Objevují se první zkušenosti s headsetem Meta Quest 3. Má být lehčí, pohodlnější a dražší
Mark Gurman z agentury Bloomberg zveřejnil vlastní zkušenosti s chystanou novou generací VR/AR headsetu Meta Quest. Zatím neoznámený Meta Quest 3 by měl znamenat velký skok kupředu z hlediska technologií i pohodlnosti používání a Gurman přímo zmiňuje, že půjde o tvrdou konkurenci chystaného headsetu od Apple.
- Mark Gurman z Bloombergu si vyzkoušel Meta Quest 3
- Poodhalil pár vylepšení a novinek
- Zařízení bude o něco dražší než Quest 2, ale pořád půjde o dostupný headset
Jablečný headset má ale mířit na high-endové zákazníky s očekávanou cenou až 3000 dolarů (přes 65 tisíc korun), zatímco Quest 3 zřejmě bude výrazně dostupnější. I tak se ale mluví o tom, že bude o něco dražší než jeho předchůdce, který se prodává za zhruba 12 tisíc korun. Zdražení nicméně snad nebude tak dramatické.
Gurman si novinku s projektovým označením Eureka vyzkoušel na vlastní kůži. Podle jeho slov je oproti Questu 2 (už tak poměrně lehkému a pohodlnému) podstatně lehčí a drobnější. Postroj na obličej je podle první zkušenosti robustnější a působí kvalitnějším dojmem. Na stranách také nově helmu přidržuje látka a ne plast. Výrazně vylepšené je optické zázemí s třemi oblastmi senzorů. Zatímco druhý Quest měl jen černobílé kamery, trojka už nabídne dvě barevné kamery a jeden senzor hloubky. Výsledkem by měla být podstatně příjemnější a realističtější schopnost průhledu skrz.
Další novinkou je otočné tlačítko pro nastavení vzdálenosti čoček, čímž se v pohodlnosti úprav headset vyrovnává třeba PlayStationu VR2. Samotné displeje prý nepůsobí zvlášť lépe než u předchozí generace, i přes o něco vyšší rozlišení, ale podstatně lepší je zmiňovaný pass-through obraz pomocí kamer pro smíšenou realitu a především podstatně vyšší výkon. Helmu pohání nová generace procesoru Snapdragon XR2.
Zařízení také chybí moderní technologie jako je sledování pohybu očí a s tím související optimalizace renderování, což jsou prvky kterými se bude chlubit zmíněný headset od Applu nebo dražší Quest Pro. Přepracované ovladače také nemají žádné kamery, což mírně snižuje jejich schopnost orientace v prostoru. Brýle by to ale měly kompenzovat různými senzory. Zmíněný hloubkový senzor například pomůže s registrací prostředí, ve kterém hrajete.
Podle Gurmana jde o potenciálně velmi zajímavé zařízení, které by mohlo vyjít někdy během Vánoc.