Roblox v září za jeden den vydělal průměrně 174 milionů korun
Studio Roblox Corporation zveřejnilo v rámci komunikace se svými akcionáři číselné výsledky za měsíc září. Ty odhalují, že jeden z nejhranějších titulů světa, Roblox, vydělal za září celkem 212 až 219 milionů dolarů. To znamená v průměru 7 milionů dolarů, v přepočtu 174 milionů korun, za den.
- Roblox za den vydělá zhruba 7 milionů dolarů (174 milionů korun)
- Meziročně mu stouplo denní množství hráčů, ti ale méně utrácejí
- Výsledky prý poznamenávají měny slábnoucí vůči dolaru
Hra tak vykázala meziroční nárůst mezi 11 a 15 %. Množství denních aktivních hráčů také výrazně vzrostlo, konkrétně o 23 % na zhruba 57,8 milionu přihlášených účtů denně. V tomto kontextu asi není překvapivé, že je dle dat agentury Newzoo Roblox nejhranějším titulem světa, minimálně na počítačích.
I tak ale zisk hry nedosahuje očekávání, i kvůli snížení průměrného zisku na uživatele o 7 až 10 %. Na vině jsou dle autorů slábnoucí zahraniční měny. Posilování amerického dolaru vůči dalším klíčovým měnám jako je euro nebo britská libra během letošního roku celkový růst citelně zpomaluje.
Roblox Corp. vstoupil na burzu v březnu loňského roku s tržní kapitalizací přes 45 miliard dolarů a okamžitě se stal nejhodnotnějším herním studiem na akciovém trhu. Paradoxně se mu ale i přes monstrózní zisky dosud nepovedlo dostat do zelených čísel.