Rozlučte se s Oculus, od příštího roku už bude existovat Meta Quest
Společnost Meta, dříve známá pod názvem Facebook, pokračuje v kompletní proměně svého brandu. Tím logicky projde i dceřinná společnost Oculus, specializující se na virtuální realitu, platformu pro prodej VR her a především vývoj VR brýlí se současnou generací Quest. Značka tak bude od příštího roku známa jako Meta Quest.
- Také Oculus mění jméno na Meta, bude tak existovat Meta Quest
- K oznámení došlo ve stejné době, jako u samotného Facebooku, moc se o něm ale nemluvilo
Oznámení přišlo už 28. října, kdy velkou změnu a nové směřování značky oznámil Mark Zuckerberg. Ve stínu giganta Facebooku ale tak trochu zapadlo a zahraniční média o něm, stejně jako my, začala informovat až nyní.
K jistým změnám už došlo. Od 21. listopadu se změnil branding na oficiálním webu výrobce VR příslušenství, zatím si ale zachoval webovou adresu oculus.com a v katalogu jsou stěžejní brýle stále indexovány jako Oculus Quest 2. K definitivnímu přerodu by zřejmě mělo dojít někdy během prvních měsíců roku 2022.
Společnost Oculus, původně vyvíjející VR headset Oculus Rift, vznikla v roce 2012. Právě Rift patří k největším průkopníkům současné éry VR zařízení, za úspěch může děkovat i úspěšné kickstarterové kampani, ve které vybral 2,4 milionu dolarů (v přepočtu dle tehdejšího kurzu zhruba 49 milionů korun), desetinásobek původně požadované částky. Firmu o dva roky později koupil Facebook za zhruba 2,3 miliardy dolarů (v přepočtu dle tehdejšího kurzu zhruba 47,7 miliardy korun).
V loňském roce Oculus začal kontroverzně požadovat pevné propojení katalogu her s účtem na Facebooku. To nutí hráče bez účtu na sociální síti, aby si jej založili, a přináší úskalí - pokud svůj účet na Facebooku smažete, bez náhrady přijdete i o všechny vlastněné tituly. Společnost nicméně plánuje návrat k původnímu konceptu, kdy spojení s účtem na Facebooku nebylo potřeba.