Článek Na co se těšit na PlayStation 3

Na co se těšit na PlayStation 3

Dalibor Franta

Dalibor Franta

18. 4. 2006 22:45 19
Reklama

Herní novinky a předpokládané launch tituly pro PS3 jsou stále tak trochu záhadou. Jediné co zatím proniklo na veřejnost bylo pár bombastických videí z loňské E3, sem tam nějaká ta skromná informace týkající se náplně hry a v nejhorším případě pouze pracovní název a příslib dokonalé herní revoluce. Svěží vzduch do již notně zatuchlých komnat herního portfolia PS3 vnesla až nedávno proběhnuvší GDC. Během prezentace Phila Harrisona se zde po téměř roční přestávce představilo několik starých známých titulů a z úst vývojářů dokonce – světe div se – unikla nějaká ta drobná poznámečka. Hry poprvé běžely v reálném čase a poprvé na veřejnosti demonstrovaly svou skutečnou podobu, nikoliv pečlivě připravený a vyžehlený teaser. V dnešní sérii krátkých preview se podíváme na zoubek třem nejnadějnějším projektům z GDC – dva jsou již ve velmi pokročilém stádiu vývoje, třetí zatím ohromil herní svět svými smělými plány. První část našeho průvodce po nejnadějnějších PS3 titulech je tady.

Resistance: Fall of the Man

Jestli v nás očekávání na nějakou hru hlodá s intenzitou hladového afrického termita, pak je to právě v souvislosti s Fall of the Man. Tento projekt, známý dříve pod pracovním názvem I-8, mají na svědomí vývojáři z Insomniacs a jejich odklon od klidného plošinovkového hopsání s Ratchetem a Clankem snad ani nemohl být větší. Resistance je totiž pořádně nářezová FPS, volně inspirována evropskými bojišti druhé světové války. Proč volně? Inu málokterý z tehdejších vojáků se během bojů v Normandii setkal s přerostlým emzákem disponujícím tlamou o velikosti menšího fotbalového plácku. A M1 Garand si s pulsní puškou taky tak lehce nepopletete. Každopádně video zveřejněné na loňské E3 vykloubilo čelist nejednomu přihlížejícímu a zejména masové válečné scény s desítkami spolubojovníků nenechaly nikoho na pochybách, že tahle hra bude jedním z prvních trháků nové konzole Sony. Od té doby se po Resistance slehla zem. Až na letošní GDC mohli návštěvníci prezentace o PS3 shlédnout výsledek roční práce Insomniaků – plně hratelné demo a zasvěcený komentář prezidenta společnosti Teda Price. Ten se hned z kraje omluvil za grafickou kvalitu hry (vypadala totiž o poznání hůře, než na teaseru z E3) se slovy, že demo zatím využívá jen naprostý zlomek výkonu konzole, nutný k tomu aby hra mohla být demonstrována. Dodal také, že finální verze se začne prodávat bezprostředně po vydání PS3, ne-li přímo s ním. Aby všechny přítomné patřičně navnadil, ukázal v akci trojici originálních zbraní, které již na první pohled nesly charakteristické stopy arzenálem posednutých Insomniacs. Brokovnice spojená s pulsní puškou působila ve srovnání s děsivým samonaváděcím vrhačem hřebíků (že by inspirace Halo?) jako hračka pro retardované děti. Vzápětí se však Price vytasil s granátometem, jehož munice se po vystřelení zavrtala pod zem, aby následně explodovala v dešti smrtících střepin – neuvěřitelný pohled. To vše provázeno skvělou fyzikou okolního prostředí a bezchybnou detekcí srážek. Po grafické stránce se hra sice příliš nelišila od standardních titulů pro Xbox 360, ale jak už bylo řečeno, běžela údajně na nejnutnější minimum výkonu PS3. Někdo tuto hru popsal jako Halo říznuté Blackem…jestli se bude hrát jen z poloviny tak dobře, bude to trhák hodný pozornosti. Letošní E3 napoví.

WarHawk

Už to bude nějaký ten pátek, co se futuristická letecká střílečka WarHawk objevila na Playstationu poprvé…vlastně je to bratru nějakých jedenáct let. Na resuscitaci se to může zdát jako neúměrně dlouhá doba, nezapomínejte ale, o jakém oživovacím zařízení je tady řeč. WarHawk pro PS3 si vzali do parády vývojáři ze studia Incognito a po neskutečném grafickém liftingu jakého se mu dostalo, by ho nepoznala ani vlastní máma. Co si budeme dlouze namlouvat, v našem výčtu nejočekávanějších titulů pro PS3 se WarHawk ocitl právě díky svému excelentnímu grafickému zpracování. Na kráse mu neubrala, na rozdíl od některých jeho konkurentů, ani prezentace hratelného kódu na GDC. Ta se však bohužel spíše než hratelnosti a podrobnostem stran příběhu věnovala vizuálním krásám oblaků a oslňujícím odleskům živoucí vodní hladiny. Jak napovídá video a zveřejněné screenshoty, těšit se můžeme na vpravdě monumentální masové souboje v oblacích, kterých se bude běžně účastnit až několik stovek strojů…soustředit se v takovém mumraji na svůj dogfight, to už bude přinejmenším o zdraví. Doufejme jen, že vývojáři nesklouznou ke stereotypu a nezapomenou kromě grafiky okořenit trochu i hratelnost. Víc o budoucnosti tohoto titulu nám napoví hratelná demoverze, která by měla být k dispozici na E3.

Project Assassin

Resistance sice může být epická střílečka a WarHawk si na ty svoje pohádkově renderovaná nebesa může nacpat třeba milión graficky dokonalých strojů…pořád ale zůstanou konvenčními hrami, jen v o něco luxusnějším kabátě. Když ale padne řeč na opravdový next-gen titul, napadá nás jediný – Project Assasin. Až donedávna nebylo o této hře známo nic víc, než záhadný kraťoučký teaser a prohlášení, že na hře pracuje stejný vývojářský tým jako na Prince of Persia: The Sands of Time. Na GDC se však s informacemi roztrhl pytel (nebo alespoň decentní pytlíček) a na povrch vyplavaly informace, které z Project Assasin dělají – alespoň pro nás – jeden z nejoriginálnějších titulů poslední doby. Hlavní devizou hry by měl být jakýsi „organický design“ – tedy svět, který se bude chovat a vypadat stejně jako ten kolem nás a který bude svým nezvyklým pojetím hratelnosti nabourávat zaběhnutá videoherní klišé. Co si pod tím představit? Tak především to bude absolutní realismus – nic co není možné ve skutečném světě, nebude možné ani ve hře. V tomto ohledu se Project Assasin vrací k původnímu Perskému princi, kde Jordan Mechner prováděl motion capturing v garáži za pomoci svého mladšího bratra. Výsledkem byl zcela realisticky se pohybující hlavní hrdina a atletické výkony, které byly srovnatelné s průměrně trénovaným člověkem. Ubisoft šel ale ještě dál, rozhodnut plně využít schopností nové konzole. Na snímání pohybů úzce spolupracoval s pouličními milovníky adrenalinu, tzv. street runners, kteří poskytli podklad pro pohybový rejstřík hlavního hrdiny. Podrobným průzkumem prošel také zdánlivě obyčejný pouliční mumraj, který má ve své finální podobě naprosto zahanbit současnou špičku - GTA (po pravdě, fyzikální model Grand Theft Auta je pro producenty Ubisoftu vděčným terčem ostrých vtípků). Jedinečné má být také ovládání – levá analogová páčka obstará pohyb, ostatní tlačítka pak budou simulovat funkce jednotlivých končetin (jejich chování se bude měnit v závislosti na situaci, v níž se hlavní hrdina právě nachází). Také bojový systém se drží organického designu – jedna rána rovná se smrt. O samotné náplni hry zatím není známo prakticky nic, každopádně úroveň technických podkladů použitých pro demonstraci realistického světa naznačuje, že Ubisoft hodlá splnit svá slova do puntíku. Pokud se mu to skutečně podaří, můžeme se dočkat opravdové revoluce videoherního designu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama