Na slovíčko s NPC. Ubisoft ukázal nové možnosti v komunikaci s herními postavami
Ubisoft nastínil budoucnost ohledně práce s počítačem řízenými postavami. Pokrok zajistí generativní umělá inteligence.
- Ubisoft představil projekt NEO NPC
- Technologie umožňuje v reálném čase komunikovat s NPC
- Zatím jde o experiment
Na konferenci GDC 2024 nechyběl ani Ubisoft, francouzská společnost v rámci kreativního experimentu nastínila, jak si představuje budoucnost počítačem řízených postav, tedy takzvaných NPC.
Právě v tomto oboru se očekává velký pokrok, mimo jiné díky možnostem, které zajišťuje nástup umělé inteligence. Ubisoft šel s kůží na trh a představil NEO NPC, postavy, s nimiž si můžete poklábosit prakticky o čemkoli.
Na projektu pracuje malý tým v pařížské pobočce, k práci využívá technologii Audio2Face od Nvidie a Large Language Model (LLM) společnosti Inworld. Cílem je prozkoumat, jak by hráč mohl komunikovat s NPC mimo tradiční systém větvených dialogů, aniž by došlo k narušení autenticity situace, v níž se nachází.
Ubisoft zároveň zdůrazňuje, že generativní umělá inteligence ani v tomto případě nenahradí lidskou práci, člověk i nadále zůstane důležitou součástí tvůrčího procesu. „S ohledem na hráče víme, že vývojáři a jejich kreativita musí zůstat hnacím motorem našich projektů. Generativní umělá inteligence má hodnotu pouze tehdy, když má hodnotu pro ně,“ prohlásil viceprezident produkčních technologií Guillemette Picard.
V praxi to znamená, že postavy nejsou vytvářeny programem, ale scenáristou, jenž může definovat osobnost, náladu, znalosti, styl mluvy a celé konverzace. Teprve pak přebírá otěže AI a začíná s improvizací během dialogu. Animace obličeje se v reálném čase synchronizuje s řečí.
Jazykový model autoři označují jako krabici pojmů a dalších informací, na jejichž základě vznikají odpovědi. Konverzace se základním modelem by však byla příliš fádní, proto tvůrci nastavují podmínky na základě definovaného příběhového pozadí, osobnosti a stylu dialogu, aby se výsledek působil věrohodně.
Postavy zároveň čekají na konkrétní podněty od hráče, načež reagují tak, jak je vývojář naprogramoval. Tým také pracuje s různými filtry, jejichž úkolem je zachytit nevhodné vstupy ze strany hráče.
Zatím jde ale o pouhý prototyp, zřejmě ještě nějaký čas potrvá, než bude implementován do konkrétní hry. Ubisoft však již nyní odhaduje, že právě generativní umělá inteligence umožní vytvořit propracovanější a uvěřitelnější herní zážitky opřené o emergentní příběhy.