Blast Factor Článek PS3 na drátě aneb e-Distribution podruhé

PS3 na drátě aneb e-Distribution podruhé

Dalibor Franta

Dalibor Franta

25. 10. 2006 22:43
Reklama
Reklama

flOw

Když se na začátku letošního roku objevil v záplavě internetových flashových hříček titul flOw, zaregistroval tuto událost asi jen málokdo. Dílo studenta Jihokalifornské univerzity bylo maximálně jednoduché, příjemně hratelné a ještě v sobě neslo hlubší poselství – odkazovalo se totiž na teorii amerického profesora psychologie Csikszentmihalyiho (hůř se jmenoval snad už jen Mirečkův africký dědeček), podle které je člověk nejšťastnější ve stavu zvaném Flow (v tomto kontextu by se dal výraz chápat jako splývání). Je to moment, kdy je člověk zcela pohlcen svou činností, věnuje jí každý kousek svého vědomí a zapomíná při něm na všechny potřeby všední reality…jídlo, spánek, ego. K navození podobného stavu však měla jednoduchá flashovka poměrně daleko a to i přes svůj nesporně originální design. Hráč ovládal průhledného vodního živočicha titěrných rozměrů, který postupným pojídáním neposedného planktonu nabíral na délce a velikosti. Mohl také měnit svou hloubku, to když schlamstnul některou ze dvou druhů svítících kuliček (červená pro sestup, modrá pro stoupání). Patřičně posilněný a bleskovou evolucí prohnaný žrout se pak mohl vydal do nejtemnějších hlubin oceánu a utkat se zde s podobně velkými potvorami. Nic víc, nic míň.

Každopádně to však bylo dost na to, aby si čerstvě promovaného vývojáře všimla jedna poměrně známá firma. Možná jste o ní slyšeli, jmenuje se Sony. Nabídla mu místo ve své pobočce v Santa Monice a začala s jeho pomocí pracovat na PS3 verzi jeho jednoduché flashovky. Patřičně zmodernizovaná a vyšlechtěná hra flOw tak vyjde ještě před koncem letošního roku v rámci služby e-Distribution. A co všechno že se změnilo? Inu, je toho dost. Především hra poběží v HDTV kvalitě a dostane se jí také nějakého toho pořádku. Ve flashové verzi totiž neexistoval jasný cíl, u hry jste mohli trávit celé dopoledne, ale i pár minut, aniž byste dosáhli jakéhokoliv pokroku. Vylepšená verze pro e-Distribution se oproti tomu pochlubí pěti kampaněmi. V každé z nich si zahraje jiná podmořská potvůrka, každou z nich uzavře v nejtemnější hlubině oceánu číhající slizký boss – příběh, nebo alespoň jednoduchou zápletku byste hledali marně, ale pořád je to lepší než planktonové nic. Přibude také celá sada podmořských potvor, takže už hraní nebude jen o bezcílném požírání svítících kuliček. Různé hloubky se dočkají výraznější stylizace – od rozjásaných a odpočinkových mělkých vod, až po temné, ba přímo hororové hlubiny. Slíbený je také multiplayer pro čtyři hráče (přibude nepřátel, kamera snímá větší prostor), zatím však pouze v rámci jedné konzole. Online multiplayer se možná objeví časem, bude-li hra úspěšná. Čekání na tento slibně vypadající e-Distribution titul si můžete zkrátit třeba i u původního dílka.

Blast Factor

Pokud se nějaký herní žánr s příchodem konzolí nové generace znovu narodil, pak to byly ortodoxní střílečky toho nejjednoduššího ražení. A jelikož od AAA titulů za těžce vydělané peníze lidé stále očekávají trochu víc, než jen zmrtvělé palce a epileptický záchvat, realizují se staré dobré akčňárny prostřednictvím onlinových služeb – řeč je samozřejmě o Xbox Live Arcade a nově také o e-Distribution. Jako první způsobila naprostým boom mezi konzolisty hra Robotron 2084 pro Xbox 360 - elementární střílečka, která však okamžitě ovládla veškeré onlinové kanály nové konzole od Microsoftu – a Sony si samozřejmě nemůže dovolit zprovoznit svou onlinovou službu bez podobně nabité akce. Odpovědí japonského giganta je hra Blast Factor, všesměrová střílečka z útrob laboratorní zkumavky.

Schéma je nadmíru jednoduché. Hráč ovládá nanorobota, který v sedmi levelech (laboratorních pokusech) likviduje bacily a viry ve zkumavce. Všesměrová je střílečka jednoduše proto, že pravým analogem můžete svou smrtící (nebo vlastně léčivou, když vezmeme v potaz charakter nepřátel) střelbu rozsévat všemi myslitelnými směry. Nepřátelé se budou rekrutovat z řad infikovaných krevních buněk, odolných bacilů, ale i konkurenčních nanorobotů. Tuny power-upů jsou samozřejmostí, stejně jako rozsáhlá onlinová databáze nejlepších výsledků. HDTV rozlišení a barevná grafika vypadají rozkošně, pokud si podobný standart udrží i ostatní e-Distribution tituly, vůbec bychom se nezlobili. Blast Factor je plánován jako launch titul, takže jeho předzvěst Xbox Live Arcade killera prověří nejbližší budoucnost.

Criminal Crackdown

Poslední pořadím (nikoliv však kvalitou) bude v našem výčtu odpočinkový počin známé vývojářské persóny Davida Jaffeho (jeho designerské portfolio se skví zejména hrami jako byl Twisted Metal, nebo God of War). Criminal Crackdown jako by se vracel ke kořenům Davidovy tvorby, bere si spoustu věcí ze série Twisted Metal a dokonale vyhovuje požadavkům na jednoduchost a hratelnost e-Distribution titulů. Tentokrát půjde, jak ostatně sám název napovídá, o nahánění uprchlých zločinců. Hráč v roli vzorného policisty stíhá autem padouchy, to vše v nepřející konkurenci strážců zákona z jiných okrsků – kdo zatkne víc muklů, vítězí. Rivalita samozřejmě plodí násilí, tudíž jednání v rukavičkách určitě nečekejte.

Ostatně nejjednodušší způsob jak dostat uprchlého vězně z auta je pořádně ho nabrat nárazník na nárazník – vězeň z auta vyletí, policista ho naloží a fofrem odveze do nejbližší věznice. Zní to možná jednoduše, ale vězte že veškeré úsilí nebude mařit jen prchající kriminální živel a konkurenční policie, ale také samotné vězeňské ústavy. Do jednho se dostanete jen za pomocí katapultu, další se schovává v bludišti tunelů, jiný zase na vrcholu vysokopodlažní budovy. K dispozici bude celá řada power-upů a také bohatý arzenál…ostatně jinak to ve hře od designéra Twisted Metalu snad ani být nemůže. Grafika tíhne ke cartoon stylu, ale HDTV rozlišení mluví samo za sebe – kvalita především. Přesné datum vydání zatím neznáme, o launch titul však pravděpodobně – stejně jako v případě flOw – nepůjde.

první díl našeho seriálu
druhý díl právě čtete
třetí díl vyjde během několika dnů

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz