Letošní Gamescom přilákal více než 13 milionů diváků, příště chce být hybridní
Ani letos neproběhl herní veletrh Gamescom, tradičně pořádaný na výstavišti v německém Kolíně nad Rýnem, tak jak jsme zvyklí. Čistě digitální forma na jednu stranu znamená, že nikomu neuletí letadlo, na druhou stranu je ale zážitek bez statisíců návštěvníků a obřího presscentra tak trochu polovičatý. A to i přes to, že dle organizátorů letos akce přilákala více než 13 milionů diváků.
- Gamescom 2021 zaujal až 13 milionů živě sledujících diváků
- Největší úsěch měl Keighley s jeho ONL
- Příští rok se snad dočkáme částečně “klasického” formátu akce
Ti se mohli věnovat bohatému programu livestreamů nebo interaktivních zážitků. Žebříčkům vévodil stream Opening Night Live Geoffa Keighleyho. Ten přilákal celkem 5,8 milionu diváků, tedy zhruba o třetinu více než loni. V jeden rekordní moment akci sledovalo až dva miliony diváků. Stream Microsoftu byl zřejmě o něco slabší, jeho výsledky se organizátoři nepochlubili.
Povedený byl prý stream věnovaný nezávislé scéně Awesome Indies. Ten dokázal zaujmout zhruba půl milionu živě sledujících, což je až dvojnásobek loňských čísel. Obecně došlo k zhruba třetinovému nárůstu zájmu o akce z více než 180 zemí světa.
Web Gamesindustry.biz také vypichuje, že se zhruba 15 tisíc lidí zapojilo do interaktivní akce Indie Arena Booth Online a vybralo se zhruba 7 tisíc eur na obnovu lesních porostů nedaleko bavorského města Barout.
Příští ročník Gamescomu se odehraje 24. až 28. srpna příštího roku. Organizátoři se opět pokusí o hybridní akci (letos byla taktéž v plánu, ale zhoršující se pandemická situace plány změnila), vedle online prostředí se tedy v zatím nespecifikované podobě část Gamescomu vrátí na Koelnmesse.