Ratchet and Clank: Size Matters Článek Ratchet and Clank: Size Matters

Ratchet and Clank: Size Matters

Dalibor Franta

Dalibor Franta

5. 1. 2007 23:43
Reklama

V životě každé veverky i jejího robotického přítele jednou přijde moment, kdy je nutné zamyslet se nad dosavadním životem a pak se bez ohlížení na dosažené výsledky rozhodnout k radikálnímu řezu. Jakmile se totiž jakákoliv zaběhnutá série úspěšných videoher dostane do situace, kdy na jediné platformě disponuje alespoň čtyřmi úspěšnými tituly, tak je obvykle nejvyšší čas změnit koně. Ratchet a jeho nedorostlý mechanický kolega Clank dospěli k tomuto zlomovému bodu právě nyní – verze pro PS3 je v nedohlednu, PS2 už jaksi postrádá patřičný potenciál a dost možná také prostor pro již pátou, víceméně nezměněnou, hopsačku.

Nezbývá proto, než obrátit pozornost k nejčastějšímu útočišti PSdvojkových uprchlíků - k PSP. Tento handheld od Sony už poskytl azyl nejedné PS2 celebritě. Inspiraci zde hledal ježura Sonic, novou karmu čerpala zapomenutá série Medal of Honor, GTA úspěšně chytila druhý vítr a Metal Gear si doslova otevřel pobočku s alternativními „mezidíly“ hlavní dějové linie. Proč by si taky stará dobrá dvojice plošinovkových bavičů nemohla vzít na chvilku volno a načerpat na PSP nové síly?

Dovolená bez oddechu

Ratchet and Clank: Size Matters
i Zdroj: Hrej.cz
A to prosím doslova. Po poslední akci, kdy se stal Ratchet nedobrovolným účinkujícím ve smrtící multimediální show, hledají oba hrdinové kapku zaslouženého odpočinku na exotické planetě Pokitaru. Těší se, jak na nekonečných písčitých plážích nachytají nějaký ten bronz, smočí unavené končetiny v azurově modrém oceánu a vůbec budou mít od všech zloduchů bažících po galaktickém zániku aspoň chvíli svatý pokoj. Jenže co čert nechtěl, během blaženého nicnedělání narazí na dívenku Lunu, která je z obou bájných reků celá paf a hodlá s jejich pomocí napsat školní referát o Ratchetově hrdinném životě.

Jenže dřív než Luna stačí vycenit svá rovnátka v blaženém úsměvu, unesou nebohou dívčinu neznámí zloduchové a honba přes celou galaxii začíná nanovo. Z obyčejného únosu ze za chvíli vyklube dalekosáhlá konspirace a z hlubin zapomnění vystoupí rasa vynálezců Technomites. Boj o záchranu vesmíru před hordami robotických klonů je tu zase a my se můžeme těšit na dobrodružství, v němž se ke slovu dostane také v minulém díle tolik opomíjený robůtek Clank.

Ústupky, či druhý dech?

Vždy když některá ze slavných konzolových sérií chystá premiéru na PSP, panují největší obavy o kvalitu hratelnosti, ovládání a vizuálního zpracování. Všichni sice chápeme, že je nutné přijmout některá kompromisní řešení, na druhou stranu obava ze ztráty standardu je vždy patrná. Série Grand Theft Auto, ale v poslední době také třeba chystaný Metal Gear: Portable Ops však dokazují, že  ne vždy je třeba ustupovat z požadavků a hry pro PSP mohou být stejně kvalitní a hratelné, jako jejich PS2 předobrazy.

Do stejné kategorie se hodlá zařadit také Ratchet and Clank: Size Matters a podle toho co jsme měli doposud šanci spatřit, vývojářskému tým High Impact Games (složenému z bývalých zaměstnanců Insomniac) se to zatím daří více než dobře. Velmi pozitivně nás překvapilo zejména ovládání, které i přes absenci druhé analogové páčky a tlačítek L2, R2 na PSP nedoznalo žádných fatálních úprav a každý kdo hrál série R&C na PS2 se bude okamžitě cítit jako doma. Zdá se, že zručná  práce se skromnějšími ovládacími prvky PSP se u AAA titulů stává dobrou tradicí, což nemůžeme než kvitovat s velkým nadšením.

Také hratelnost si podle všeho zachovala svou návykovou zábavnost a chybět by neměly oba stěžejní prvky série – odzbrojující humor a originální arzenál. Hight Impact Games podle všeho plánují návrat některých oblíbených kousků výzbroje ze starších dílů, nově se pak do boje zapojí Laser Tracer (generuje tepelný paprsek, schopný ničit překážky i nepřátele), Bee Mine (vystřeluje robotická včelí hnízda, která automaticky

Ratchet and Clank: Size Matters
i Zdroj: Hrej.cz
útočí na všechny nepřátele v dosahu), Acid Bomb (projektil nad cílem exploduje a zaplaví nepřátele sprškou kyseliny) a také náš oblíbeny Sprout-o-Matic. Zbraň, která se v mnohém podobá slavnému Gravity Gunu z Half-Life 2, jen s tím rozdílem, že účinkuje pouze na místní flóru.

Využití najde zejména v situacích, kdy R&C narazí na nepřístupnou plošinu. Pomocí Sprout-o-Matic kanónu Ratchet přemístí libovolný strom, květinu, nebo keř, zasadí na potřebném místě a v sekundárním módu zbraně trochu popožene fotosyntézu. Rostlinku tak donutí k superrychlému růstu a během vteřiny si vyrobí dokonalý přírodní žebřík. Vrátit by se měl také RPG systém upgradování zbraní, jak jej známe z R&C: Up Your Arsenal, obohacený o lehce modifikovanou položku v podobě Ratchetova osobního brnění. To bude nyní rozděleno do čtyř klasických RPG kategorií – helma, trup, rukavice a boty. Zkompletovaná zbroj Ratchetovi krátkodobě propůjčí některé speciální vlastnosti, přičemž jejich podoba bude záležet na způsobu, jakým budou jednotlivé kusy skombinovány. Singleplayer tedy slibuje obvyklou porci zábavy, na kterou jsme zvyklí.

Lombax Chalenge

Vedle hry pro jednoho hráče je velká pozornost věnována také multiplayeru. S přechodem na PSP se hře otevírají nové možnosti a zejména Wi-Fi schopnosti handheldu si přímo říkají o pořádně propracovanou hru pro více hráčů. Chybět by proto neměl obligátní deatmatch a Capture the Flag, ale pozornost hráčské veřejnosti poutá zejména originální multiplayerový mód nazvaný Lombax Challenge. Jedná se o unikátní týmové soutěže, ve kterých dva týmy plní předem dané náročné úkoly – například vyrábějí hovězí hamburgery na měsíci, nebo ničí nepřátelskou základnu naváděnými raketami, to vše pod plnou palbou svých konkurentů.

Každý úkol vyžaduje vysokou míru spolupráce - například při výrobě hamburgerů je třeba, aby jeden z týmu vyhledával s létajícím talířem nic netušící dobytek, nasával ho do svého speciálně upraveného kanónu a následně dávkoval do přístroje na hamburgery. Ostatní musí nakládat přepravky s hamburgery do speciálních dodávek, krást bedny soupeřícímu týmu a samozřejmě pečlivě střežit ty své. První tým, který naloží dvě dodávky vyhrává. Zábava zaručena. Ratchet and Clank: Size Matters by mělo na PSP vyjít v březnu letošního roku, takže už začněte odškrtávat dny v kalendáři.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama