Steam bude upozorňovat na hry, které využívají umělou inteligenci
i Zdroj: Nightdive Studios / Prime Matter
Novinka Steam bude upozorňovat na hry, které využívají umělou inteligenci

Steam bude upozorňovat na hry, které využívají umělou inteligenci

Jakub Štěpánek

Jakub Štěpánek

Valve zveřejnilo pokyny pro vývojáře, jejichž hry využívají umělou inteligenci. O této skutečnosti bude informovat i své zákazníky na Steamu.

Reklama


  • Společnost Valve zveřejnila pravidla pro nakládání s umělou inteligencí
  • Vývojáři budou hlásit, jaký způsobem jejich hra využívá AI
  • Zároveň se musí zavázat, že hry nebudou obsahovat či generovat nelegální obsah
  • Způsob využití AI bude definován na kartě hry na Steamu

Ve spojitosti s rozšířením umělé inteligence se často diskutuje o právních důsledcích, které se mohou pojit s využíváním takového obsahu. Na problém zcela logicky naráží také Valve, jelikož se na Steamu hromadí tituly, které se o AI opírají.

Valve během minulého roku zdůraznilo, že je obtížné prokázat, zda má daný vývojář dostatečná práva na používání umělé inteligence při vytváření assetů, například obrázků, textů, hudby a tak dále. Právní nejistota se podle společnosti týká především dat používaných k trénování AI modelů. Generované materiály navíc mohou mnoha různými způsoby překračovat hranici zákona.

Umělá inteligence oživuje NPC v GTA V. Modifikace umožňuje plynule klábosit s rezidenty Los Santos
i Zdroj: Rockstar Games / Take-Two Interactive

Umělá inteligence oživuje NPC v GTA V. Modifikace umožňuje plynule klábosit s rezidenty Los Santos

Umělá inteligence proniká do různých segmentů, je zřejmě jen otázkou času, než se více etabluje také v herní branži. Na možné využití poukazuje povedená modifikace pro GTA V.

Právě proto nyní zavádí první opatření. Vývojáři si mohou přečíst nové pokyny ohledně používání obsahu generovaného umělou inteligencí. Ta se odráží i v dotazníku, který se vyplňuje před umístěním hry na této platformě. Autoři budou muset definovat, jakým způsobem využívali AI během vývoje.

Dvě kategorie

Valve zároveň rozlišuje dvě základní kategorie. Jednak jde o předem generovaný obsah (kód, grafika, zvuk) vytvořený během vývoje. V tomto ohledu se autoři budou muset zavázat, že nejde o nelegální obsah.

Druhá kategorie patří obsahu, který je generován, když je hra spuštěna. Pro něj patří stejná pravidla jako v předešlém případě, autoři však zároveň musí v dotazníku vysvětlit, jaká zavedli ochranná opatření, aby nedocházelo ke generování nelegálního obsahu.

Valve zároveň dalo najevo, že o využívání umělé inteligence bude informovat zákazníky na kartách jednotlivých her, aby měli možnost učinit informované rozhodnutí o nákupu. Hráči navíc dostanou možnost nahlásit obsah, jenž dle jejich názoru odporuje stanoveným podmínkám.


Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama