutečně velkému hernímu oznámení. A rozhodně za ně nepovažuji odhalení onlineové střílečky s MMO nádechem MAG alias Massive Action Game. Vývojáři z týmu Zipper Interactive jsou na poli vojenských akcí nesmírně zkušení, jejich série SOCOM patří na PlayStation platformách k těm hodně oblíbeným a ještě více prodávaným. MAG ovšem působí značně unyle, na první pohled jen další týmová akce s několika profesemi, systémem hodností a velení, spoustou zbraní, ovladatelnými stroji na zabíjení a převoz vojáků a tradičními profesemi. Co tedy MAG odlišuje od konkurence? Podpora bitev s účastí až 256 hráčů, kteří se budou v jednotkách zabíjet na jednom velkém bojišti. To už zní pravda lépe, navíc hra na videu nevypadala po stránce grafické vůbec špatně, byť to nebyly záběry přímo ze hry, ale nastrojené scény s použitím in-game grafiky. Pořád mi však ohledně MAG vrtá v hlavě spousta červů. Proč vytvářet pro PS3 hru, která se tak strašně podobá vynikajícímu Warhawkovi? Opravdu bude MAG tak zajímavá, aby se v kteroukoli denní i noční dobu našlo 256 hráčů ochotných vyrazit do boje, byť virtuálního? Ani v jednom případě si nedokážu odpovědět a červa tím zahnat, a to není dobré znamení. Oznámení hry by mělo vybudit představivost, navnadit a přinutit člověka, aby se těšil, ovšem ne moc. V tomto případě došlo k opačnému efektu. Jednu věc však představení MAG vystihlo skvěle, Sony se opravdu soustředí na své vlastní first-party hry a prostě počítá s tím, že third-party hry budou proudit dál ze zájmu samotných third-party vydavatelů. Doba exkluzivních third-party her zkrátka podle Sony skončila, což v době, kdy náklady na vývoj velkých her vzrostly do závratných výšin dává celkem smysl. Proto se ze ztráty Final Fantasy XIII exkluzivity mohou na jedné straně těšit a na druhé smutnit pouze zaslepení fanboyové Xboxu 360, potažmo PS3. Pro Sony ani pro Microsoft to však nic výrazného neznamená, je to jen plus pro všechny hráče. Platformě exkluzivní hry už si výrobci konzolí obstarají sami ve svých studiích. Heslo dne tedy zní: dobré hry pro všechny!

--- karta hry na Hrej

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama