Microsoft brzy představí DirectSR, vlastní upscalingovou technologii pro Windows
Microsoft si pro letošní ročník akce GDC přichystal velké věci. Během konference představí technologii DirectSR.
- DirectSR je chystaná technologie určená pro upscaling obrazu
- Microsoft v rámci vývoje navázal spolupráci s AMD a Nvidií
- Prezentace se uskuteční 21. března
O vývoj technologií určených pro upscale obrazu ve videohrách se doposud staraly především společnosti Nvidia (DLSS) a AMD (FSR), to se ale brzy změní. Během příštího měsíce dojde k oficiálnímu představení DirectSR od Microsoftu.
Informace se objevila v programu akce GDC, která se uskuteční v termínu od 18. do 22. března. Prezentace zaměřená na DirectSR (Direct Super Resolution) je naplánována na 21. března. K velkému překvapení nebudou chybět ani zástupci výše zmíněných společností, Microsoft totiž v rámci vývoje nové technologie s oběma firmami spolupracuje.
Z popisu prezentace vyplývá, že se dočkáme první ukázky. Microsoft očekává, že technologie umožní vývojářům videoher jednoduše škálovat rozlišení napříč zařízeními s operačním systémem Windows.
Spolupráce s AMD a Nvidií napovídá, že možná vzniká jakési standardizované řešení supersamplingu, což by mohlo znamenat, že vývojářům bude stačit, když hru upraví pro DirectSR. Technologie se následně automaticky přizpůsobí konkrétnímu grafickému čipu. To jsou ale pouhé spekulace.