PUBG se ve free-to-play modelu nadále daří. V průměru naláká za den o 80 tisíc hráčů více než loni
Předchůdce následného boomu žánru battle royale, PUBG: Battlegrounds, se zdá být pro své majitele úspěchem po přechodu do free-to-play modelu. Mateřská společnost Krafton říká, že od ledna, kdy úspěšná přešla bezplatného modelu, získala hra navíc desetitisíce uživatelů denně.
- Společnost Krafton zaznamenává úspěch s transformací PUBG do free-to-play modelu
- V průměru hra nyní přiláká o 80 tisíc hráčů více než před rokem
Vydavatelská společnost Krafton nová čísla kolem PUBG sdělila ve své kvartální zprávě z fiskálního roku 2023. Došlo k oznámení toho, že čistý zisk společnosti vzrostl při meziročním srovnání kvartálu o 37 procent a že velkou zásluhu nese právě battle royale. „PUBG: Battleground … nedávno oslavilo své páté výročí [k datu 23. března]. Hra, která v lednu 2022 přešla na free-to-play obchodní model, zaznamenala stálý příliv více než 80 tisíc nových uživatelů denně,“ píše ve své zprávě Krafton.
V souladu s tím, jak se počet hráčů drží na vyšších číslech, eviduje Krafton i vyšší průměrné tržby na jednoho uživatele. Napříč všemi platformami (PC, konzolemi a mobily) narostly výdělky o více než 20 procent, přičemž 94 procent všech příjmů tvořily trhy mimo domácí Jižní Koreu. Společnost taktéž odhalila, že pro rovnější podmínky hráčů přešla na přísnější anti-cheat. Samozřejmě nemůžeme ale též vynechat ani to, že se hra loni změnila i v názvu, když se ikonická zkratka PUBG prodloužila o podtitul Battlegrounds.
Zpráva o výdělcích vydavatele zopakovala rovněž i jeho vydavatele k nové sci-fi značce studia Unknown Worlds (autorů Subnautica), která bude odhalena letos na GamesComu. Mimo této zatím neznámé strategie došle ale i na vypíchnutí několika dalších projektů – například na zimu chystaného The Callisto Protocol nebo oznámené adaptace série korejských románů The Bird That Drinks Tears.