Prezident Square Enixu ujišťuje, že firma stále počítá s blockchainy a NFT
Prezident společnosti Square Enix Jósuke Macuda zveřejnil tradiční novoroční vzkaz hráčům. V něm do roku 2023 připomněl oslavy 20. výročí vzniku firmy a přislíbil, že firma bude nadále pracovat na implementaci blockchainu a prvků NFT do svých her. Ostatní firmy přitom od trendu v poslední době spíše ustupují.
- Prezident Square Enixu Jósuke Macuda ujišťuje, že firma dále pracuje s NFT
- Letos má oznámit další blockchainové hry
Firma do technologií tokenů mohutně investovala. Macuda také upozornil na to, že zatímco některé státy sahají kvůli skandálům (bankrot FTX) a nestabilitě kryptoměn k přísnější regulaci, domov Square Enixu Japonsko naopak další rozvoj technologií Webu 3.0 podporuje. NFT také stále považuje za budoucnost, kterou se teprve učíme používat, a kterou je potřeba vyrvat z rukou spekulujících byznysmenů a začít na nich stavět hry od základu.
“Naše skupina vyvíjí několik blockchainových her založených na nových značkách. Některé z nich byly oznámeny v loňském roce, ale řadu z nich pořád chystáme, abychom je mohli odhalit letos. Také se zabýváme celosvětovým získáváním zdrojů z hlediska investic a budeme i nadále investovat do slibných podniků, ať už je najdeme v Japonsku nebo v zahraničí. Blockchain v uplynulém roce přinášel radosti i strasti, ale do budoucna hledíme s vírou, že blockchainové hry zažijí v roce 2023 novou éru růstu,” dodává.
O kterých oznámených projektech tedy Macuda mluví? Konkrétně jde o jeden jediný projekt s názvem Symbiogenesis. Ten byl oznámen v listopadu, používá blockchain Ethereum a měl by být postaven na sbírání uměleckých děl v kombinaci s atraktivním příběhovým pozadím. Vyjde snad během letošního jara.
Ostatní firmy přitom od NFT dávají spíše ruce pryč, pokud je neodmítly už v době největšího boomu. Sektor nedávno opustil řetězec GameStop, dlouhodobě ho velmi přísně odmítá Nintendo a například PlayStation opakovaně vysvětloval, že systém odměn Stars nemá s NFT nic společného. Na druhou stranu zájem projevil například Microsoft.