RPG Avowed mělo původně nabídnout kooperaci. Šéf studia Obsidian vysvětlil, proč došlo ke změně
Zástupci studia Obsidian již přiznali, že koncept hry Avowed prošel výraznou proměnou. Na začátku o ní smýšleli jako o variaci na Skyrim, původní vizi však přehodnotili, což se projevilo například na velikosti světa. Změn však bylo mnohem více.
- Feargus Urquhart prosazoval kooperaci v RPG Avowed
- Autorům však koncept hry neseděl, multiplayer tedy nakonec vyškrtli
Dokument k 20. výročí studia nyní odhaluje, že byla hra na začátku vývoje zaměřena na kooperaci. Výkonný ředitel Feargus Urquhart se nechal slyšet, že dlouho bojoval za multiplayer a sdílené dobrodružství několika hráčů.
Dlužno podotknout, že se bavíme o době, kdy bylo studio nezávislé. Urquhart byl přesvědčen, že díky multiplayeru udělají lepší dojem na potenciální vydavatele. Brzy ale zjistili, že jim práce nejde moc dobře od ruky, jedním z důvodů byla nutnost přizpůsobovat rozhovory a další herní prvky kooperaci. V týmu převládal pocit, že se nesoustředí na věci, v nichž vyniká.
Urquhart si tedy nakonec uvědomil, že šlo o špatné rozhodnutí, načež svou vizi přehodnotil, z Avowed se tak stalo čistě singleplayerové RPG. A na tom už se nic nezmění. Hra by měla vyjít někdy v příštím roce na PC a konzolích Xbox Series.