Od roku 1999 až dodnes: proč hráči stále milují Heroes of Might and Magic III
Seznam kapitol
Když se řekne tahová strategie, většině hráčů se okamžitě vybaví Heroes III. Podívejme se, proč je tato klasika z roku 1999 stále nepřekonaná.
Hra Heroes of Might and Magic III spatřila světlo světa v březnu roku 1999, kdy ji vytvořilo studio New World Computing pod hlavičkou vydavatele 3DO. Už tehdy se jednalo o třetí díl oblíbené tahové série, která si od počátku devadesátých let budovala silné jméno mezi strategiemi. Třetí část ale dokázala to, co se jen málokdy povede – překonala své předchůdce a zároveň nastavila laťku tak vysoko, že ji další pokračování už nikdy plně nedosáhla.
Hra vznikala pod vedením Jona Van Caneghema, zakladatele New World Computing, který dokázal do žánru přinést neuvěřitelnou kombinaci přístupnosti a hloubky. Grafické zpracování působilo na svou dobu barevně, detailně a přehledně, což hře pomohlo oslovit široké spektrum hráčů. Heroes III nabídlo rozsáhlý fantasy svět plný měst, hrdinů a kouzel, ale zároveň dokázala zůstat srozumitelné i pro ty, kdo se se strategií teprve seznamovali.
Už po vydání se z ní stal okamžitý hit. Recenze ji vychvalovaly do nebes, prodeje lámaly rekordy a hráči po celém světě objevovali kouzlo epických bitev i napínavých kampaní.