Nikdy to nebylo MMO, říká bývalý vývojář The Day Before. Zaměstnanci studia se báli o práci
i Zdroj: Fntastic
The Day Before Novinka Nikdy to nebylo MMO, říká bývalý vývojář The Day Before. Zaměstnanci studia se báli o práci

Nikdy to nebylo MMO, říká bývalý vývojář The Day Before. Zaměstnanci studia se báli o práci

Jakub Štěpánek

Jakub Štěpánek

13. 12. 2023 15:04

Co stojí za neúspěchem The Day Before a podivnou marketingovou kampaní? Někdejší vývojář studia Fntastic nabízí odpovědi.

Reklama

  • Bývalý vývojář The Day Before promluvil o vývoji
  • Studio údajně trpělo na špatnou komunikaci ze strany vedení
  • Často docházelo k rozhodnutím, která nedávala smysl
  • Vývojáři se báli o práci, odlišné názory se trestaly vyhazovem

V posledních dnech se řeší kauza kolem projektu The Day Before, který byl jen pár dní po spuštění předběžného přístupu zrušen. Důvodem byla zdrcující kritika ze strany hráčů a obrovské množství vrácených kopií. Vedení studia Fntastic si následně rychle spočítalo, že další vývoj zkrátka neutáhne.

Hra však budila kontroverzi po celý letošní rok, nyní už se dá říct, že autorům zlomily vaz především přehnané sliby, které se po spuštění předběžného přístupu srazily s realitou. Hra třeba ani zdaleka nepřimonínala MMO, spíše se jednalo o extrakční střílečku s omezenou mapou. Kde se tedy stala chyba?

Do kauzy vnáší světlo magazín DualShockers a jeho rozhovor s bývalým vývojářem. Pod podmínkou anonymity pěkně vylíčil, jak probíhala produkce. V první řadě zdůraznil, že on sám hru nikdy nepovažoval za MMO. „Nikdo z našeho týmu neví, proč to nazývali MMO. Vždycky to byla střílečka z pohledu třetí osoby s některými kooperativními mechanismy,” řekl s tím, že ve hře nebyl ani jeden RPG prvek, s těmi se pouze experimentovalo, když se připravoval prototyp.

The Day Before opět pod palbou kritiky. Vývojáři raději zablokovali diskuzi na Discordu
i Zdroj: Fntastic

The Day Before opět pod palbou kritiky. Vývojáři raději zablokovali diskuzi na Discordu

Survival RPG The Day Before nedávno vstoupilo do předběžného přístupu, dobrý dojem ale neudělalo. Autoři se prakticky…

11. 12. 2023 09:00
1

Z jeho slov vyšlo najevo, že studio trpělo na špatnou komunikaci ze strany vedení. O hře rozhodoval Eduard Gotovtsev a jeho bratr Aisen. Proč se marketingová kampaň tak výrazně odklonila od skutečné podoby hry, to nedokázal vysvětlit. „Možná něco věděli a neřekli nám to. Z technického hlediska nebyly implementovány žádné RPG mechanismy. Nebylo možné umístit do světa hodně lidí nebo ho zvětšit. Od začátku se počítalo s tím, že servery budou mít méně než 100 lidí. To není MMO. Žádné klany, raidy, uzavřené huby. Tak to bylo více než dva roky,” vysvětlili.

Studio údajně utopilo spoustu času implementací „hloupých” nápadů, které se následně musely pracně odstraňovat a zase vracet zpátky. Dále zaznělo, že hra byla vždy zamýšlena jako mix titulů Rust, DayZ a Escape from Tarkov. 

Vývojář dodává, že vedení nikdy nebralo v potaz zpětnou vazbu od vývojářů, někteří si za odlišný názor dokonce vysloužili vyhazov. Asi si tedy dovedete představit, jaká ve studiu panovala atmosféra. „Když došlo na vyhrocené spory, obvykle došlo k vypovězení smlouvy. Zaměstnanci se často vyhýbali přímým konfliktům [s vedením], protože se báli, že přijdou o práci.” 

Vývojář závěrem ověřil pravost zprávy, která v posledních dnech koluje internetem. Podle ní si hru koupilo více než 200 tisíc lidí, neuvěřitelných 90 tisíc z nich ale vzápětí požádalo o vrácení peněz.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama