Z Robloxu zmizelo ikonické “oof”, zvukový efekt smrti. Zřejmě kvůli autorským právům
i Zdroj: Roblox Corp. / Xbox
Roblox Novinka Z Robloxu zmizelo ikonické “oof”, zvukový efekt smrti. Zřejmě kvůli autorským právům

Z Robloxu zmizelo ikonické “oof”, zvukový efekt smrti. Zřejmě kvůli autorským právům

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

27. 7. 2022 14:53

Autoři Robloxu na svém Twitteru oznámili, že ze hry odstranili jeden z nejikoničtějších zvukových efektů vůbec. Charakteristické “oof”, zaznívající v momentě, kdy postava zemře, totiž paradoxně nebylo majetkem studia. Efekt nahradil jiný, generičtější zvuk.

Reklama

  • Z Robloxu zmizelo charakteristické heknutí 
  • Držitelem práv byl totiž dle všeho hudebník Tommy Tallarico

Úsměvné vzdychnutí k Robloxu neodmyslitelně patřilo a dalo vzniknout mnoha internetovým memům. Pravidelně bylo remixováno, ať už jako vtip, nebo v rámci skutečné hudební tvorby. Herní insider Shpeshal_Nick například upozornil na to, že jej do své skladby namixoval i populární hudebník Post Malone, údajně protože jeho syn miluje Roblox.

Za odstraněním dle dostupných informací stojí skladatel herní hudby Tommy Tallarico (zakladatel a frontman uskupení Video Games Live). Ten už v roce 2019 tvrdil, že vlastní autorská práva na dotčený efekt, který vznikl pro bizarní akční titul Messiah z roku 2000. Dle svých slov chtěl žádat Roblox Corporation o kompenzaci za léta používání bez odpovídajícího povolení. Také upozorňoval na to, že je třeba podobnou praxi z herního průmyslu úplně vymýtit, obzvlášť u věcí, které tvoří identitu konkrétních úspěšných titulů.

Tallarico není přímo autorem efektu. Z metadat souboru v adresáři hry hráči zjistili, že jde o Joeyho Kurase. Ten pracoval jako zvukový editor pod Tallaricovým vedením na přelomu tisíciletí.

Tallarico zřejmě skutečně splnil svůj slib a na Roblox Corporation se obrátil s právníky. Firma situaci blíže nekomentovala, avizovala ale, že bude do knihovny efektů zařazovat pouze zvuky získané přímo od tvůrců nebo držitelů licencí.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama