New Super Mario Bros. Wii Článek New Super Mario Bros. Wii

New Super Mario Bros. Wii

Blixa

Blixa

2. 6. 2009 22:19 1
Reklama

Micromachines, Atomic Bomberman, Mashed a Mario Smashed Football. Pokud pozorně sledujete naše články a videa z redakce, asi víte, že každá z těchto čtyř her se nesmazatelně zapsala do našich životů, a že je považujeme za esenci multiplayerového „párty hraní“. Čerstvě oznámená 2D plošinovka New Super Mario Bros. Wii má podobný potenciál a poté, co jsme si ji vyzkoušeli na vlastní kůži na stánku Nintenda, je nám jasné, že tady je zaděláno na novou závislost.

Pozvánka

Pokud byste si New Super Mario Bros. Wii zapnuli jen tak sami doma v obýváku, asi byste pocítili mírné rozpaky. Jde v podstatě o klasickou „Bros“ plošinovku, jejíž základní koncept se nezměnil už více jak dvacet let. Houbičky, penízky, želvičky, trubky a samozřejmě Mario a Luigi v nové grafice, v nových úrovních a s několika vypečenými bonusy navrch. Velký zlom ale nastane, když k hraní přizvete pár kámošů. Hlavní inovací nového Maria je totiž kooperativní hra až čtyř hráčů na jedné konzoli. Hraní přitom není založeno jen na soutěžení mezi všemi přítomnými, ale i na dobrovolné kooperaci, což vytváří perfektní mix napětí a zábavy. A když k tomu připočteme klasický cit Nintenda pro design úrovní a vyladění hratelnosti, je patrné, že bude o co stát.

Párty

Koncept kooperativně-kompetitivního (ufff...) hraní už Nintendo jednou odzkoušelo, když před čtyřmi roky vydalo GameCube/GameBoy hru Legend of Zelda: Four Swords Adventures. Přímým porovnáním bohužel nemohu sloužit, protože k nám do redakce se krabice s touto zajímavou hrou nedostaly, po zahrání NSMBWii je ale zřejmé, že tento nápad zapadl neprávem. Jak to tedy v praxi funguje? Do klasické úrovně navržené přesně ve stylu celé série jsou vrženi hned čtyři hráči, každý se svým Wiimotem. Kromě Maria a Luigiho si můžete vybrat i další postavičky z Mariova světa, jejich výčet jsme ale neměli možnost vidět. Každý z hráčů dostane do vínku pět životů a jde se na to. Vaším úkolem je nejen dojít na konec úrovně, ale samozřejmě i pokořit ostatní spoluhráče. Hra na konci vyhodnotí, komu zbylo nejvíce životů, kdo nasbíral nejvíce bodů a zabil nejvíc nepřátel a nějakým blíže nespecifikovaným výpočtem určí vítěze daného levelu. Důležité je, že nejde o žádný deathmatch – hra vám neumožňuje spoluhráče přímo zabít třeba skokem na hlavu a hráči jsou v některých momentech nuceni i spolupracovat, aby se dostali k nějakému vytouženému bonusu a podobně.

Afterpárty

Nějaké naschvály mezi hráči ale NSMBWii přeci jenom provádět umožňuje. Když sek někomu šikovně přiblížíte, můžete jej třeba chytit do náruče a odhodit (on se ale může bránit a vytrhnout se vám) a pomocí některých bonusů můžete spoluhráče i nepřímo zlikvidovat. Stačí třeba jen, když po osedlání Yoshiho (jeden z bonusů) spolknete nějakého klasického nepřítele, třeba želvičku, a hodíte ho na místo, kde váš kolega zrovna sbírá body. Na nezúčastněného pozorovatele musí hra zákonitě působit jako totální zmatek, ve kterém nikdo netuší co se vlastně děje. Ovšem ve chvíli kdy se soustředíte hlavně na svého hrdinu, nebudete mít s orientací příliš velké problémy. Zajímavé je řešení návratu do hry po ztrátě života. Poté co skapete, objeví se vaše postavička na obrazovce v jakési bublině a vznáší se do té doby, než někdo z ostatních hráčů bublinu nepraskne a neosvobodí vás tak. Při jedné hře se nám stalo, že jsme během krátké chvíle pomřeli všichni, což podle vyjádření zástupce Nintenda, který nás při hraní sledoval, není tak výjimečná situace, jak by se mohlo stát. Každopádně, v takové situaci hra samozřejmě končí, protože poletující bubliny nemá kdo zničit.

Chill-out

Na stánku Nintenda jsme si přímo vyzkoušeli jen tři úrovně, ale ve finální hře jich bude samozřejmě několik desítek a je jasné, že designérskými nápady se v nich šetřit nebude. Většina prostředí, ve kterých se levely odehrávají, je sice okoukaná, samotné úrovně jsou ale tradičně špičkově postaveny. Hra se ovládá klasickým Wiimotem, který ale držíte v obou rukou, stejně jako normální gamepad. Pohybové senzory jsou využívány jen minimálně, a když už se tak stane, jde vlastně jen o krátké zakývání ze strany na stranu a hra udělá požadovanou akci.

Kdybychom měli New Super Mario Bros. Wii charakterizovat jediným slovem, řekli bychom „droga“. Těšíme se na další dávku, která podle oznámení Nintenda dorazí do obchodů ještě před Vánoci.

Sledujte náš E3 2009 speciál: původní videa z LA, dojmy Martina Bacha a Pavla Dobrovského, komentované fotografie, Twitter feed a záplavu novinek, trailerů a screenshotů.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama