Do Robloxu míří McLaren či NFL, vytváří zde vlastní zážitky
Roblox se už dlouho nenazývá hrou, nýbrž platformou pro hráčské zážitky. Tím se vývojáři samozřejmě blíží současnému fenoménu metaversa a zároveň dávají dalším firmám možnost, jak se do virtuálního světa dostat. O metaverse totiž stojí i firmy, u kterých byste to nečekali – s Robloxem uzavírají spolupráci McLaren Racing, Alo Yoga, The Brit Awards a NFL.
- Roblox do svých řad vítá McLaren či NFL
- Společnosti se zapojují do “metaverse”
- McLaren představil nový vůz Formule 1, NFL zase SuperBowl
Asi nejvýraznější je partnerství platformy s formulovou divizí McLarenu. Ta v rámci virtuálního prostoru představila svůj nový vůz MCL36, a to ve stejnou chvíli jako na veřejnosti ve skutečném světě. Hráči si mohou v nové formuli zajezdit na různých tratích, projít si technologické centrum McLarenu a nakonec koupit i virtuální merchandise.
Zámořská sportovní liga NFL zase spolupráci spustila ještě před vypuknutím ikonického Superbowlu, samozřejmě i zde posloužil metaverse jako „virtuální hřiště“. Kromě toho ale tento zážitek dovoluje stavět vlastní stadiony, starat se o vlastní tým či si vzájemně vyměňovat kartičky sportovců. V budoucnu zde budou organizátoři opět lákat na další akce spojené s Národní fotbalovou ligou.
Metaverse je zase o něco blíž, britská módní organizace ocenila designy v Robloxu
Koncept metaverza, o kterém se v posledních měsících mluví stále častěji především ve spojitostí s přejmenovaným Facebookem a jeho zakladatelem Markem Zuckerbergem, se postupem času začíná objevovat i v praxi. Principy propojeného virtuálního vesmíru reflektuje i britská nezisková organizace British Fashion Council. Ta každý rok rozdává ceny The Fashion Awards, a letos poprvé zahrnula novou kategorii Metaverse Design.
O další ojedinělé spolupráci jsme vás informovali loni v listopadu. Tehdy v Robloxu proběhla módní přehlídka, přičemž virtuální outfity hodnotila skutečná porota složená z odborníků na módu.