Monster Hunter Freedom 2
Akční RPG série Monster Hunter od firmy Capcom představuje klasický příklad japonské migrační fobie – zatímco v Japonsku trhá její verze pro PSP prodejní rekordy a hodnoty produktivity práce snižuje doslova řádově, v Evropě a Americe se lovci příšer s kdovíjak vřelým přivítáním nikdy nesetkali. Série, která svou pouť zahájila na PS2, aby se nesmrtelné slávy dočkala až přechodem na PSP (Monster Hunter Freedom), tak mimo břehy Japonska na výraznější úspěch stále čeká. Chléb se má lámat s příchodem Monster Hunter Freedom 2 – hry, jež ve své domovině přiměla k vytažení peněženek celé dva miliony lidí a doufá tento úspěch napodobit také v zahraničí.
Na pomezí
Monster Hunters vždy stáli někde na pomezí mezi RPG a klasickou rubací akcí. Akčnímu zařazení by odpovídala absence výraznější příběhové linie a důraz na svižné souboje plné efektních úderových kombinací, které se však neobejdou bez pořádné dávky promyšlené taktiky. RPG prvky pak reprezentuje levelování hlavní postavy a stovky a tisíce předmětů, z nichž lze posléze vytvářet nové zbraně a brnění podle vlastního gusta. Hlavní hrdina, lovec a dobrodruh, plní zadané questy (jejich podobu a obtížnost určuje výše zkušeností), loví příšery, sbírá vzácné artefakty, vyrábí nové, účinnější zbraně a brnění a – což byla specialita PSP verze – farmaří, pěstuje léčivé byliny, loví ryby a těží suroviny ve svých dolech. A to všechno do úplného zbláznění. Taky si říkáte, co naše milé Japonce na hře tolik pobláznilo?
Komorní MMORPG
Online v nedohlednu
Bohužel (nebo snad bohudík?), žádná výraznější změna v této oblasti nás nečeká. Jak se nechal slyšet producent hry Ryozo Tsujimoto, hlavní důraz při vývoji Monster Hunter Freedom 2 byl kladen na rozšíření obsahu - to je navýšení počtu questů, druhu zbraní, brnění, použitelných předmětů a farmářských možností. Poskytnutá čísla pak nemohou než budit respekt: 250 questů, 100 treasure hunter misí (tedy úkolů, které je možno absolvovat pouze sólo), přes 700 zbraní a 1500 druhů brnění, která budou nyní mnohem svižněji procházet fází levelování. Původně sedm druhů zbraní se rozroste o čtyři nové přírůstky: Tachi, lovecký roh, luk a primitivní pušku. Dočkáme se také zbrusu nové vesnice a možnosti uvařit si na farmě některý ze svých úlovků - tyto kulinářské pochoutky lze následně použít pro obnovení zdraví v bitvě. I přes tato úctyhodná čísla však hra pro jednoho hráče stále zůstává značně nevýhodnou aktivitou. Podle Tsujimotových slov totiž ani nadále nebude možné dosáhnout hrou sólo vyšší, než střední úrovně artefaktů. Na jednu stranu je toto rozhodnutí pochopitelné - vzácné artefakty jsou vzácné právě díky úsilí, které je nutné vynaložit k jejich získání. Nebýt tohoto mechanismu, hráče nic nenutilo ke spolupráci s ostatními. Problém však zůstává v absenci online multiplayeru, která dost pravděpodobně velkou část mimojaponských potenciálních zájemců odradí.
V září, koukla na mě Máří