Bitva o miliardy dolarů. Activision Blizzard dostane od Microsoftu pořádný balík, pokud nedojde k akvizici
i Zdroj: Activision
Novinka Bitva o miliardy dolarů. Activision Blizzard dostane od Microsoftu pořádný balík, pokud nedojde k akvizici

Bitva o miliardy dolarů. Activision Blizzard dostane od Microsoftu pořádný balík, pokud nedojde k akvizici

Jakub Štěpánek

Jakub Štěpánek

1. 5. 2023 12:42

O hlavní zprávu minulého týdne se postaral britský antimonopolní úřad, jenž dal Microsoftu červenou ohledně akvizice společnosti Activision Blizzard. Rozhodnutí s sebou nese mnoho zásadních důsledků, mimo jiné se hraje o velké peníze.

Reklama

  • Activision Blizzard obdrží 3 miliardy dolarů, pokud nedojde k akvizici ze strany Microsoftu
  • Částka je ukotvena ve smlouvě
  • Jde o téměř polovinu ceny, jakou Microsoft zaplatil za ZeniMax Media

Závěr britských úřadů pochopitelně působí jako obrovská rána pro obě společnosti, obzvlášť pro Microsoft, který se v případě přerušení akvizice bude muset připravit na vyplacení jakéhosi odškodného pro Activision Blizzard. 

Microsoft má smůlu. Akvizici Activison Blizzard zastavil britský antimonopolní úřad
i Zdroj: Midjourney (vygenerováno pomocí AI)

Microsoft má smůlu. Akvizici Activison Blizzard zastavil britský antimonopolní úřad

Britský antimonopolní orgán vystavil Microsoftu velkou stopku v otázce akvizice velkého vývojářského a vydavatelského domu…

26. 4. 2023 15:00
2

Ze smlouvy vyplývá, že jde o 3 miliardy dolarů. Ve srovnání s 69 miliardami, které by zaplatil za odkoupení, je sice částka o poznání menší, rozhodně ale nejde o nezanedbatelnou sumu. Jen pro srovnání - za 7,5 miliardy dolarů si Microsoft pořídil ZeniMax Media.

Zatím se zdá, že se celý proces ještě výrazně protáhne, Microsoft se s rozhodnutím logicky odmítá smířit a je připraven podat odvolání. Navíc i nadále pokračuje v uzavírání smluv, které po dokončení akvizice zajistí cloudové hraní titulů od Activision Blizzard (a dalších her od Microsoftu) na platformách třetích stran.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama