Nákup Activisionu Microsoftem dočasně zablokoval americký federální soud
Společnost Microsoft čelí po několika pozitivních zprávách další překážce v cestě za akvizicí Activisionu Blizzard. Federální soudce ve Spojených státech totiž uskutečnění obchodu dočasně zablokoval, zatímco čeká na rozhodnutí soudu, u kterého zažádal antimonopolního úřad FTC o soudní příkaz (injunction).
- Spojení Activisionu a Microsoftu na čas úplně zablokoval federální soud v USA
- Čeká na výsledek jednání o soudním příkazu, který si vyžádal antimonopolní úřad FTC
Podle dostupných informací měly firmy plánovat uzavření obchodu do 18. července. Federal Trade Comission ale pro akvicizi otevřeně vystupuje a uzavření smluv se snaží zabránit soudním příkazem. O něm se bude jednat 22. nebo 23. června a federální soud nyní rozhodl, že ke koupi nemůže dojít dříve než pět dnů po tomto slyšení. Samozřejmě v případě, že se soud nepostaví na stranu FTC a soudním příkazem obchod nezablokuje úplně.
Microsoft v odvolání proti zablokování akvizice Activisionu kritizuje britský antimonopolní úřad. Udělal podle něj zásadní chyby
Společnost Microsoft se během minulého týdne odvolala proti rozhodnutí britského antimonopolního úřadu CMA, který zamítl jeho akvizici Activisionu Blizzard. Nyní vychází najevo, co konkrétně zástupci Microsoftu v odvolání uvedli. Podle nich úřad udělal zásadní chyby v posouzení současného stavu cloudového hraní.
Podle Microsoftu ale rozhodnutí o soudním příkazu naopak může ještě zrychlit legislativní proces a konečně získat firmám klíčové schválení ve Spojených státech. Kromě nich ještě potřebuje posvěcení ve Velké Británii, kde akvizici zamítnul místní regulátor hospodářské soutěže. V řadě jiných zemí včetně orgánů Evropské unie už ano slyšel.
FTC zároveň proti Microsoftu vede žalobu kvůli podezření ze snahy o vybudování monopolu. V tom by měl soudní proces naplno vypuknout během srpna. Microsoft se snaží antimonopolní úřady uchlácholit řadou lukrativních smluv s konkurencí. Další překážkou aktivně vystupující proti obchodu je konkurenční PlayStation, který zdůrazňoval především roli Call of Duty jako značky, kterou by kvůli její velikosti neměl vlastnit žádný konzolový gigant.