Monster Hunter: World má na PC problémy
Už poměrně dlouho v redakci dumáme nad tím, proč nám zatím nepřišla recenzní kopie počítačové verze Monster Hunter: World, úspěšného RPG, jehož port vznikl více než půl roku po vydání na konzolích. Vypadá to však, že Capcom tyto kopie nerozesílá zcela záměrně, a to nejen nám, ale i zahraničním redakcím – hra se totiž potýká s technickými problémy.
Zatímco problémový multiplayer, jehož servery se špatně vyrovnávají s velkým počátečním náporem ze strany hráčů, se ještě dá oželet, hromadné stížnosti na odfláknutý port a neadekvátní hardwarovou náročnost se odpouští hůře. Hodnocení hry na Steamu se díky zmíněným nepříjemnostem momentálně drží na pouhých 47 %, což je u hry, jejíž konzolové verze dosahují souhrnného metaskóre okolo 90 %, velký problém.
Ostatně i Vojtovi se, podobně jako ostatním recenzentům, hra na PlayStationu 4 velmi líbila. Výborně hodnocené původní verze se jistojistě podepsaly i na prodejích Monster Hunter: World na Steamu, kde se hra pochlubila nejlepším startem roku 2018 – první den ji hrálo současně 241 tisíc hráčů, o víkendu dokonce se 335 tisíci hráči překonala i takové stálice, jakými je Counter-Strike: Global Offensive.
Odhady za první čtyři dny prodeje činí asi dva miliony kusů kopií, což společně s konzolovými prodeji dává dohromady 10 milionů prodaných kusů, což je pro japonskou hru, určenou hlavně pro niche market, opravdu výborné číslo. Pokud se k tomuto číslu chcete přidat, můžete si hru koupit na Xzone.